uvitende......! Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Noen som har forslag til hvilken ost, kjeks og vin vi bør kjøpe inn til å kose oss med til helgen, sammen med gode venner.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Google "ostebord" så får du opp masse tips om typer, mengde, tilbehør osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Noen typer myke smøreoster, minibabel (heter det det?)sånne små røde i nett ihvertfall, noen biter god hvit ost, feks vellagret jarlsberg, og selvsagt blåmuggost.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ha i hvert fall én skikkelig ilter blåmuggost - sammen med portvin. Det er nyydelig. Ellers: Brie, St.Aubray, Chaumes, Ridder og en dessertost av typen ananas el.l, så bør alle bli fornøyde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Manchego, Morbiere og Talleggio. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Kjøp også fikenchutney! Deilig som tilbehør på litt kvasse blåmuggoster ..... og andre oster også for den del ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg er ikke så god på ost og kjeks, men syns det er veldig viktig å ha litt frukt/grønnsaker ved siden av. Druer, paprika, eplebiter osv. For oss som ikke er superfan av sterktsmakende oster, høyner dette måltidet veldig :-) Jeg liker best Camembert - den er mild og fin for en nybegynner. Lykke til med ostekvelden - kos dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Noen typer myke smøreoster, minibabel (heter det det?)sånne små røde i nett ihvertfall, noen biter god hvit ost, feks vellagret jarlsberg, og selvsagt blåmuggost.. Mini Babybel heter de, de er gode ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg er ikke så god på ost og kjeks, men syns det er veldig viktig å ha litt frukt/grønnsaker ved siden av. Druer, paprika, eplebiter osv. For oss som ikke er superfan av sterktsmakende oster, høyner dette måltidet veldig :-) Jeg liker best Camembert - den er mild og fin for en nybegynner. Lykke til med ostekvelden - kos dere! JA dette støtter jeg veldig! Masse friskt ved siden av. Det er vel ikke helt "korrekt" med frukt og grønt ved siden av, men er en velsignelse å finne for oss som ikke er så voldsomt ostetilhengere. Jeg vil faktisk også si at ei snei Norvegia hadde vært hjertelig velkommen;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Vi pleier å kjøpe ulike kjeks, både halvsøte, salte og midt i mellom. Blåmuggost må jeg ha, mens resten foretrekker diverse smøre/krydderoster. Et par andre oster har vi også, men de varierer. Ungene pleier å være med å lage til. Jeg har slike små pinner med en ostebit nederst, så trær de på cherrytomater, fruktbiter og paprikabiter. Vi har et helt fat med dette. Utenom har vi et fat med frukt og grønt i biter. Vinen jeg velger til er den jeg foretrekker til vanlig. F eks Rosemount Estate, Shiraz Cabernet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Man kommer langt med en god brie e.l., en god blåskimmelost og f.eks. en Morbier eller kanskje en fransk geitost. Parmesan er faktisk også veldig godt bare å gumle . Jeg vil heller servere tre-fire gode ostestykker enn massevis av små. Og dropp de søtere "dessertostene". Mange slags viner kan passe til ost - bare å velge etter smak og behag :-). Selv er jeg nok aller mest svak for god rødvin til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Vi pleier å kjøpe ulike kjeks, både halvsøte, salte og midt i mellom. Blåmuggost må jeg ha, mens resten foretrekker diverse smøre/krydderoster. Et par andre oster har vi også, men de varierer. Ungene pleier å være med å lage til. Jeg har slike små pinner med en ostebit nederst, så trær de på cherrytomater, fruktbiter og paprikabiter. Vi har et helt fat med dette. Utenom har vi et fat med frukt og grønt i biter. Vinen jeg velger til er den jeg foretrekker til vanlig. F eks Rosemount Estate, Shiraz Cabernet. Koselig å sed eg her igjen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Koselig å sed eg her igjen :-) Skrittteller-dronningene er på plass! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Skrittteller-dronningene er på plass! :-) He - he :-) 8729 i dag. Må ha 10.000 før jeg legger meg, så jeg må ut et kvarter snart og få de siste skrittene. Lenge siden vi har hatt noen DOL-konkurrering nå.... Kanksje vi skulle arrangert noe? Blir du med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 He - he :-) 8729 i dag. Må ha 10.000 før jeg legger meg, så jeg må ut et kvarter snart og få de siste skrittene. Lenge siden vi har hatt noen DOL-konkurrering nå.... Kanksje vi skulle arrangert noe? Blir du med? Det er bra! Jeg er i skikkelig dårlig form/ lite motivert for trening, men kanskje det hjelper å dra frem skritt-telleren igjen:-) Må bare skaffe nye batterier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er bra! Jeg er i skikkelig dårlig form/ lite motivert for trening, men kanskje det hjelper å dra frem skritt-telleren igjen:-) Må bare skaffe nye batterier. Min gamle skritteller forsvant, men vi fikk ny på jobben. Så nå har vi diger liste på veggen på jobben der vi krysser av for hver dag vi har passert 10.000 skritt. Utrolig motiverende :-)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Min gamle skritteller forsvant, men vi fikk ny på jobben. Så nå har vi diger liste på veggen på jobben der vi krysser av for hver dag vi har passert 10.000 skritt. Utrolig motiverende :-)))) Det er jo et supert opplegg. Tenkte jeg skulle begynne å jogge igjen etter hvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 hmmm... nesten alle under her nevner blåmuggost, men det bruker jeg aldri å kjøpe når jeg har ostebord. Jeg er allergisk mot det, og tenker rett og slett ikke på at andre ville satt pris på å få det servert. De gangene jeg er hos andre eller på hoteller osv der det er ostebord, irriterer jeg mer over at folk bruker kniven fra Rouquefort'en osv på andre oster og dermed kliner igjen blåmuggost overalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Kjøp også fikenchutney! Deilig som tilbehør på litt kvasse blåmuggoster ..... og andre oster også for den del ) ''Kjøp også fikenchutney!'' Støttes! Veldig viktig med noe søtt til blåmuggen. Vi har evt. pleid å servere honningglaserte valnøtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 hmmm... nesten alle under her nevner blåmuggost, men det bruker jeg aldri å kjøpe når jeg har ostebord. Jeg er allergisk mot det, og tenker rett og slett ikke på at andre ville satt pris på å få det servert. De gangene jeg er hos andre eller på hoteller osv der det er ostebord, irriterer jeg mer over at folk bruker kniven fra Rouquefort'en osv på andre oster og dermed kliner igjen blåmuggost overalt. Skjønner problemet ditt ang kniver, men jeg må si at jeg ville bli ganske så skuffa over et ostebord uten blåmuggost Hører med, det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.