Gjest to pluss to? Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det først med to barn at en er i mål? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det er vel veldig individuelt? For noen er det perfekt å være uten barn, for andre er det perfekt med mange barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Så de som ikke har barn er ikke "i mål"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det er da høyst individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg hadde en følelse av at familien var komplett når tredje barnet kom:) For andre føles sikkert familien komplett med ingen barn eller ti barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solute Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Individuelt- som de andre også sier. Å forbli frivillig barnløs var aldri alternativ for meg. Ville gjerne hatt 4-6 barn, men har prioritert annerledes så det ble ikke riktig så mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Neida. De barløse blir mast på til de får barn. Så får de høre at de må sørge for å skaffe en til så det de ikke har blir enebarn. Deretter kommer spørsmålene om når de skal få nr tre. Og fire... En veninne har fem barn, og hun klager over at kollegaene hennes stadig spør om hun ikke skal ha en til. Så du må selv finne ut hva som er best for deg, ikke Hør på andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest to pluss to? Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Neida. De barløse blir mast på til de får barn. Så får de høre at de må sørge for å skaffe en til så det de ikke har blir enebarn. Deretter kommer spørsmålene om når de skal få nr tre. Og fire... En veninne har fem barn, og hun klager over at kollegaene hennes stadig spør om hun ikke skal ha en til. Så du må selv finne ut hva som er best for deg, ikke Hør på andre. Jeg er barnløs og trives med det. Men må jeg ha minst to barn for å være i det gode selskap? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg er barnløs og trives med det. Men må jeg ha minst to barn for å være i det gode selskap? Ikke om du vil være i mitt selskap Jeg skjønner hva du spør om. Men det kommer nok an på hvem du vil omgås. Folk med småbarn er veldig opptatt av dem, mens barnløse har bedre tid til å dyrke hobbyer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det virker som veldig mange mener det. En gutt og en jente bør det vel også helst være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Nei, man må også ha en hund før familien er komplett ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 En er ikke i mål når en får barn, det er da det begynner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det virker som veldig mange mener det. En gutt og en jente bør det vel også helst være. Jepp, en av hvert kjønn, med 2,5 år mellom. Og så muligens en etterslenger noen år etterpå. Jadda. ;-) Det er alltid noen som har noe å utsette på andres familie uansett. Enten så er man for ung når man får barn eller så er man for gammel. (De gamle syns de unge er for unge og de unge syns de gamle er for gamle) Eller så har man for få barn, eller for mange, eller for tett eller for stort mellomrom. Man kan ikke vinne uansett, så det er like greitt å gi blaffen i hva alle andre måtte mene om den saken. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ettbarnsmor Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Mange mener det, har jeg inntrykk av. Vi lurer på om vi bare skal ha et barn og en del blir veldig sjokkerte og får inntrykk av at det er en form for omsorgssvikt å ikke tilby barnet søsken. En del går også ut i fra at barn kan bestilles. Sårende for de som prøver og ikke får til, og stadig får spørsmål om de ikke snart skal "sette i gang". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det virker som veldig mange mener det. En gutt og en jente bør det vel også helst være. ''Det virker som veldig mange mener det. En gutt og en jente bør det vel også helst være.'' Ja, det er mitt inntrykk også. Og dersom ikke de to barna skal være gutt + jente, så må det i det minste være to jenter, for to gutter går da liksom ikke an (ser enkelte damer ut til å mene). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jepp, en av hvert kjønn, med 2,5 år mellom. Og så muligens en etterslenger noen år etterpå. Jadda. ;-) Det er alltid noen som har noe å utsette på andres familie uansett. Enten så er man for ung når man får barn eller så er man for gammel. (De gamle syns de unge er for unge og de unge syns de gamle er for gamle) Eller så har man for få barn, eller for mange, eller for tett eller for stort mellomrom. Man kan ikke vinne uansett, så det er like greitt å gi blaffen i hva alle andre måtte mene om den saken. ;-) ''Det er alltid noen som har noe å utsette på andres familie uansett. Enten så er man for ung når man får barn eller så er man for gammel. (De gamle syns de unge er for unge og de unge syns de gamle er for gamle) Eller så har man for få barn, eller for mange, eller for tett eller for stort mellomrom. Man kan ikke vinne uansett, så det er like greitt å gi blaffen i hva alle andre måtte mene om den saken. ;-)'' Greit oppsummert! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 ''Det virker som veldig mange mener det. En gutt og en jente bør det vel også helst være.'' Ja, det er mitt inntrykk også. Og dersom ikke de to barna skal være gutt + jente, så må det i det minste være to jenter, for to gutter går da liksom ikke an (ser enkelte damer ut til å mene). Jeg har en av hver - og det er da koselig. Men om jeg skulle valgt meg to av samme kjønn, kunne det veldig gjerne ha vært 2 gutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Neida. De barløse blir mast på til de får barn. Så får de høre at de må sørge for å skaffe en til så det de ikke har blir enebarn. Deretter kommer spørsmålene om når de skal få nr tre. Og fire... En veninne har fem barn, og hun klager over at kollegaene hennes stadig spør om hun ikke skal ha en til. Så du må selv finne ut hva som er best for deg, ikke Hør på andre. ''Så får de høre at de må sørge for å skaffe en til så det de ikke har blir enebarn. Deretter kommer spørsmålene om når de skal få nr tre. Og fire... En veninne har fem barn, og hun klager over at kollegaene hennes stadig spør om hun ikke skal ha en til.'' Hehe, hadde en kollega eller venn funnet på å få fem barn mer eller mindre på rappen, ville nok jeg også være fristet til å spørre om når de skulle ha nestemann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg har en av hver - og det er da koselig. Men om jeg skulle valgt meg to av samme kjønn, kunne det veldig gjerne ha vært 2 gutter. Jeg skjønner at folk er glade for det de har, men det er litt irriterende synes jeg med at det liksom er 'normen' at man skal ønske seg ditt eller datt. Er førstefødte en jente, sier alle til den gravide: Ja du ønsker deg vel gutt nå. Og omvendt. Og jeg har hørt flere damer kommentere hvor ille det må være å bare ha gutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg skjønner at folk er glade for det de har, men det er litt irriterende synes jeg med at det liksom er 'normen' at man skal ønske seg ditt eller datt. Er førstefødte en jente, sier alle til den gravide: Ja du ønsker deg vel gutt nå. Og omvendt. Og jeg har hørt flere damer kommentere hvor ille det må være å bare ha gutter. ''Og jeg har hørt flere damer kommentere hvor ille det må være å bare ha gutter.'' Utrolig sært! Altså, man kunne jo tenkt seg at noen tenåringer kunne komme til å lire av seg såpass, men voksne folk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.