Gjest Mamma til 2 med adhd Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Er det noen her som har erfaring med søskenpar med ADHD? Vi har to unger med ADHD. Det er utrolig utfordrende i hverdagen. De er ikke mye lik hverandre, men mangler begge "filter" og tar bunntenning veldig kjapt. Det vil si at vi daglig/flere ganger pr dag har store konflikter, og uenigheter. De beskylder hverandre for å lyve, og det er ikke lett å vite hvem av dem som snakker sant i feks et hendelsesforløp med krangel. Hvordan løser dere konfliktene enklest mulig. Dette tar mye energi og humør både for de voksne og barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
help my Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hei. Nå har ikke jeg søsken eller barn. Men jeg kan svare deg på dette. Siden de er søsken og begge har ADHD, så merker nok du mer når de krangler enn det du kansje ville gjort hvis de ikke hadde hatt ADHD. Men det er nok helt sikkert ikke unormalt at søsken krangler og at søsken har dager hvor de krangler mer enn andre dager. Jeg har diagnoser selv så jeg vet hvordan de to har det selv om jeg ikke har søsken og ikke barn. Mine diagnoser er føtalt alkohol syndrom, litt adhd, diabetes, refluks og angst/hundefobi. Mot diabetes får jeg insulin og jeg kan ikke spise noe med sukker i for da får jeg høyt blodsukker. Mot refluks får jeg 20 mg nexium morgen og 20 mg kveld. Mot adhd får jeg 20 mg ritalin kapsel morgen, 5 mg ritalin tabelett kl 12:00 og 20 mg ritalin kapsel kl 14:00. Mot angst/hundefobi får jeg sobril morgen og kveld. I tilegg får jeg melatonin mot søvnen. Vekten min er ca 57 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trebarnsmamma41 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei. Nå har ikke jeg søsken eller barn. Men jeg kan svare deg på dette. Siden de er søsken og begge har ADHD, så merker nok du mer når de krangler enn det du kansje ville gjort hvis de ikke hadde hatt ADHD. Men det er nok helt sikkert ikke unormalt at søsken krangler og at søsken har dager hvor de krangler mer enn andre dager. Jeg har diagnoser selv så jeg vet hvordan de to har det selv om jeg ikke har søsken og ikke barn. Mine diagnoser er føtalt alkohol syndrom, litt adhd, diabetes, refluks og angst/hundefobi. Mot diabetes får jeg insulin og jeg kan ikke spise noe med sukker i for da får jeg høyt blodsukker. Mot refluks får jeg 20 mg nexium morgen og 20 mg kveld. Mot adhd får jeg 20 mg ritalin kapsel morgen, 5 mg ritalin tabelett kl 12:00 og 20 mg ritalin kapsel kl 14:00. Mot angst/hundefobi får jeg sobril morgen og kveld. I tilegg får jeg melatonin mot søvnen. Vekten min er ca 57 kg. Dette var vel ikke noe svar på hennes innlegg om ADHD? Har du postet dette feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trebarnsmamma41 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg har også to barn med ADHD. Har dere takket ja til avlastning eller støttekontakt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Dette var vel ikke noe svar på hennes innlegg om ADHD? Har du postet dette feil? Det svaret kommer fra en som har FAS og bør leses deretter. Men h*n har ikke vært her på lenge nå. Denne tråden er 9 måneder gammel, så det kan tenkes det blir dårlig med svar fra hovedinnlegger også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til 2 med adhd Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg har også to barn med ADHD. Har dere takket ja til avlastning eller støttekontakt? Hei Det ble brudd i ekteskapet, så nå avlaster vi hverandre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.