Spenol(1) Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 jeg gikk i klasse med de samme folkene fra 1klasse på barneskolen til 2klasse på vgs.. vi fikk inn fem nye i klassen på ungdomsskolen (fra grendeskoler), og så "mistet" vi et par elever som valgte en annen linje på vgs.. men bortsett fra det, så var det samme klassen gjennom hele veien. hadde samme lærer gjennom hele barneskolen, så en ny lærer på ungdomsskolen, og ny lærer på vgs, som fulgte gjennom hver av skolene. Veldig ok sikkert for de som trivdes i klassen, men jeg trivdes ikke og fant aldri en plass i klassen så jeg syns ikke det var noe særlig. når jeg var ferdig med 2kl på vgs var jeg endelig blitt 18 og flyttet på flekken, bort fra miljøet jeg ikke fant meg til rette i, og det siste året på vgs er beste skoleåret jeg har hatt, som nykommer i en heller sammensveiset klasse, men det var første gang jeg ble inkludert og fikk delta i en klasse. Jeg begynte å mase om å få bytte klasse allerede i 2klasse på barneskole pga mobbing og vold, men foreldrene mine mente det ikke var så ille, fordi min bror hadde det jo bra i sin klasse. jeg skulle på en måte ønske mine foreldre hadde sett virkeligheten, men samtidig så vet jeg jo at de ikke visste, nettopp fordi det ikke bare var ungene som mobbet, det var lærerne i tillegg, og de trodde jo på lærerne når de sa at ingenting var galt, så det ikke har noen hensikt å bebreide foreldrene mine for det som var. Akkurat dette med lærermobbing synes å være helt glemt i anti-mobbings kampanjer. Det er akkurat som om lærere og fagfolk tror at det er ikke-eksisterende. At en lærer mobber har en enorm effekt på klassen. At en voksen mobber gjør det helt legitimt for klassen å mobbe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.