Gå til innhold

Is-utfodring - hva hadde du gjort?

Gjest Is-mamma

Anbefalte innlegg

Det vil nok føles blodig urettferdig om den ene får flere is, selv om de er små.

Jeg hadde gått for å la dem få 1 is om dagen (kanskje 2 hvis det passer seg slik), og at de da selv får velge hva slags is de vil ha.

Utover det kan du evt. fryse ned biter av melon på pinne - det er kjempegodt :) Tar ikke lang tid heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

9

• nitty-gritty

9

• Axcia

4

• Lillemus

3

Ser du har fått svar i bøtter og spann, men slenger meg på likevel jeg :o)

1) Jeg tenker på is som snop, også om sommeren. Derfor blir det ikke mer en 1-2 is i uka når vi er hjemme, er vi i syden blir det gjerne daglig.

2) Smoothie, frosne fruktbiter (melon, drue etc) er også godt når det er varmt.

Jeg syns det er vanskelig å bare servere kvalitetsmat til ungene i en hektisk hverdag. Derfor tenker ikke jeg at isen er "utenom", jeg tenker at den er en del av et helhetsbilde. Selv om man bare serverer is på varme dager så er det jo en del av dem hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Kan dere ikke kjøpe yoghurtis eller lettis?

Fruktis er bedre å spise enn kremis, pga den er mest vann og sukker,

mens kremisen også inneholder fett og dertil mer kalorier.

Ha en mugge med iskaldt vann med isbiter og limebiter i,

så kan barna forsyne seg med den. Det er jo mest tørsten som gjør at en får lyst på is,

da hjelper det å drikke rikelig, og ingenting er mer forfriskende enn isvann i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Kan dere ikke kjøpe yoghurtis eller lettis?

Fruktis er bedre å spise enn kremis, pga den er mest vann og sukker,

mens kremisen også inneholder fett og dertil mer kalorier.

Ha en mugge med iskaldt vann med isbiter og limebiter i,

så kan barna forsyne seg med den. Det er jo mest tørsten som gjør at en får lyst på is,

da hjelper det å drikke rikelig, og ingenting er mer forfriskende enn isvann i varmen.

Melon er også godt i varmen,

ha den i kjøleskapet så den blir ekstra leskende,

og lag melonkuler og server i en skål,

eller som båter de spiser av. Mye mer leskende - og ikke minst sunnere enn å spise is :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...