Gå til innhold

Kan de tvinge meg til å bli foreldrekontakt?

tonie

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å snike meg unna som best jeg kan jeg også, men noen ganger MÅ man bare til pers;)

Jeg har klart å snike meg unna med tre unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

16

• Mammantil3

4

• Lillemus

3

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Jeg har klart å snike meg unna med tre unger...

Sikkert fordi du sitter i rullestol :P

Merker selv at det er lettere å snike seg unna sånt når man f.eks. er døv. Problemet er at alle i skolekretsen her kjenner meg så godt og forlengst har glemt at jeg er døv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi du sitter i rullestol :P

Merker selv at det er lettere å snike seg unna sånt når man f.eks. er døv. Problemet er at alle i skolekretsen her kjenner meg så godt og forlengst har glemt at jeg er døv :P

Men det har jeg jo bare gjort med minstemann, Jeg tror heller det er fordi jeg har vært alene og ikke hatt barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men det har jeg jo bare gjort med minstemann, Jeg tror heller det er fordi jeg har vært alene og ikke hatt barnevakt.

Det er godt mulig, ja... Og egentlig en ganske god grunn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med sånne mødre som deg, for da føler man seg straks bittelitt vellykka sjøl :P

Og jeg som går rundt og føler meg riktig så vellykka:) Det var dagens kalddusj, togli. Iiiik....;)

Nå er det hakket før jeg føler at jeg må forsvare meg litt her midt i alt det perfekte. Ungene elsker meg altså, og jeg tror faktisk jeg er den som har stilt opp og dratt i gang mest aktiviteter for dem av alle foreldrene. Helt frivllig, til og med! De har vært mye oppom jobben min, og jeg har vært på skolen og funnet på mye moro sammen med dem.

Så du ser togli, du har nok ingen grunn til å føle deg bedre, for jeg er _forholdsvis_ super, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Og jeg som går rundt og føler meg riktig så vellykka:) Det var dagens kalddusj, togli. Iiiik....;)

Nå er det hakket før jeg føler at jeg må forsvare meg litt her midt i alt det perfekte. Ungene elsker meg altså, og jeg tror faktisk jeg er den som har stilt opp og dratt i gang mest aktiviteter for dem av alle foreldrene. Helt frivllig, til og med! De har vært mye oppom jobben min, og jeg har vært på skolen og funnet på mye moro sammen med dem.

Så du ser togli, du har nok ingen grunn til å føle deg bedre, for jeg er _forholdsvis_ super, haha!

Søren!!! Dro meg rett i kjelleren du nå!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søren!!! Dro meg rett i kjelleren du nå!! :P

Får vel gi deg delvis rett, da. Jeg er glimtvis brilliant, men jeg må vel også innrømme at det kan være langt mellom glimtene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Får vel gi deg delvis rett, da. Jeg er glimtvis brilliant, men jeg må vel også innrømme at det kan være langt mellom glimtene;)

*puster lettet ut*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde egentlig skjønt at jeg er den eneste som synes det er en big deal å arrangere juletrefester og diverse for en gjeng småskoleunger samtidig som en jobber heltid og tar en master samtidig, og som ikke direkte jubler over å få den ære å ta del i slike viktige ting. Gjort er gjort, men jeg har nå uansett ikke noen supermammaglorie å møkke til, hehe.

Jeg er imponert over dere da, det må jeg si:)

Det kommer vel litt an på hvor mye det skal gjøres ut av de ulike arrangementene også. Som sagt, hos oss handler det mest om å få lagd en invitasjon etter å ha bestemt dato sammen med lærerne, og mer gjøres stort sett ikke.

Hvis du bytter med noen synes jeg slett ikke du skal ha noen dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stiller meg i køen* Jeg hater å delta i festkomiteer og foreldreutvalg og sånt - heldigvis har pappan vært med i FAU i en årrekke så familien har i alle fall gjort sitt der. :o) Var med i FAU da ungene gikk i barnehagen da så jeg har da gjort litt. :o)

''Jeg hater å delta i festkomiteer og foreldreutvalg og sånt''

Av ren nysgjerrighet (fordi jeg slett ikke er slik selv): Hvorfor det? Jeg synes det er kjempetrivelig å gjøre noe for ungene, så jeg kommer bare ikke på noen argumenter for å hate slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hater å delta i festkomiteer og foreldreutvalg og sånt''

Av ren nysgjerrighet (fordi jeg slett ikke er slik selv): Hvorfor det? Jeg synes det er kjempetrivelig å gjøre noe for ungene, så jeg kommer bare ikke på noen argumenter for å hate slikt.

''Av ren nysgjerrighet (fordi jeg slett ikke er slik selv): Hvorfor det? Jeg synes det er kjempetrivelig å gjøre noe for ungene, så jeg kommer bare ikke på noen argumenter for å hate slikt.''

Jeg liker det bare ikke. :o) Synes jeg har mer enn nok i hverdagen om jeg ikke skal være nødt til å bruke kveldene på slike ting fremfor å være sammen med ungene mine eller den lille tiden jeg har sammen med kjæresten.

Dessuten er jeg ikke så veldig sosialt anlagt rett og slett. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Av ren nysgjerrighet (fordi jeg slett ikke er slik selv): Hvorfor det? Jeg synes det er kjempetrivelig å gjøre noe for ungene, så jeg kommer bare ikke på noen argumenter for å hate slikt.''

Jeg liker det bare ikke. :o) Synes jeg har mer enn nok i hverdagen om jeg ikke skal være nødt til å bruke kveldene på slike ting fremfor å være sammen med ungene mine eller den lille tiden jeg har sammen med kjæresten.

I våre dager er det veldig mye komité- og arrangørarbeid som kan ordnes med noen e-poster, kombinert med at folk gjør det de har avtalt å gjøre. At omtrent alle er utstyrt med PC har fjernet mange kjedelige pratemøter og telefonsamtaler.

Men akkurat FAU og andre fora som samler _mange_, må nødvendigvis ha møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Synes jeg har mer enn nok i hverdagen om jeg ikke skal være nødt til å bruke kveldene på slike ting fremfor å være sammen med ungene mine eller den lille tiden jeg har sammen med kjæresten.''

Alle har jo for mye å gjøre i hverdagen.

Hva hadde skjedd om frivilligheten hadde dødd ut pga at alle tenkte slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Synes jeg har mer enn nok i hverdagen om jeg ikke skal være nødt til å bruke kveldene på slike ting fremfor å være sammen med ungene mine eller den lille tiden jeg har sammen med kjæresten.''

Alle har jo for mye å gjøre i hverdagen.

Hva hadde skjedd om frivilligheten hadde dødd ut pga at alle tenkte slik?

''Hva hadde skjedd om frivilligheten hadde dødd ut pga at alle tenkte slik?''

Heldigvis tenker ikke alle slik. :o) Og jeg er jo så heldig at eksen har vært aktiv i FAU i en årrekke så jeg har ikke dårlig samvittighet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

*Stiller meg i køen* Jeg hater å delta i festkomiteer og foreldreutvalg og sånt - heldigvis har pappan vært med i FAU i en årrekke så familien har i alle fall gjort sitt der. :o) Var med i FAU da ungene gikk i barnehagen da så jeg har da gjort litt. :o)

Uff, samme her :o( Nå har ikke jeg barn, men i alle andre sammenhenger.

Om jeg får barn senere er vel dette en ting jeg kommer til å kvie meg for :o(

Jeg liker ikke å snakke foran forsamlinger med folk jeg ikke kjenner godt, og liker ikke å ha oppmerksomheten rettet mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel ikke tvinge deg men på den annen side, hvorfor

ikke du??

Jeg blir litt provosert av alle som har tusen unnskyldninger og alltid har det mer travelt (og mer verdifull fritid?) enn andre.

Dette er en jobb som hører med det å ha barn i barneskolen. Er det et _ekstremt_ travelt år for deg så tilbyr du å bytte med noen og tar din tørn senere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel ikke tvinge deg men på den annen side, hvorfor

ikke du??

Jeg blir litt provosert av alle som har tusen unnskyldninger og alltid har det mer travelt (og mer verdifull fritid?) enn andre.

Dette er en jobb som hører med det å ha barn i barneskolen. Er det et _ekstremt_ travelt år for deg så tilbyr du å bytte med noen og tar din tørn senere:-)

Ja, du...Det har aldri vært snakk om å ikke ta min tørn, men det ser du sikkert hvis du leser nedover her. Jeg tar min tørn og vel så det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...