Gjest togli Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Finnes det bøker for selvstudium? Noen du kan anbefale? Det er mange bøker om døves historie, døves kultur og om gramatikkoppbygningen i norsk tegnspråk, men man lærer ikke den praktiske grammatikken uten å gå på kurs/studere tegnspråk. Tegnsråk har jo ikke skrift, så derfor må det læres visuelt.... selve tegnene kan du lære her www.tegnordboken.no , og du kommer ganske langt i kommunikasjonen med døve om du kan selve grunntegnene også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sivera Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Det er mange bøker om døves historie, døves kultur og om gramatikkoppbygningen i norsk tegnspråk, men man lærer ikke den praktiske grammatikken uten å gå på kurs/studere tegnspråk. Tegnsråk har jo ikke skrift, så derfor må det læres visuelt.... selve tegnene kan du lære her www.tegnordboken.no , og du kommer ganske langt i kommunikasjonen med døve om du kan selve grunntegnene også Okey, skal se på dette. Takk skal du ha . Kanskje jeg kommer til å le meg ihjel på tegnspråk etterhvert :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Okey, skal se på dette. Takk skal du ha . Kanskje jeg kommer til å le meg ihjel på tegnspråk etterhvert :-) Jepp, det er ganske festlig å se på skjønner du (sånn i tilfelle noen tror døve ler med fingrene, så får jeg vel legge til at vi ler på samme måten som dere ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sivera Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jepp, det er ganske festlig å se på skjønner du (sånn i tilfelle noen tror døve ler med fingrene, så får jeg vel legge til at vi ler på samme måten som dere ) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Viktig lesning for alle foreldre!! Jeg har virkelig svelgt mange kameler for å unngå å krangle med eksen etter samlivsbruddet, og belønningen kom her en dag i form av at seksåringen la armene rundt halsen min og sa at hun kjente det var så "godt inni magen og hjertet" hennes når hun så at pappaen og jeg snakka fint til hverandre og var hjelpsomme mot hverandre selv om vi var skilt ''Jeg har virkelig svelgt mange kameler for å unngå å krangle med eksen etter samlivsbruddet, og belønningen kom her en dag i form av at seksåringen la armene rundt halsen min og sa at hun kjente det var så "godt inni magen og hjertet" hennes når hun så at pappaen og jeg snakka fint til hverandre og var hjelpsomme mot hverandre selv om vi var skilt :)'' Så god lesning, togli! Jeg opplevde noe liknende med ett av mine barn, og da tenkte jeg at de kamelene smakte godt Dattera mi som sa det er voksen nå, barnefar og jeg har et meget godt forhold (ikke bare min fortjeneste), men det viktigste er at det kommer barna til gode først og fremst. Jeg meiner ikke at man skal godta vold, overgrep, psykisk terror, rus eller andre alvorlige ting, men ellers bør man tilstrebe å ha et anstendig forhold til den andre forelderen. (Har ikke lest artikkelen, men ser fram til å gjøre det etterpå). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 ''Jeg har virkelig svelgt mange kameler for å unngå å krangle med eksen etter samlivsbruddet, og belønningen kom her en dag i form av at seksåringen la armene rundt halsen min og sa at hun kjente det var så "godt inni magen og hjertet" hennes når hun så at pappaen og jeg snakka fint til hverandre og var hjelpsomme mot hverandre selv om vi var skilt :)'' Så god lesning, togli! Jeg opplevde noe liknende med ett av mine barn, og da tenkte jeg at de kamelene smakte godt Dattera mi som sa det er voksen nå, barnefar og jeg har et meget godt forhold (ikke bare min fortjeneste), men det viktigste er at det kommer barna til gode først og fremst. Jeg meiner ikke at man skal godta vold, overgrep, psykisk terror, rus eller andre alvorlige ting, men ellers bør man tilstrebe å ha et anstendig forhold til den andre forelderen. (Har ikke lest artikkelen, men ser fram til å gjøre det etterpå). Takk:) Nå er det heldigvis ikke snakk om vonde følelser mellom eksen og meg, så sånn sett er det ikke særlig vanskelig å opprettholde en god tone - og jeg føler vel egentlig at tonen mellom oss bare blir bedre og bedre etterhvert som såre følelser slipper taket. Det er utrolig viktig for barna, så er glad det er sånn ja Godt å høre at dere har greid det også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.