Gå til innhold

Harry Potter på norsk

cizz

Anbefalte innlegg

På DVD altså. Vi har sett de tre første filmene, som er dubbet til norsk, men nå prøver vi å finne de neste filmene også med norsk dubbing. Og det ser vanskelig ut.... Det er vel Ildbegeret, Føniksordenen, Halvblodsprinsen først og fremst. Vi har kun funnet (på nettet) med dansk dubbing eller ingen dubbing i det hele tatt. Er det noen som vet om disse filmene i det hele tatt er dubbet til norsk? Er det 8 års aldersgrense på de også, som de første tre?

Takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ikke dubbet til norsk såvidt jeg vet. Grunnen er nok at det er 11-årsgrense på film 4-7 og disse er kanskje ikke helt egnet for unger som er så små at de ikke klarer å lese teksten...

Guttungen her og jeg så 7'ern i går og den er definitivt ikke egnet for en 8-åring etter min mening i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ikke dubbet, og jeg tror det er minst 11-årsgrense. Muligens 15 på den siste.

Filmene (og bøkene) skifter på en måte fra barnefilmer/-bøker til ungdomsfilmer/-bøker, jeg regner med at det er derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ikke dubbet, og jeg tror det er minst 11-årsgrense. Muligens 15 på den siste.

Filmene (og bøkene) skifter på en måte fra barnefilmer/-bøker til ungdomsfilmer/-bøker, jeg regner med at det er derfor.

''De er nok ikke dubbet, og jeg tror det er minst 11-årsgrense. Muligens 15 på den siste.''

8 årsgrense på 1-3 og 11-årsgrense på 4-7, regner med det blir 11-årsgrense på den siste også, altså film 7 del 2. :o) *Gleder seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De er nok ikke dubbet, og jeg tror det er minst 11-årsgrense. Muligens 15 på den siste.''

8 årsgrense på 1-3 og 11-årsgrense på 4-7, regner med det blir 11-årsgrense på den siste også, altså film 7 del 2. :o) *Gleder seg*

Tusen takk for svar, da var det jo en forklaring på det hvertfall! Vi skal heller vente et par år da før vi fortsetter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...