Gå til innhold

Sengeutstyr utenom bleier


talisa

Anbefalte innlegg

Gutten min på 8 år tisser på seg så og si hver natt, og han nekter å bruke bleie, så det er ikke aktuelt.

Dyna er jo tissevåt hver eneste morgen, hva gjør dere andre foreldre som har barn som tisser i senga? Den må jo vaskes daglig, han har to dyner som han bruker, likevel er det ikke alltid like lett å få den ene tørr før den andre også er våt. På madrassen er det jo plast, så der er det bare lakenet som trenger vask. Men - finnes det noe dynebeskyttere eller noe sånt. Event. dyner/tepper som er lettere å få tørr igjen etter vask. Nå har vi slitt ut to tørketromler på kort tid, bør vel snart få en sånn stor en som de bruker på vaskeriene for at de skal holde. En våt dyne veier jo en del, selv om den er godt sentrifugert, og det sliter tydeligvis på maskin og trommel.

Er takknemlig for alle gode råd, det jeg skulle ønske var å få kjøpt er sånne store "kladder" som de bruker i sengene på sykehuset. Å pakke dyna inn i plast vil jo bli veldig klamt, plast både over og under?

Alle god råd og erfaringer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sannelig ikke lett dette her, er sjeleglad for at gutten min aksepterer å ha bleie på seg. Dyrt blir det jo også når vaskemaskinene går i stykker en etter en. Når du snakker om kladder i sengen, mener du da sengeunderlag med materiale som absorerer urinen? Slike kan du få kjøpt på følgende link: http://www.promex24.no. Disse kan kanskje sørge for at lakene ikke blir vått, men det vil neppe hjelpe på dyne problematikken. Plast er jo ikke akkurat så behagelig å ligge i akkurat selv om det er laken/sengetøy i mellom, blir ganske varm og svett i sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også vanlige engangs kladder som er ganske absorberende. Ikke som en bleie, men de hjelper likevel. Tro meg - du er definitivt ikke den eneste som har slitt ut tørketromler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannelig ikke lett dette her, er sjeleglad for at gutten min aksepterer å ha bleie på seg. Dyrt blir det jo også når vaskemaskinene går i stykker en etter en. Når du snakker om kladder i sengen, mener du da sengeunderlag med materiale som absorerer urinen? Slike kan du få kjøpt på følgende link: http://www.promex24.no. Disse kan kanskje sørge for at lakene ikke blir vått, men det vil neppe hjelpe på dyne problematikken. Plast er jo ikke akkurat så behagelig å ligge i akkurat selv om det er laken/sengetøy i mellom, blir ganske varm og svett i sånt.

Tenk så enkelt det ville vært hvis de produserte slike kladder i samme størrelse som en dyne, så kunne vi hatt den mellom dyna og dynetrekket, og sikkert spart dyna for mange runder i maskinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så enkelt det ville vært hvis de produserte slike kladder i samme størrelse som en dyne, så kunne vi hatt den mellom dyna og dynetrekket, og sikkert spart dyna for mange runder i maskinen!

Nå bruker min sønn på 7 år nattbleie han da, så jeg slipper denne vasken hver dag, men jeg skjønner hva du mener :o)

Hva gjør man på sykehus/institusjoner da tro, det må vel gå utover en del dyner der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til talisa Noen råd har du allerede fått. Jeg vil anbefale deg å ta en tur i en bandagistbutikk/sykepleie-utstyr for å se hva som finnes.En annen ting som kan prøves er alarmmatte som hjelper for noen sengevætere,og det finnes et medikament som heter minirin som skal redusere urinproduksjonen på natten. Dette kan være alternativer som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...