Gå til innhold

Hjerteskjærende å lese

fyrlykt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest togli

Viktig lesning for alle foreldre!!

Jeg har virkelig svelgt mange kameler for å unngå å krangle med eksen etter samlivsbruddet, og belønningen kom her en dag i form av at seksåringen la armene rundt halsen min og sa at hun kjente det var så "godt inni magen og hjertet" hennes når hun så at pappaen og jeg snakka fint til hverandre og var hjelpsomme mot hverandre selv om vi var skilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hjerteskjærende å lese, ja. Men jeg tror ikke løsningen er å la være å ta telefonen når pappaen ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MENER JEG

Det var hjerteskjærende å lese, ja. Men jeg tror ikke løsningen er å la være å ta telefonen når pappaen ringer.

Det er en god løsning. Eller møtes på familievernkontoret. Det har seg slik at hvis den ene parten ikke er interessert i kommunikasjon, Og saboterer på ulikt vis og av ulik grunn, så blir det uansett bare en monolog i beste fall, og da faller hele vitsen med en slik "samtale" bort. Jeg har prøvd dette ut i praksis. Vi skriver nå sms. Konfliktnivået er mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god løsning. Eller møtes på familievernkontoret. Det har seg slik at hvis den ene parten ikke er interessert i kommunikasjon, Og saboterer på ulikt vis og av ulik grunn, så blir det uansett bare en monolog i beste fall, og da faller hele vitsen med en slik "samtale" bort. Jeg har prøvd dette ut i praksis. Vi skriver nå sms. Konfliktnivået er mindre.

Jo, du har kanskje rett i at SMS er lurt for å skåne barnet for opprivende telefonsamtaler som han blir sittende å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vits i å snakke med en person som ikke er det minste interessert i å bete seg som et voksent og fornuftig menneske, men derimot saboterer et hvert forsøke på konstruktiv dialog.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tragisk og idiotisk at det i praksiss er foreldre som har samværsrett og barn som har samværsplikt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig lesning for alle foreldre!!

Jeg har virkelig svelgt mange kameler for å unngå å krangle med eksen etter samlivsbruddet, og belønningen kom her en dag i form av at seksåringen la armene rundt halsen min og sa at hun kjente det var så "godt inni magen og hjertet" hennes når hun så at pappaen og jeg snakka fint til hverandre og var hjelpsomme mot hverandre selv om vi var skilt :)

Noen ganger må man krangle. Det finnes menn som ikke har snøring verken på unger eller ekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Noen ganger må man krangle. Det finnes menn som ikke har snøring verken på unger eller ekser.

Jeg er veldig flink til å krangle med bittesmå fingerbevegelser på tegnspråk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flink til å krangle med bittesmå fingerbevegelser på tegnspråk :P

LOL, det tviler jeg ikke på :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sivera

Nei, det der kalles tross alt høylydt krangling :P

Hvis man krangler høylytt på døvespråket. Er det da fare for å brekke fingrene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man krangler høylytt på døvespråket. Er det da fare for å brekke fingrene? :-)

De knoter seg, akkurat som med hyssing! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det heter ikke døvespråk, men tegnspråk :P

Hm....har ikke hørt om noen som har knukket fingrene ennå, men det skjer rett som det er at man stikker en finger i øyet eller brillene flagrer veggimellom dersom man blir ekstra ivrig i praten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivera

Det heter ikke døvespråk, men tegnspråk :P

Hm....har ikke hørt om noen som har knukket fingrene ennå, men det skjer rett som det er at man stikker en finger i øyet eller brillene flagrer veggimellom dersom man blir ekstra ivrig i praten ;)

Hehe, kanskje jeg skal lære meg dette språket :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivera

Det burde du! Et kjempespennende og annerledes språk :)

Finnes det bøker for selvstudium? Noen du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...