Gjest småbekymret mamma Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Min vesle 5-åring har for 3. gang på ett år opplevd å få problemer med hofta si. H*n halter sterkt om morgenen, og det hender også at h*n skriker litt om natta fordi det gjør vondt. H*n vil ikke strekke ut benet, og h*n holder benet med kneet vendt innover, som i følge legen var "hvilestilling" når h*n hadde smerter fra hofta. Smertene kommer i forbindelse med/i etterkant av virusinfeksjon med snørr og hoste. Smertene går som regel over etter et par timers tid, og resten av dagen oppfører h*n seg helt normalt, klatrer på kjøkkenbenken, springer, hopper og spretter. Etter noen dager er smertene over, men stivheten kan sitte i 2-3 uker. Legen sier at dette er serøs coxitt, og at det ikke er grunn til bekymring. Det ble tatt crp første gang, og det er ingen tegn til feber eller nedsatt allmenntilstand i forbindelse med dette. Jeg bekymrer meg likevel fordi dette opptrer flere ganger. Er det noen der ute med erfaring med hoftesmerter hos barn? Bør jeg be om ytterligere undersøkelse av barnet? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.