Mammantil3 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg hadde gått ut fra at skolen hadde kontroll. Hører du ofte om drukningsulykker blant skolens 1. klassinger? Hvis jeg var så urolig som du kanskje er, så er det ikke verre enn å ta en telefon til skolen. Å vente på svar på mail kan være litt dumt, den kan glippe. En annen ting: Hvor mange voksne må til for at du skal føle deg trygg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hannnah Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Takk for alle svar! Til de som lurer på om jeg ikke selv kan være med; Det skulle jeg gjerne ha gjort, men jeg er selv på tur med en klasse den dagen. Jeg er lærer i 10.klasse og vi er på dagstur akkurat dem dagen. Selv om mine elever er ganske store er jeg nøye med å gi skikkelig informasjon når vi skal noe spesielt. Ingen foreldre skal behøve å føle seg usikre på hva, hvem, hvor osv. barna deres driver med. Jeg har flotte foreldre i foreldregruppa som følger med, er oppegående, stiller krav - og det synes jeg er helt topp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor og lærer med politiattest Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Enig i at det er for dårlig informasjon. I tillegg reagerer jeg på at tilgjengelige foreldre med politiattest ikke blir oppfordret til å være med. Jo flere voksne, jo bedre. ''I tillegg reagerer jeg på at tilgjengelige foreldre med politiattest ikke blir oppfordret til å være med. '' Hvis du forventer at alle foreldre skaffer seg politiattest for å kunne hjelpe til med skoleaktiviteter er jeg stygt redd for at det blir lite hjelp å få. Som lærer ville jeg selv være omhyggelig med å gi god nok informasjon, men ville ikke engang tenkt tanken på at foreldre som stiller opp skal fremvise politiattest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 ''I tillegg reagerer jeg på at tilgjengelige foreldre med politiattest ikke blir oppfordret til å være med. '' Hvis du forventer at alle foreldre skaffer seg politiattest for å kunne hjelpe til med skoleaktiviteter er jeg stygt redd for at det blir lite hjelp å få. Som lærer ville jeg selv være omhyggelig med å gi god nok informasjon, men ville ikke engang tenkt tanken på at foreldre som stiller opp skal fremvise politiattest. Det må vi anskaffe her jeg bor om vi skal stille opp frivillig i forbindelse med skolen, så jeg ser ikke på det som noe merkelig eller utpreget vanskelig å få til. At det ikke kreves i Norge visste jeg ikke, så da kan det kravet unnlates. Forslaget står ved like; foreldre burde få tilbud/etterspørsel om å hjelpe, slik at bemanningen er så god som mulig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 ''I tillegg reagerer jeg på at tilgjengelige foreldre med politiattest ikke blir oppfordret til å være med. '' Hvis du forventer at alle foreldre skaffer seg politiattest for å kunne hjelpe til med skoleaktiviteter er jeg stygt redd for at det blir lite hjelp å få. Som lærer ville jeg selv være omhyggelig med å gi god nok informasjon, men ville ikke engang tenkt tanken på at foreldre som stiller opp skal fremvise politiattest. ''Hvis du forventer at alle foreldre skaffer seg politiattest for å kunne hjelpe til med skoleaktiviteter er jeg stygt redd for at det blir lite hjelp å få.'' Jeg reagerte på det samme. Men hun sender vel heller ikke barna hjem til venner om hun ikke har fått fremlagt politiattest av begge foreldrene der heller kanskje? At man må legge frem politiattest for å jobbe med barn er noe annet og det synes jeg er helt riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde gått ut fra at skolen hadde kontroll. Hører du ofte om drukningsulykker blant skolens 1. klassinger? Hvis jeg var så urolig som du kanskje er, så er det ikke verre enn å ta en telefon til skolen. Å vente på svar på mail kan være litt dumt, den kan glippe. En annen ting: Hvor mange voksne må til for at du skal føle deg trygg? Du høres sarkastisk ut. Hvorfor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ''Hvis du forventer at alle foreldre skaffer seg politiattest for å kunne hjelpe til med skoleaktiviteter er jeg stygt redd for at det blir lite hjelp å få.'' Jeg reagerte på det samme. Men hun sender vel heller ikke barna hjem til venner om hun ikke har fått fremlagt politiattest av begge foreldrene der heller kanskje? At man må legge frem politiattest for å jobbe med barn er noe annet og det synes jeg er helt riktig. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Du høres sarkastisk ut. Hvorfor? Nei, jeg prøvde bare å sette ting litt i perspektiv. Ikke alle frykter 1. trinnsforeldre har er reelle. Og av og til har vi en annen agenda enn den vi viser, derfor mitt siste spørsmål. Er det virkelig frykten for for lite voksne som holder igjen, eller er det kanskje en egen vannskrekk som ligger bak? Eksempelvis, altså, og da kan det jo aldri bli nok voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ''Hvis du forventer at alle foreldre skaffer seg politiattest for å kunne hjelpe til med skoleaktiviteter er jeg stygt redd for at det blir lite hjelp å få.'' Jeg reagerte på det samme. Men hun sender vel heller ikke barna hjem til venner om hun ikke har fått fremlagt politiattest av begge foreldrene der heller kanskje? At man må legge frem politiattest for å jobbe med barn er noe annet og det synes jeg er helt riktig. ''Men hun sender vel heller ikke barna hjem til venner om hun ikke har fått fremlagt politiattest av begge foreldrene der heller kanskje?'' Det var da voldsomt til sarkasme og angrep? Håper du mangler dagens kaffekopp eller noe... Her jeg bor MÅ foreldre som skal hjelpe til frivillig på skolen ha politiattest. Jeg har ikke hatt skolebarn i Norge, så jeg visste ikke at det ikke var samme sak der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ''Men hun sender vel heller ikke barna hjem til venner om hun ikke har fått fremlagt politiattest av begge foreldrene der heller kanskje?'' Det var da voldsomt til sarkasme og angrep? Håper du mangler dagens kaffekopp eller noe... Her jeg bor MÅ foreldre som skal hjelpe til frivillig på skolen ha politiattest. Jeg har ikke hatt skolebarn i Norge, så jeg visste ikke at det ikke var samme sak der. ''Her jeg bor MÅ foreldre som skal hjelpe til frivillig på skolen ha politiattest. Jeg har ikke hatt skolebarn i Norge, så jeg visste ikke at det ikke var samme sak der.'' Jeg er faktisk ikke sikker på om man må fremlegge politiattest om man skal jobbe med barn her i Norge engang, noe jeg synes man bør, men å forlange at foreldrene må legge frem politiattest for å være med på en skoletur - det er i overkant altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ''Her jeg bor MÅ foreldre som skal hjelpe til frivillig på skolen ha politiattest. Jeg har ikke hatt skolebarn i Norge, så jeg visste ikke at det ikke var samme sak der.'' Jeg er faktisk ikke sikker på om man må fremlegge politiattest om man skal jobbe med barn her i Norge engang, noe jeg synes man bør, men å forlange at foreldrene må legge frem politiattest for å være med på en skoletur - det er i overkant altså. Jeg kjenner ikke detaljene rundt hvilke yrker det kreves politiattest for, men det kreves i forbindelse med barneidrett, selv om man bare skal være hjelpetrener eller lagleder, uten at det er noe honorar eller ansettelsesforhold med i bildet. Så det har blitt strengere her i landet også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ''Her jeg bor MÅ foreldre som skal hjelpe til frivillig på skolen ha politiattest. Jeg har ikke hatt skolebarn i Norge, så jeg visste ikke at det ikke var samme sak der.'' Jeg er faktisk ikke sikker på om man må fremlegge politiattest om man skal jobbe med barn her i Norge engang, noe jeg synes man bør, men å forlange at foreldrene må legge frem politiattest for å være med på en skoletur - det er i overkant altså. Man må framlegge politiattest for å jobbe med barn i Norge. Du får så mene at det er i overkant, men det er helt på siden. Det er tross alt ikke JEG som har kommet opp med regelen - den er nasjonal og slik innflytelse har jeg nok ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.