Gå til innhold

To søsken med ADHD

Gjest Mamma til 2 med adhd

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til 2 med adhd

Er det noen her som har erfaring med søskenpar med ADHD? Vi har to unger med ADHD. Det er utrolig utfordrende i hverdagen. De er ikke mye lik hverandre, men mangler begge "filter" og tar bunntenning veldig kjapt.

Det vil si at vi daglig/flere ganger pr dag har store konflikter, og uenigheter. De beskylder hverandre for å lyve, og det er ikke lett å vite hvem av dem som snakker sant i feks et hendelsesforløp med krangel.

Hvordan løser dere konfliktene enklest mulig. Dette tar mye energi og humør både for de voksne og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Nå har ikke jeg søsken eller barn.

Men jeg kan svare deg på dette.

Siden de er søsken og begge har ADHD, så merker nok du mer når de krangler enn det du kansje ville gjort hvis de ikke hadde hatt ADHD.

Men det er nok helt sikkert ikke unormalt at søsken krangler og at søsken har dager hvor de krangler mer enn andre dager.

Jeg har diagnoser selv så jeg vet hvordan de to har det selv om jeg ikke har søsken og ikke barn.

Mine diagnoser er føtalt alkohol syndrom, litt adhd, diabetes, refluks og angst/hundefobi.

Mot diabetes får jeg insulin og jeg kan ikke spise noe med sukker i for da får jeg høyt blodsukker.

Mot refluks får jeg 20 mg nexium morgen og 20 mg kveld.

Mot adhd får jeg 20 mg ritalin kapsel morgen, 5 mg ritalin tabelett kl 12:00 og 20 mg ritalin kapsel kl 14:00.

Mot angst/hundefobi får jeg sobril morgen og kveld.

I tilegg får jeg melatonin mot søvnen.

Vekten min er ca 57 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Trebarnsmamma41

Hei.

Nå har ikke jeg søsken eller barn.

Men jeg kan svare deg på dette.

Siden de er søsken og begge har ADHD, så merker nok du mer når de krangler enn det du kansje ville gjort hvis de ikke hadde hatt ADHD.

Men det er nok helt sikkert ikke unormalt at søsken krangler og at søsken har dager hvor de krangler mer enn andre dager.

Jeg har diagnoser selv så jeg vet hvordan de to har det selv om jeg ikke har søsken og ikke barn.

Mine diagnoser er føtalt alkohol syndrom, litt adhd, diabetes, refluks og angst/hundefobi.

Mot diabetes får jeg insulin og jeg kan ikke spise noe med sukker i for da får jeg høyt blodsukker.

Mot refluks får jeg 20 mg nexium morgen og 20 mg kveld.

Mot adhd får jeg 20 mg ritalin kapsel morgen, 5 mg ritalin tabelett kl 12:00 og 20 mg ritalin kapsel kl 14:00.

Mot angst/hundefobi får jeg sobril morgen og kveld.

I tilegg får jeg melatonin mot søvnen.

Vekten min er ca 57 kg.

Dette var vel ikke noe svar på hennes innlegg om ADHD? Har du postet dette feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel ikke noe svar på hennes innlegg om ADHD? Har du postet dette feil?

Det svaret kommer fra en som har FAS og bør leses deretter. Men h*n har ikke vært her på lenge nå.

Denne tråden er 9 måneder gammel, så det kan tenkes det blir dårlig med svar fra hovedinnlegger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest mamma til 2 med adhd

Jeg har også to barn med ADHD. Har dere takket ja til avlastning eller støttekontakt?

Hei

Det ble brudd i ekteskapet, så nå avlaster vi hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...