Sør Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er da ikke så rart at man kan tenke at den som selv har en diagnose - og vet hvor vanskelig det kan være - også burde kunne ha forståelse og sympati for andre som har en diagnose. (Akkurat i dette tilfellet er det muligvis feil, siden akkurat denne diagnosen består av lav EQ.) ''(Akkurat i dette tilfellet er det muligvis feil, siden akkurat denne diagnosen består av lav EQ.)'' Gratulerer! :-) Og det er jo "akkurat dette tilfellet" denne tråden handler om. En annen sak - det er dessverre ikke slik at bare noen får en diagnose, så blir de helt "Nelson Mandela" hva angår fred, toleranse og visdom. Hadde det vært så enkelt, så burde vi jo delt ut diagnoser til alle! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er da ikke så rart at man kan tenke at den som selv har en diagnose - og vet hvor vanskelig det kan være - også burde kunne ha forståelse og sympati for andre som har en diagnose. (Akkurat i dette tilfellet er det muligvis feil, siden akkurat denne diagnosen består av lav EQ.) Ok, jeg leste visst ikke siste avsnittet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 ''Det er da ikke så rart at man kan tenke at den som selv har en diagnose - og vet hvor vanskelig det kan være - også burde kunne ha forståelse og sympati for andre som har en diagnose'' Hvis det var slik, så hadde hun vel ikke fått diagnosen Asperger i utganspunktet. Har du forstått hva diagnosen innebærer? Du så altså ikke hva jeg skrev nederst? segunda spurte om hvorfor i all verden man skulle stille større krav. Jeg prøvde å forklare hvorfor man kunne synes at det var logisk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Du så altså ikke hva jeg skrev nederst? segunda spurte om hvorfor i all verden man skulle stille større krav. Jeg prøvde å forklare hvorfor man kunne synes at det var logisk... Jo etterpå. Har kommentert det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jo etterpå. Har kommentert det:-) Så det rett etter at jeg sendte ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Nå snakket vi vel ikke akkurat om å forstå det, men heller å lære seg at slik sier man ikke. Hvis ikke det var mulig så var det jo ikke noen vits i å gå til psykolog eller psykiater heller for de med Asberger diagnose Asperger syndrom kan ikke behandles. De fleste med diagnosen er ferdig i psykiatrien når de er utredet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Madelenemie svarte meg direkte på at hun nå hadde forstått dette, i "ADHD-tråden". Med vennlig hilsen Da synes jeg noe av vitsen er oppnådd. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal kjefte på ting, er det ikke bedre å være hyggelig og heller forklare at slik sier man bare ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Asperger syndrom kan ikke behandles. De fleste med diagnosen er ferdig i psykiatrien når de er utredet. Det har jeg hørt er feil. Jeg har hørt at folk og barn med Asberger kan lære seg hva som er riktig og feil reaksjonsmønster, ikke ved å forstå det, men med å lære det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Da synes jeg noe av vitsen er oppnådd. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal kjefte på ting, er det ikke bedre å være hyggelig og heller forklare at slik sier man bare ikke. Ja, det tok meg ca 3 innlegg (tror jeg det var) å forklare henne at med gjeldende norsk gramatikk så var det hun hadde skrevet feil. Det aksepterte hun, og ferdig med det. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det har jeg hørt er feil. Jeg har hørt at folk og barn med Asberger kan lære seg hva som er riktig og feil reaksjonsmønster, ikke ved å forstå det, men med å lære det. Og det er jo akkurat det du beskriver som Madelenemie gjør. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det har jeg hørt er feil. Jeg har hørt at folk og barn med Asberger kan lære seg hva som er riktig og feil reaksjonsmønster, ikke ved å forstå det, men med å lære det. Selvsagt kan en lære hva som er rett og galt å både gjøre og si, selv om en ikke kan få inn noen automatikk i det, og kanskje ikke den nødvendige forståelsen bestandig. Men jeg vil ikke kalle det behandling, og strengt tatt trenger en ikke lære dette av psykolog/psykiater heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Selvsagt kan en lære hva som er rett og galt å både gjøre og si, selv om en ikke kan få inn noen automatikk i det, og kanskje ikke den nødvendige forståelsen bestandig. Men jeg vil ikke kalle det behandling, og strengt tatt trenger en ikke lære dette av psykolog/psykiater heller. ''Men jeg vil ikke kalle det behandling, og strengt tatt trenger en ikke lære dette av psykolog/psykiater heller.'' Hvem ellers har den nødvendige innsikt i sykdommens begrensninger at han/hun kan lære andre å leve med dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Selvsagt kan en lære hva som er rett og galt å både gjøre og si, selv om en ikke kan få inn noen automatikk i det, og kanskje ikke den nødvendige forståelsen bestandig. Men jeg vil ikke kalle det behandling, og strengt tatt trenger en ikke lære dette av psykolog/psykiater heller. Nei, man kan sikkert lære det av andre også men hvorfor får folk med asberger time hos psykolog/psykiater i Oslo da hvor det er så sprengt at ikke engang sucidale folk får hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Og det er jo akkurat det du beskriver som Madelenemie gjør. Med vennlig hilsen Jeg synes jeg ser det her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Nei, man kan sikkert lære det av andre også men hvorfor får folk med asberger time hos psykolog/psykiater i Oslo da hvor det er så sprengt at ikke engang sucidale folk får hjelp? Tror du de kommer dit fordi de skal lære seg spillereglene i samfunnet og høflighet? Eller tror du de kan ha tilleggsvansker som kvalifiserer for behandling? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en urolig kveld i en personlighetsforstyrra familie Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Tar poenget ditt! Men folk er ikke diagnoser, de er folk med diagnoser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Har du sett på serien Ekstrem Oppussing på TV3(?). Programlederen der har ADHD. Det er visstnok også mange kjente mennesker opp igjennom historien som har hatt ADHD og greid å gjennomføre mye i livet nettopp pga sin unike energi Jag har en venninne med ADHD. Hun er et nydelig menneske på alle måter, full av energi og arbeidslyst - og verdens snilleste og flotteste venninne:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Ja, det tok meg ca 3 innlegg (tror jeg det var) å forklare henne at med gjeldende norsk gramatikk så var det hun hadde skrevet feil. Det aksepterte hun, og ferdig med det. Med vennlig hilsen Akkurat det så jeg også, og var derfor så forundret over all motbøren hun fikk etterpå. Regner vel egentlig med at det handler om at man mangler kunnskap om Asperger, og dermed forventer NT-oppførsel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er trist at du fortsetter å henge ut barn med sykdommen ADHD som om de var en ens materie, barn med denne sykdommen er like forskjellige som barn er flest. Mange med ADHD diagnose er svært intelligente og har høy IQ, noe du åpenbart ikke har forstått. Jeg synes det er trist lesning at du. som selv har en såpass alvorlig diagnose. har sett deg så lei på ett barn med ADHD at du forutsetter at alle med denne diagnosen oppfører seg likt. Det er vel ikke i denne tråden at Madeleine sier noe om ADHD? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er vel ikke i denne tråden at Madeleine sier noe om ADHD? ''Jeg tenkte jeg ville fortelle noen om forskjellen fra et asperger barns kveld og som jeg ser for meg visse adhd barn, som ikke kanskje klarer konsentrere seg om dagens avis.'' Her kobler hun sammen trådene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.