Dorthe Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Rhinaldo, du! Han burde ha startet sirkus!! Knis, men han er dau for sikkert 30 år siden ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 For det første så får jeg assosiasjoner til et neshorn. For det andre får jeg assosiasjoner til Rhino Thue fra Nissene på Låven: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.mesan.no/filestore/RhinoThue.jpg%3Fsize%3D580x1000&imgrefurl=http://www.mesan.no/nyheter/JavaZone%2Ballierer%2Bseg%2Bmed%2BEspen%2BEckbo.9UFRnQ2N.ips&usg=__tw6if5Qhbp-SdTsfvPBro9OGS_8=&h=315&w=564&sz=37&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=kGspGrGfLuYnCM:&tbnh=140&tbnw=203&ei=R-7QTev0D8yGhQf7rPG8DQ&prev=/search%3Fq%3Drhino%2Bthue%26um%3D1%26hl%3Dno%26lr%3Dlang_no%26biw%3D1209%26bih%3D788%26tbs%3Dlr:lang_1no%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=47&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=114&ty=62 Og for det tredje synes jeg det er harry, rett og slett. Jeg sier som morsan: enig, enig og enig! Bortsett fra at jeg bytter om rekkefølgen på punkt 1 og 2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Fordi det er kortform av rhinosorus (staving?) som betyr nesehorn. Fordi Rhinoplastic er det samme som nosejob - altså at man har foretatt plastisk operasjon på nesen. Fordi rhino er forstavelse som betyr nese. Og til slutt, fordi det ikke er noe særlig fint navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Grusomt navn. Rhino, jeg får assosiasjoner til han i julekalenderen, rohypnol og nesespray. Og neshorn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Rhino er neshorn...det liker jeg ikke. Rino derimot er et ganske alright navn, og en yndling av en tanterakkar heter faktisk akkurat det (for meg er det forskjell i hvordan Rhino og Rino sies, og ikke bare skrives) er det forskjellige uttaler på Rhino og Rino? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hormel Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 er det forskjellige uttaler på Rhino og Rino? Jeg mener vel at Rhino uttales litt mykere, men en touch av "h", mens Rino er skarpere og mer rett frem Hva ellers skal h`en være der for liksom 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg mener vel at Rhino uttales litt mykere, men en touch av "h", mens Rino er skarpere og mer rett frem Hva ellers skal h`en være der for liksom ''Hva ellers skal h`en være der for liksom :P'' Det er da talløse eksempler på stumme h'er og andre unødvendige bokstaver i navn fordi folk synes det er finere med disse bokstavene. Eller synes du at det er/bør være ulik uttale av Kristian vs Christian? Eller Wenche vs Venke? Eller Hannah vs Hanna? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hormel Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ''Hva ellers skal h`en være der for liksom :P'' Det er da talløse eksempler på stumme h'er og andre unødvendige bokstaver i navn fordi folk synes det er finere med disse bokstavene. Eller synes du at det er/bør være ulik uttale av Kristian vs Christian? Eller Wenche vs Venke? Eller Hannah vs Hanna? Ja, jeg synes det bør være og mener det er forskjellig uttale på navn med og uten "h". Jeg sier navnene mykere og prøver å få med "h" der det er i, og navnene uten blir renere og skarpere Jeg er vel også "overbevist" om at det er sånn det var ment å være, men at det er så mye enklere for oss å kutte ut de bokstavene siden det alikavel er såpass likt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, jeg synes det bør være og mener det er forskjellig uttale på navn med og uten "h". Jeg sier navnene mykere og prøver å få med "h" der det er i, og navnene uten blir renere og skarpere Jeg er vel også "overbevist" om at det er sånn det var ment å være, men at det er så mye enklere for oss å kutte ut de bokstavene siden det alikavel er såpass likt. Ja, da er vi 'overbevist' om forskjellige ting, for jeg tenker at folkene bevisst har valgt navn med "ekstra pynt" fordi de synes at det ser penere ut på papiret. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg bruker en nesespray som heter Rhinocort, så jeg får litt nese-assosiasjoner jeg også. På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg bruker en nesespray som heter Rhinocort, så jeg får litt nese-assosiasjoner jeg også. På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene ''På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene'' For ikke å snakke om at du (forhåpentligvis) har et "Liv", at du våkner opp hver "Dag", at du kanskje en dag vil "Arve" noe, at du og familien spiser dere "Mette" hver dag, og at hvis du først har drukket én kopp te kan det hende du får lyst på "Merete" ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg tenker med en gang på "skråplanet". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 ''På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene'' For ikke å snakke om at du (forhåpentligvis) har et "Liv", at du våkner opp hver "Dag", at du kanskje en dag vil "Arve" noe, at du og familien spiser dere "Mette" hver dag, og at hvis du først har drukket én kopp te kan det hende du får lyst på "Merete" ;-) Det er da ikke galt å ha lyst på Merethe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er da ikke galt å ha lyst på Merethe... Kommer an på om Merete er nabokona, da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Minner meg om han her: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.