Gå til innhold

hva synes dere om navnet Rhino?

Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Spenol(1)

5

• mariaflyfly

4

• Axcia

4

tzatziki1365380058

Fordi det er kortform av rhinosorus (staving?) som betyr nesehorn.

Fordi Rhinoplastic er det samme som nosejob - altså at man har foretatt plastisk operasjon på nesen.

Fordi rhino er forstavelse som betyr nese.

Og til slutt, fordi det ikke er noe særlig fint navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Grusomt navn. Rhino, jeg får assosiasjoner til han i julekalenderen, rohypnol og nesespray. Og neshorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhino er neshorn...det liker jeg ikke. Rino derimot er et ganske alright navn, og en yndling av en tanterakkar heter faktisk akkurat det :P

(for meg er det forskjell i hvordan Rhino og Rino sies, og ikke bare skrives)

er det forskjellige uttaler på Rhino og Rino?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det forskjellige uttaler på Rhino og Rino?

Jeg mener vel at Rhino uttales litt mykere, men en touch av "h", mens Rino er skarpere og mer rett frem :)

Hva ellers skal h`en være der for liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener vel at Rhino uttales litt mykere, men en touch av "h", mens Rino er skarpere og mer rett frem :)

Hva ellers skal h`en være der for liksom :P

''Hva ellers skal h`en være der for liksom :P''

Det er da talløse eksempler på stumme h'er og andre unødvendige bokstaver i navn fordi folk synes det er finere med disse bokstavene.

Eller synes du at det er/bør være ulik uttale av Kristian vs Christian?

Eller Wenche vs Venke?

Eller Hannah vs Hanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva ellers skal h`en være der for liksom :P''

Det er da talløse eksempler på stumme h'er og andre unødvendige bokstaver i navn fordi folk synes det er finere med disse bokstavene.

Eller synes du at det er/bør være ulik uttale av Kristian vs Christian?

Eller Wenche vs Venke?

Eller Hannah vs Hanna?

Ja, jeg synes det bør være og mener det er forskjellig uttale på navn med og uten "h".

Jeg sier navnene mykere og prøver å få med "h" der det er i, og navnene uten blir renere og skarpere :)

Jeg er vel også "overbevist" om at det er sånn det var ment å være, men at det er så mye enklere for oss å kutte ut de bokstavene siden det alikavel er såpass likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det bør være og mener det er forskjellig uttale på navn med og uten "h".

Jeg sier navnene mykere og prøver å få med "h" der det er i, og navnene uten blir renere og skarpere :)

Jeg er vel også "overbevist" om at det er sånn det var ment å være, men at det er så mye enklere for oss å kutte ut de bokstavene siden det alikavel er såpass likt.

Ja, da er vi 'overbevist' om forskjellige ting, for jeg tenker at folkene bevisst har valgt navn med "ekstra pynt" fordi de synes at det ser penere ut på papiret. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en nesespray som heter Rhinocort, så jeg får litt nese-assosiasjoner jeg også.

På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en nesespray som heter Rhinocort, så jeg får litt nese-assosiasjoner jeg også.

På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene

''På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene''

For ikke å snakke om at du (forhåpentligvis) har et "Liv", at du våkner opp hver "Dag", at du kanskje en dag vil "Arve" noe, at du og familien spiser dere "Mette" hver dag, og at hvis du først har drukket én kopp te kan det hende du får lyst på "Merete" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På den annen side har vi også en Marius-genser og en Ola-bukse eller to i huset uten at jeg har negative assosiasjoner til de navnene''

For ikke å snakke om at du (forhåpentligvis) har et "Liv", at du våkner opp hver "Dag", at du kanskje en dag vil "Arve" noe, at du og familien spiser dere "Mette" hver dag, og at hvis du først har drukket én kopp te kan det hende du får lyst på "Merete" ;-)

Det er da ikke galt å ha lyst på Merethe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...