Gå til innhold

Irritabel hofte

Gjest småbekymret mamma

Anbefalte innlegg

Gjest småbekymret mamma

Min vesle 5-åring har for 3. gang på ett år opplevd å få problemer med hofta si. H*n halter sterkt om morgenen, og det hender også at h*n skriker litt om natta fordi det gjør vondt. H*n vil ikke strekke ut benet, og h*n holder benet med kneet vendt innover, som i følge legen var "hvilestilling" når h*n hadde smerter fra hofta. Smertene kommer i forbindelse med/i etterkant av virusinfeksjon med snørr og hoste. Smertene går som regel over etter et par timers tid, og resten av dagen oppfører h*n seg helt normalt, klatrer på kjøkkenbenken, springer, hopper og spretter. Etter noen dager er smertene over, men stivheten kan sitte i 2-3 uker.

Legen sier at dette er serøs coxitt, og at det ikke er grunn til bekymring. Det ble tatt crp første gang, og det er ingen tegn til feber eller nedsatt allmenntilstand i forbindelse med dette.

Jeg bekymrer meg likevel fordi dette opptrer flere ganger. Er det noen der ute med erfaring med hoftesmerter hos barn? Bør jeg be om ytterligere undersøkelse av barnet?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...