Gå til innhold

Brystbetennelse - puss i melken?


søndagsbarn

Anbefalte innlegg

Jeg fikk feber i går og påvist brystbetennelse på legevakten.

Når jeg pumper meg fra det betente brystet er melken gulere enn vanlig. Etter en stund i kjøleskapet samles det gul "gørr" i bunnen av flasken. Er dette puss? Legevekten mente at det var best å ikke gi barnet denne melken. Når kan jeg begynne å amme igjen istedet for å pumpe ?

Hvor lenge skal jeg pumpe meg av gangen, brystet synes aldri å bli helt tomt. Det er tvillinger på 8 mnd som jeg ammer. Mannen min er på jobb i morgen og jeg vet ikke hvordan jeg skal få tid til all pumpingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære søndagsbarn. Det du beskriver som gul masse som blir liggende i flasken kan være puss. Det er ikke farlig om barna får noe av dette i seg, men ikke særlig delikat. Du er antagelig blitt satt på antibiotika. Etter 24 timer vil de fleste merke bedring og du kan da begynne å gi barna melken når du ser at det som antagelig er puss avtar.Når du ikke ammer på det brystet må du selvfølgelig pumpe deg jevnlig og ikke la det gå mer enn 3 timer mellom pumpingen. Det er viktig med sirkulasjon i brystet. Pumping/ amming hver 3 time fortsetter du med til feber og eventuell hardt område forsvinner. Nå kan det hende at melkeproduksjonen øker, men da må du trappe gradvis nedover i forhold til hvordan det kjennes ut i brystet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...