Gå til innhold

Lakenpose

Gjest på hotell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lakenpose har du enten inne i soveposen for å beskytte denne litt, den lakenposen er gjerne fasongsydd. Det finnes også enklere lakenposer som dekker puta (som et fast putetrekk), lakenet og ligger mellom deg og dyna i tillegg. Fås på alle sportsbutikker i alle fall, i ulike prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på hotell

Lakenpose har du enten inne i soveposen for å beskytte denne litt, den lakenposen er gjerne fasongsydd. Det finnes også enklere lakenposer som dekker puta (som et fast putetrekk), lakenet og ligger mellom deg og dyna i tillegg. Fås på alle sportsbutikker i alle fall, i ulike prisklasser.

Tusen takk! Da skal jeg få kjøpt det til vi sal ut og reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Da skal jeg få kjøpt det til vi sal ut og reise.

Men om dere skal bo på hotell (tenker på nicket ditt) så trenger du jo ikke lakenpose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Men om dere skal bo på hotell (tenker på nicket ditt) så trenger du jo ikke lakenpose...

Jo, det gjør man ofte om man reiser utenfor allfarvei eller til land med lavere standard.

Jeg fikk loppebitt en gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Lakenpose brukes som regel nåe du må bære sekk, f.eks. på turisthytter. Der har de dyner og puter. Da legger du på lakenposen, putter puta inni øverst og legger dyna oppå. På den måten ligger du selv med bare lakenposen inntil deg, og med dyna (uten dynetrekk på) oppå.

Du trenger ikke det på hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Kan noen si meg hva det egentlig er for noe og hvor jeg får kjøpt det?

''

Hvor skal du reise? På hotell brukes vanligvis ikke lakenpose, der får man jo (rent) sengetøy. På turisthytter og helt enkle overnattingssteder kan det være krav om egen lakenpose, i Norge kan en ofte også leie sengetøy, om en ikke har med selv. Ellers er det jo en fordel å ha med lakenpose om en skal reise steder en er usikker på standarden og bor meget enkelt på steder der det neppe er rent sengetøy.

Lakenpose er ofte laget av bomull eller silke og fås blant annet i de fleste sportsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på hotell

''Kan noen si meg hva det egentlig er for noe og hvor jeg får kjøpt det?

''

Hvor skal du reise? På hotell brukes vanligvis ikke lakenpose, der får man jo (rent) sengetøy. På turisthytter og helt enkle overnattingssteder kan det være krav om egen lakenpose, i Norge kan en ofte også leie sengetøy, om en ikke har med selv. Ellers er det jo en fordel å ha med lakenpose om en skal reise steder en er usikker på standarden og bor meget enkelt på steder der det neppe er rent sengetøy.

Lakenpose er ofte laget av bomull eller silke og fås blant annet i de fleste sportsbutikker.

Vi skal utenlands. Føler meg liksom ikke helt trygg på om alle hotell renser dyner og madrass for evt. mensflekker. Tenker at en lakenpose i tillegg til rent sengetøye gjør det litt tryggere. Noen som vet hva som er praksis? Blir dyner og madrasser renset for mensflekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi skal utenlands. Føler meg liksom ikke helt trygg på om alle hotell renser dyner og madrass for evt. mensflekker. Tenker at en lakenpose i tillegg til rent sengetøye gjør det litt tryggere. Noen som vet hva som er praksis? Blir dyner og madrasser renset for mensflekker?

Dyner og puter blir sikkert renset av og til, på gode hoteller har jeg aldri bekymret meg for det. I den grad jeg bekymrer meg for om sengetøy ikke er rent, er det helt annet enn mensflekker jeg har i tankene.

Har aldri vurdert å ha med lakenpose til vanlige hoteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er i overkant hysterisk å bruke lakenpose på hotell - de legget jo ikke skittent sengtøy på sengene heller! Men om du føler deg mer komfortabel med det så er det jo ingenting i veien for å gjøre det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Jo, det gjør man ofte om man reiser utenfor allfarvei eller til land med lavere standard.

Jeg fikk loppebitt en gang :(

''Jeg fikk loppebitt en gang :(''

Det vil en evt. medbrakt lakenpose ikke beskytte deg mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Jeg fikk loppebitt en gang :(''

Det vil en evt. medbrakt lakenpose ikke beskytte deg mot.

Nei, det vet jeg da, men det beskriver jo tilstanden på det hotellet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...