Gjest hannnahh Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hei! Jeg er mamma til en jente på 6 år. På fredag så jeg hennes (1.trinns) ukeplan for uke 20. Det står at elevene på fredag skal til badeland - et ganske stort badeland i samme by vi bor, riktignok på den andre siden av byen. Et positivt tiltak og kjempegøy for barna-selvfølgelig. Læreren skriver at de trenger foreldre til å kjøre og hente, og gjerne en pappa som kan hjelpe til i guttegarderoben. Det er fint om vi kan snakke med barna våre om reglene for skolesvømming - som er vedlagt ukeplanen. Utover dette får vi ingen informasjon om hvor mange voksne som skal være med barna eller hvordan dette skal organiseres i praksis. Jeg vet at klassens kontaktlærer ikke jobber på fredager, men klassen har også et par andre lærere. Vi snakker om 6-7-åringer som ikke er spesielt svømmedyktige. Min datter kan iallfall ikke svømme Jeg er klar over at det er badevakter på et badeland, men de løper ikke etter barna og har oversikt over dem til enhver tid. Det er godt mulig skolen har full kontroll på dette, men jeg føler ikke for å sende mitt ikke-svømmedyktige barn med til et badeland når vi, etter min mening, får såpass lite informasjon. Jeg har skrevet en mail til kontaktlærer'n - med kopi til rektor. Der har jeg gitt uttrykk for det samme jeg skriver her. Hadde ikke du reagert på at dette er for dårlig informasjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jo, jeg ville nok følt meg tryggere med litt mer informasjon. Håper de svarer på mailen din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Dette er uansvarlig. Det må være med flere voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hannnah Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jo, jeg ville nok følt meg tryggere med litt mer informasjon. Håper de svarer på mailen din! Glemte å si at det er 19 elever i klassen. Klassen har et par lærere til utenom kontaktlærer'n, men jeg aner som sagt ikke hvor mange som skal være med. Vi får se om jeg sender henne med. Svarer de ikke må mail er det iallfall helt uaktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest logikk Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Dette er uansvarlig. Det må være med flere voksne. Hvordan kan du si det når du ikke vet hvor mange voksne som skal være med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ja, jeg hadde ikke likt dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Enig i at det er for dårlig informasjon. I tillegg reagerer jeg på at tilgjengelige foreldre med politiattest ikke blir oppfordret til å være med. Jo flere voksne, jo bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jo, jeg ville ønsket å vite hvor mange voksne som skulle være til stede. Dersom de skal til et badeland er det dog badevakter som jobber der i tillegg. Til sammenligning: I klassen til Datra (1. trinn) har de svømming i grupper på 12 elever. Da er det to voksne i bassenget + badevakt / livredder tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miril Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Glemte å si at det er 19 elever i klassen. Klassen har et par lærere til utenom kontaktlærer'n, men jeg aner som sagt ikke hvor mange som skal være med. Vi får se om jeg sender henne med. Svarer de ikke må mail er det iallfall helt uaktuelt. For din datters del er det viktig å få være med på det som er gøy. Men hadde jeg vært deg ville jeg vært med dit om du har mulighet. Jeg hadde ikke våget uten men på samme tid er det viktig at de får være med på det som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jo, jeg ville reagert. Akkurat når det gjelder ikke svømmedyktige barn så nøler jeg veldig med å overlate ansvaret for barna mine til andre. Jeg måtte hatt god info. og forsikringer som gjorde at jeg følte meg trygg på å sende barnet mitt avgårde på noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Glemte å si at det er 19 elever i klassen. Klassen har et par lærere til utenom kontaktlærer'n, men jeg aner som sagt ikke hvor mange som skal være med. Vi får se om jeg sender henne med. Svarer de ikke må mail er det iallfall helt uaktuelt. Før da mine hadde svømming med sfo, var det alltid med flere voksne som hadde livredningskurs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kolesjanka Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Det er flott at du sendte mail for å få mer informasjon. Det ville jeg også gjort. De burde absolutt gitt slik informasjon uoppfordret, og jeg ville ikke sendt sønnen min avgårde før jeg var helt sikker på at det var nok voksne tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Støtter deg i at dette høres potensielt skummelt ut. Du har ikke mulighet til å være med selv da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg forstår godt at du er bekymret. Om det er forsvarlig eller ikke kan jeg ikke svare på siden vi ikke vet hvordan de har tenkt å gjøre det. Flott at du har sendt en skriflig klage på manglende informasjon, men jeg ville også ha tatt en telefon til læreren for å høre hvordan de hadde tenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg ville gått ut fra at skolen vet hva de holder på med og har med nok voksne. De har sikkert gjort dette mange ganger før og har rutiner på det. De fleste badeland har regler for hvor mange voksne det må være per barn. Er du likevel urolig kan det, som du alt har gjort, være greit å be om mer detaljert informasjon. Men jeg synes ikke det er noe å lage drama av. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ingen under 23 år burde få adgang til slike hyperfarlige steder! Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ingen under 23 år burde få adgang til slike hyperfarlige steder! Stå på! Vanndybden bør være maks 67 cm... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Tilby deg å bli med da vel så er problemet løst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Min 1-klassing er ganske flink til å svømme, og dermed også ganske uredd av seg på godt og vondt.... jeg ville lurt på det samme som det, og antakelig gjort nøyaktig det samme - minus kopi til rektor. Synes det er helt greit å spørre, det er vi foreldre som har hovedansvar for barna våre og må følge med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg hadde ringt lærer å spurt. Er ikke verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.