Gjest Nord og ned. Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4114361.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg ville ikke vært særlig fornøyd om mine barn ble oppfordret til å hate og vise fingeren samme hvilken sammenheng de ble konfirmert i. Jeg håper mine barn vil ha så mye kjærlighet til sine medmennesker at de ikke har behov for hat som drivkraft. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg ville ikke vært særlig fornøyd om mine barn ble oppfordret til å hate og vise fingeren samme hvilken sammenheng de ble konfirmert i. Jeg håper mine barn vil ha så mye kjærlighet til sine medmennesker at de ikke har behov for hat som drivkraft. mvh Nå har vel Humanetisk Forbund tatt avstand fra dette i konfirmasjoner, allerede. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Nå har vel Humanetisk Forbund tatt avstand fra dette i konfirmasjoner, allerede. Med vennlig hilsen Det har jeg ikke fått med meg. Har du en link. Hadde vært interessant å lese. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shirina Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hat er IKKE bra! Å snakke om fortid og hva relgionene har gjort er viktig for å forstå, bra det går fremover. Mange har dødd i Jesu navn, og andres navn... Virker ikke som om de praktiserer kjærlighet da. Har lest om humanetisk syn, er ikke så dumt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det har jeg ikke fått med meg. Har du en link. Hadde vært interessant å lese. mvh Som du kan se er ikke Håvard Rem engang tilknyttet Humanetisk Forbund. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4117643.ece Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Som du kan se er ikke Håvard Rem engang tilknyttet Humanetisk Forbund. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4117643.ece Med vennlig hilsen Takk for link. Artikkelen gjorde meg ikke helt sikker på om det var tidspunktet for utsagnene eller (deler av) innholdet HF-representanten tok avstand fra. Men greit å vite at HF ikke ønsker religionskritikk under sine komf.sermonier. Var forresten nylig på en HF-komf. der taleren valgte å sitere Nelson Mandela, men byttet konsekvent ut 'Gud' med 'Universet' fordi h*n mente at Mandele ikke vil synes det var noen forskjell. Pinlig krampeaktig. Enten må man kunne sitere folk riktig, hvem man enn siterer. Eller så får man finne seg noen andre sitat. Aner ikke om denne taleren er HF-medlemm eller ikke. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er liten forskjell på Rem og ypperste-presten. Det er liten forskjell på Humanetisk forbund og Den norske kirke også. Den viktigste forskjellen består i at humanetikerne har er mer oppsvulmet selvbilde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nord og ned. Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er liten forskjell på Rem og ypperste-presten. Det er liten forskjell på Humanetisk forbund og Den norske kirke også. Den viktigste forskjellen består i at humanetikerne har er mer oppsvulmet selvbilde. Veldig godt sagt. Fanatisk antireligiøs atferd er egentlig en egen religion det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Veldig godt sagt. Fanatisk antireligiøs atferd er egentlig en egen religion det også. ''Fanatisk antireligiøs atferd er egentlig en egen religion det også. – Nord og ned.'' Nyttig sitat! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nord og ned. Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 ''Fanatisk antireligiøs atferd er egentlig en egen religion det også. – Nord og ned.'' Nyttig sitat! Ja, passer utmerkedt på din virksomhet, ikke minst på forumet "livssyn" som du sørget for å få stengt, grunnet fanatismen du la for dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.