Gå til innhold

hva synes dere om navnet Rhino?

Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Spenol(1)

5

• mariaflyfly

4

• Axcia

4

Den første jeg tenker på er Espen Eckbos karakter, Rhino Thue.

Rhino er jo en forkortelse for Rhinoceros, som betyr nesehorn i "halve verden".

Det ville også være verre hvis han hadde en stor nese, selvsagt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..husker noen få som het Rino og Reno da jeg vokste opp..men med h-en så høres det jo bare ut som et nid-navn som noen har fått fordi de har diger nese.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker neshorn og en Espen Eckbo-figur (tror det var i "Nissene på Låven") Men barn vokser fort inn i navnet sitt, og i dag er det så mange finurlige navn at de færreste barn reagerer - det er vel verre med de voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhino er neshorn...det liker jeg ikke. Rino derimot er et ganske alright navn, og en yndling av en tanterakkar heter faktisk akkurat det :P

(for meg er det forskjell i hvordan Rhino og Rino sies, og ikke bare skrives)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker neshorn og en Espen Eckbo-figur (tror det var i "Nissene på Låven") Men barn vokser fort inn i navnet sitt, og i dag er det så mange finurlige navn at de færreste barn reagerer - det er vel verre med de voksne...

Arrghh, nok en påminnelse om at jeg bør lese gjennom tråden før jeg svarer :-/ Men navnet blir nok "naturlig" når du får vent deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navnet skjemmer ingen, sies det

Heller ikke et navn jeg ville valgt til mitt barn, nei. Og iallefall uten h´en inni. Uansett er jeg veldig lite begeistret for guttenavn på R. Sikkert bare en litt sånn sær greie jeg har, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søkte på mannsnavnet: Rhino

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Rhino som første fornavn.

I følge SSB er det ikke veldig vanlig, ihvertfall...

Det er vanligst å stave det uten h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhino?! Er ikke det latin for nesehorn!? Jeg hadde definitivt ikke kalt ungen min for Neshorn Pettersen!

Neshorn Pettersen, ha ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Annonse

Tenker på neshorn og ville ikke kalt barnet mitt noe som ga meg assosiasjoner til noe som helst slags dyr egentlig. I alle fall ikke et dyr jeg synes ser stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, enig og enig.

Men jeg har opp igjennom årene jobbet med et par Rino'er, uten h, og det er et lite hår bedre, da. Ingen av dem har vært harry, og det har forsåvidt bedret navnets inntrykk for meg, uten at det på noen som helst måte ville vært et aktuelt navn på en sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, grandonkelen min het det eller han het Rhinaldo og jeg følte ingen trang til å kalle opp ham.

Rhinaldo, du! Han burde ha startet sirkus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe fint... Dessverre.

Hørte akkurat om en fyr som heter Tor Rhino... Isj... :-(

Tor Rhino - LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Enig, enig og enig.

Men jeg har opp igjennom årene jobbet med et par Rino'er, uten h, og det er et lite hår bedre, da. Ingen av dem har vært harry, og det har forsåvidt bedret navnets inntrykk for meg, uten at det på noen som helst måte ville vært et aktuelt navn på en sønn.

''Men jeg har opp igjennom årene jobbet med et par Rino'er, uten h, og det er et lite hår bedre, da.''

Hahaha, det var jo som dratt ut av nissene på låven da en eller annen sier til Rhino: "Ikke vær så jævla hårsår, a, Rhino!" Da går han helt bananas og tar det som en personlig fornærmelse siden han ikke har noe hår. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg har opp igjennom årene jobbet med et par Rino'er, uten h, og det er et lite hår bedre, da.''

Hahaha, det var jo som dratt ut av nissene på låven da en eller annen sier til Rhino: "Ikke vær så jævla hårsår, a, Rhino!" Da går han helt bananas og tar det som en personlig fornærmelse siden han ikke har noe hår. :D

he he... ja, jeg tenkte på den hårsårkommentaren og flintskalla-Rhino! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...