caprice Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Min yngste datter fyller snart 8 og ønsker seg VIP medlemsskap på Moviestarplanet. Jeg er helt grønn på området og fant ingen umiddelbar informasjon da jeg gikk inn på websiden. Noen som vet hva det koster. Besteforeldrene har sagt hun kan få dette (de er enda grønnere....). Ettersom hun egentlig ikke har så mange andre ønsker tenkte jeg det var en grei ting å ønske seg til bursdagen :-) Noen som evt mener det er en dårlig greie og kan gi meg noen argumenter til hvorfor vi IKKE bør gjøre dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente-mamma'n Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg oppfatter Moviestarplanet som et seriøst nettsted. Om man ikke oppfører seg er de kjappe til å ta affære. Det er forholdsvis enkelt å rapportere tullball. Ser du på menyen nederst på startsiden finner du diverse informasjon. http://www.moviestarplanet.no/ Det er mulig å kontakte Moviestarplanet per e-post, også som forelder. Du får seriøse svar innen rimelig tid. Prisene er litt dårlig opplyst. Man må logge seg inn for å finne dem. Det mest lønnsomme er et årsmedlemskap som jeg tror koster 3-400 kr. Betales greit med kredittkort. Betalingsmiddelet i spillet er StarCoins. Et VIP-medlemskap for et år gir 50.000 StarCoins. StarCoins kan også kjøpes separat. VIP-medlemskap gir ikke rom for at barna bruker ekte penger uten å vite det slik man kan finne på f.eks. en del Apple aplikasjoner. Du risikerer altså ikke at kostnader løper løpsk. På slike nettsteder vil det dessverre alltid være noen som prøver seg. F.eks. ber om passord mot løfte om et eller annet forlokkende, med det resultat at kontoen kapres. Gir seg gjerne ut som Webmaster eller ansatt etc. (Logger seg kjapt inn og endrer passordet.) En annen ting er å be om mobilnummer f.eks. for å narre dem til å kjøpe et eller annet over mobil. (Dette kan skje uavhengig av om man er VIP-medlem eller ikke. VIP-kontoer er nok mer fristende å kapre.) Indoktriner jenta til hva hun aldri skal fortelle og lær henne å alltid spørre dere om hun er i tvil. Les gjennom reglene for bruk med henne. Lær henne å rapportere tull og tøys. Ser det ut til å være for godt til å være sant, er det som regel det. Selvsagt ikke kjekt at ungene kan bli forsøkt lurt og svindlet. Samtidig er det veldig god læring i å ikke så lett la seg duppere. Vi skryter hemningsløst av ungene når de ikke faller for slikt og heller sier i fra. Vi fyrer også opp en viss indignasjon og fortørnelse over at noen forsøker å svindle dem. Det dreper det som måtte være igjen av tro på at de kanskje gikk glipp av en kjempesjanse. VIP-medlemmer blir kapitalister i spillet (om de ikke blakker seg veldig fort for StarCoins) og kan oppleve en del mas om gi gaver til kreti og pleti. Fin øvelse i å lære å si nei og sette grenser. Gratulerer med dagen! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg oppfatter Moviestarplanet som et seriøst nettsted. Om man ikke oppfører seg er de kjappe til å ta affære. Det er forholdsvis enkelt å rapportere tullball. Ser du på menyen nederst på startsiden finner du diverse informasjon. http://www.moviestarplanet.no/ Det er mulig å kontakte Moviestarplanet per e-post, også som forelder. Du får seriøse svar innen rimelig tid. Prisene er litt dårlig opplyst. Man må logge seg inn for å finne dem. Det mest lønnsomme er et årsmedlemskap som jeg tror koster 3-400 kr. Betales greit med kredittkort. Betalingsmiddelet i spillet er StarCoins. Et VIP-medlemskap for et år gir 50.000 StarCoins. StarCoins kan også kjøpes separat. VIP-medlemskap gir ikke rom for at barna bruker ekte penger uten å vite det slik man kan finne på f.eks. en del Apple aplikasjoner. Du risikerer altså ikke at kostnader løper løpsk. På slike nettsteder vil det dessverre alltid være noen som prøver seg. F.eks. ber om passord mot løfte om et eller annet forlokkende, med det resultat at kontoen kapres. Gir seg gjerne ut som Webmaster eller ansatt etc. (Logger seg kjapt inn og endrer passordet.) En annen ting er å be om mobilnummer f.eks. for å narre dem til å kjøpe et eller annet over mobil. (Dette kan skje uavhengig av om man er VIP-medlem eller ikke. VIP-kontoer er nok mer fristende å kapre.) Indoktriner jenta til hva hun aldri skal fortelle og lær henne å alltid spørre dere om hun er i tvil. Les gjennom reglene for bruk med henne. Lær henne å rapportere tull og tøys. Ser det ut til å være for godt til å være sant, er det som regel det. Selvsagt ikke kjekt at ungene kan bli forsøkt lurt og svindlet. Samtidig er det veldig god læring i å ikke så lett la seg duppere. Vi skryter hemningsløst av ungene når de ikke faller for slikt og heller sier i fra. Vi fyrer også opp en viss indignasjon og fortørnelse over at noen forsøker å svindle dem. Det dreper det som måtte være igjen av tro på at de kanskje gikk glipp av en kjempesjanse. VIP-medlemmer blir kapitalister i spillet (om de ikke blakker seg veldig fort for StarCoins) og kan oppleve en del mas om gi gaver til kreti og pleti. Fin øvelse i å lære å si nei og sette grenser. Gratulerer med dagen! mvh Tusen takk for kjempebra oppsummering! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen måneder er nok Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tusen takk for kjempebra oppsummering! I tillegg til det gode svaret du har fått - min erfaring er at de blir lei av dette ganske fort, så kanskje tre måneders VIP er nok. Hvis hun skal få gaven av Bestemor, så er det kanskje greiere at man ikke har "forpliktet" seg til å si at det fortsatt er kjempegøy når Bestemor ved juletider spør om hvrdan det går med gaven hun fikk i mai og som skal vare helt frem til neste vår.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 I tillegg til det gode svaret du har fått - min erfaring er at de blir lei av dette ganske fort, så kanskje tre måneders VIP er nok. Hvis hun skal få gaven av Bestemor, så er det kanskje greiere at man ikke har "forpliktet" seg til å si at det fortsatt er kjempegøy når Bestemor ved juletider spør om hvrdan det går med gaven hun fikk i mai og som skal vare helt frem til neste vår.. Takk for inspill - ser litt på priser, så bestemmer vi oss etter det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente-mamma'n Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 I tillegg til det gode svaret du har fått - min erfaring er at de blir lei av dette ganske fort, så kanskje tre måneders VIP er nok. Hvis hun skal få gaven av Bestemor, så er det kanskje greiere at man ikke har "forpliktet" seg til å si at det fortsatt er kjempegøy når Bestemor ved juletider spør om hvrdan det går med gaven hun fikk i mai og som skal vare helt frem til neste vår.. De går ikke nødvendigvis lei etter noen mndr. Noen holder koken i mer enn et år. Men det kommer en del an på hva venner gjør på nettet også. Det man får ved et års abonnement, inkludert star-points, er uansett så mye mer kostnadseffektivt enn tre mndr at det lønner seg. Om bestemor hadde gitt en gave i form av en ting, ville vel ikke barnet føle seg forpliktet til å leke like ivrig med denne tingen et år etterpå. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente-mamma'n Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Takk for inspill - ser litt på priser, så bestemmer vi oss etter det :-) Får hun et tre mndr.s abonnement vil hun fort kunne begynne å tenke på at denne gaven tar fort slutt. Et år og 50.000 starcoins er derimot en overdådig herlighet og luksus. Særlig når hun ikke ønsker seg noe annet, kan det være greit å fleske litt til. Prisforskjellen er uansett liten. Korttidsabonnement har en langt høyere mnds.pris. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.