Gå til innhold

Er det vanlig og da?

EnolaGay

Anbefalte innlegg

''Jeg synes det høres ut som om du har et problem hvis du ikke kan smøre noen skiver ekstra til kvelds uten at hele kvelden er ødelagt.''

Det er da ofte at jeg ikke har mer brød enn det ungene spiser til kvelds, frokost og matpakke påfølgende dag. Om jeg da hadde fått overraskende kveldsmatgjester som kanskje hadde spist 4 skiver så hadde jeg fått et problem dagen etter ja.

Jeg leser sånt og tenker at "Åo jess, jeg har mange problemer, men ikke det problemet at jeg er så mye bedre enn andre at jeg kan tillate meg å si *kjerringstemme* du har et problem hvis..."

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har 4 selv..

''Jeg synes det høres ut som om du har et problem hvis du ikke kan smøre noen skiver ekstra til kvelds uten at hele kvelden er ødelagt.''

Det er da ofte at jeg ikke har mer brød enn det ungene spiser til kvelds, frokost og matpakke påfølgende dag. Om jeg da hadde fått overraskende kveldsmatgjester som kanskje hadde spist 4 skiver så hadde jeg fått et problem dagen etter ja.

''eg serverer gjerne, men jeg MÅ ha beskjed.. jeg har fire selv og er alene 90% Det er friske barn med VILJE så dermed må jeg kjøre jernregime på en del grunnleggende ting. Ellers står jeg med jobb til ørene i fem timer etter at de har lagt seg for å få unna alle katastrofene..''

Dette handler ikke om at det kanskje blir for lite brød til frokosten mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har 4 selv..

Hvis det er flere unger som skal ha noen skiver hver til kveldsmat og man har 4 unger selv som skal ha kvelds, frokost og niste, kan det jo hende at man ikke har den ekstra maten uten å måtte stikke bort og handle mer. Jeg ser da den problemstillingen.

''Jeg serverer gjerne, men jeg MÅ ha beskjed.. jeg har fire selv og er alene 90% Det er friske barn med VILJE så dermed må jeg kjøre jernregime på en del grunnleggende ting. Ellers står jeg med jobb til ørene i fem timer etter at de har lagt seg for å få unna alle katastrofene..''

Denne problemstillingen handler ikke om at det kanskje blir for lite brød til frokost ¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er neppe noen andre enn deg som vet om det er vanlig at foreldre sier til ungene sine at de kan spise hos deg uten å gi deg beskjed;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''eg serverer gjerne, men jeg MÅ ha beskjed.. jeg har fire selv og er alene 90% Det er friske barn med VILJE så dermed må jeg kjøre jernregime på en del grunnleggende ting. Ellers står jeg med jobb til ørene i fem timer etter at de har lagt seg for å få unna alle katastrofene..''

Dette handler ikke om at det kanskje blir for lite brød til frokosten mener nå jeg...

Men hvorfor sier du dette til meg? Det er da ikke jeg som har skrevet det du siterer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg serverer gjerne, men jeg MÅ ha beskjed.. jeg har fire selv og er alene 90% Det er friske barn med VILJE så dermed må jeg kjøre jernregime på en del grunnleggende ting. Ellers står jeg med jobb til ørene i fem timer etter at de har lagt seg for å få unna alle katastrofene..''

Denne problemstillingen handler ikke om at det kanskje blir for lite brød til frokost ¨.

Å man må bare elske sånne halvkvedete viser... Jeg synes du skal spytte ut i klartekst hva DU mener at det handler om da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg hadde ikke sagt det til guttungen, men han kunne godt ha formidlet det slik. Han er glad i mat, men sulter ihjel foran brødboksen hjemme.

Jeg håper jo at de fleste skjønner at jeg ikke sender han på matferd. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1305096437' post='4577219]

Jeg hadde ikke sagt det til guttungen, men han kunne godt ha formidlet det slik. Han er glad i mat, men sulter ihjel foran brødboksen hjemme.

Jeg håper jo at de fleste skjønner at jeg ikke sender han på matferd. ;o)

Hehe unger er jo rare. Og voksne med innimellom. Når jeg ser nedover her på svaret fra enkelte. Så kan jeg da godt forestille meg at ungen faktisk fikk den beskjeden av sin mor...! *flire*

Nå skal jeg passe på å ikke bli så satt ut neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor sier du dette til meg? Det er da ikke jeg som har skrevet det du siterer her?

Hun svarte EnolaGay, og du kommenterte det svaret. Derfor utdypet hun det.

Så her var det vel du, om noen, som gikk inn i "andres" svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hehe unger er jo rare. Og voksne med innimellom. Når jeg ser nedover her på svaret fra enkelte. Så kan jeg da godt forestille meg at ungen faktisk fikk den beskjeden av sin mor...! *flire*

Nå skal jeg passe på å ikke bli så satt ut neste gang!

Jojo, det finnes jo voksne som tenker annerledes. Jeg ble halshugd jeg en gang, ei jente skulle fortelle mora at jeg hadde sluppet og lage middag da hun var her, før jenta kom til poenget klikket mora og ville vite hvorfor hun ikke hadde fått middag!

Æh, det jenta skulle si var at jeg og jenta hadde kjøpt god takeaway (sunt var det også). Dette var i en setting hvor det var selvsagt at barna skulle få mat, men vi bestemte oss for å kose oss litt ekstra den dagen.

Lærdom: Hør historien til barna ferdig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig her vi bor, i alle fall, men samtidig - som flere påpeker - så kan det jo være sagt på en annen måte enn det barnet gjenforteller.

Her i huset har vi ofte ekstra folk til mat, og for å unngå å havne i slike kniper har vi alltid godt med knekkebrød tilgjengelig. Jeg baker brød selv og har i grunnen alltid i frysern, men det tar jo tid å tine. Så blir det ekstra mye folk tar jeg fram knekkebrød og ost eller koker havregrøt (har alltid havregryn i hus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...