Gå til innhold

Pris på bryllupsgave

caprice

Anbefalte innlegg

Min manns veldig mye yngre bror skal gifte seg og vi skal i bryllup for første gang på leeeenge. Hva er vanlig sum å legge seg på for så nær familie? Er helt ute av "trening" for slike ting. Vi har ikke spesielt mye å gjøre med dem, sikkert mye pga aldersspriket, og jeg skal ha med en stor, flott kake i bryllupet, noe jeg er bedt spesielt om å lage. Vil helst havne på "rett" gave nivå uten å verken underdrive eller overdrive. Stort bryllup - 80 gjester. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tusenlapp!

Altså, har de konkrete ønsker til 900 eller 1200 så hadde jeg sikkert kjøpt den konkrete tingen uansett - men ihvertfall rundt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

En tusenlapp!

Altså, har de konkrete ønsker til 900 eller 1200 så hadde jeg sikkert kjøpt den konkrete tingen uansett - men ihvertfall rundt der!

Skriver under her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

En tusenlapp!

1000 kr til et søsken? Hvor man kommer to stykker til middag og full feiring? Syns det var lite jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kuvertprisberegning

Vi pleier å legge oss på "betale for kuverten + litt til". Og kuvertprisen er vel rundt 500-600 kroner, så kommer 4 fra familien, betaler vi 2000 - 2500 (da pleier vi ikke legge på noe ekstra, siden vi synes 2000 er nok uansett).Kommer vi 2, betaler vi rundt 1400osv.

(Vi spør ikke om kuvertprisen, altså - men stort sett vet man jo det sånn ca, ut i fra hvor og hvordan bryllupet skal være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg ville gitt ganske mye mer enn 1000kr til mine søsken, men hvis dere har såpass lite å gjøre med hverandre så vil jeg kanskje si 2000kr? Alt ettersom hva dere har råd til da selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr til et søsken? Hvor man kommer to stykker til middag og full feiring? Syns det var lite jeg.

Kan godt hende at det er lite - jeg pleier ikke å gi så ekstremt dyre gaver uansett jeg... Ser ikke poenget med å "betale seg ihjel"...

Skulle jeg giftet meg, hadde jeg ALDRI blitt "skuffet" over tusen kroner i gave, heller aldri forventet mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Da min søster giftet seg for 10 år siden, kjøpte vi en figur de ønsket seg (to som holder rundt hverandre) - og jeg tror den kostet ca 1200 kr. Jeg var også toastmaster i det bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at det er lite - jeg pleier ikke å gi så ekstremt dyre gaver uansett jeg... Ser ikke poenget med å "betale seg ihjel"...

Skulle jeg giftet meg, hadde jeg ALDRI blitt "skuffet" over tusen kroner i gave, heller aldri forventet mer...

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

''Skulle jeg giftet meg, hadde jeg ALDRI blitt "skuffet" over tusen kroner i gave, heller aldri forventet mer...''

Det hadde selvfølgelig ikke jeg heller. Om noen ikke hadde hatt råd til gave, og fortalt meg det hadde jeg ikke blitt skuffet da heller, men blitt glad hvis dem kom. Men til et søsken syns jeg ikke 2000 kr er er en voldsom bryllupsgave fra et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg ville gitt mye mer til en bror

Målet mitt for å gi gaver er ikke å unngå at noen blir skuffet.

(Jeg har ikke en antatt minimumspris på gaver som jeg antar mottakeren ville blitt skuffet over, og så legger jeg meg rett over det, liksom).

Når giverene er et par, er bror og svigrinne av brudgommen, og er voksne /etablerte (jeg antar dere er det, siden han som gifter seg er mye yngre enn mannen din), så synes jeg 500 på hver av dere er lite.

Finner jeg en gave jeg mener er perfekt, kan jeg godt gi en del dyrere eller rimeligere gave enn det jeg hadde planlagt. Er den rimeligere, lar jeg allikevel en "perfekt" gave stå for seg selv, jeg fyller ikke opp med noe annet bare for å fylle opp prisen, da mister gaven litt av effekten, synes jeg.

Dersom man ikke finner en perfekt utvalgt gave (og det skjer jo), er prisen litt viktigere, for da velger jeg oftere noe fra en ferdig ønskeliste eller noe annet som er lett å bytte / har en mer opplagt kroneverdi.

Da søsteren min giftet seg for maaange år siden, var jeg singel og student, og jeg ga gave som kostet ca 1500 kroner dengang.

Hadde jeg eller mannen min hatt søsken som giftet seg i dag, antar jeg at vi ville gitt gave for en god del mer per person, og da er man jo oppe i minst fire - fem tusen tilsammen fra oss som par.

men hadde jeg funnet en helt unik og perfekt gave til halve prisen, så kunne jeg valgt det også.

Vi har normal økonomi, to med høy utdannelse, sansatt i staten.

Bryllupsgave, særlig til nærmeste familie eller veldig nære venner, er spesielt, synes jeg. Det skal være noe skikkelig og varig / minneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Spørs jo hva dere har råd til, men 1500 er vel en akseptabel sum til en bror?

Har de skrevet ønskeliste/lagt ut på til bords osv? Så ser dere jo hva de ønsker seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...