Axcia Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det starter nesten 80 unger i første klasse til høsten. Jentungen har gledet seg i lang, lang tid. Det er 4 klasser. Hun endte opp på ei klasseliste uten en eneste unge hun kjente. Dette til tross for at hun har gått på allidrett, har tre kompiser i gata her og har 4 barnehagekompiser som starter i samtidig på denne skolen. Det er bare helt utrolig. Ja, hun er lei seg. Ville dere tatt kontakt med skolen? Det er bli-kjent-dager denne uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felles skolevei Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det flere unger i gata, noen andresom kom i hennes klasse?? Om ikke ville jeg bedt om å bytte til samme som de i gata, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Bor ungene hun er satt opp sammen med i nærheten, eller er de spredd geografisk sett? Jeg ville nok ha forsøkt å kontakte skolen for å høre om hun ikke kan få gå sammen med minst en hun kjenner fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, jeg ville tatt kontakt med skolen i dette tilfellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Vi hadde det jo akkurat på samme måten da jentungen her begynte på skolen. De var rundt 70 unger på trinnet og ble delt i tre grupper og alle vennene til jentungen havnet på de andre to gruppene. Etter en mnd fikk vi byttet gruppe etter å ha innsett at det overhode ikke fungerte for henne. Hun ble som en ny unge over natta! Hun var og er vanligvis en unge som snakker fra hun våkner om morran og til hun snakker seg selv i søvn om kvelden, men de fire ukene sa hun knapt ett eneste ord på skolen ifølge læreren. Men det er jo ikke sikkert jentungen din reagerer sånn som min gjorde da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Her er klassene slavisk inndelt etter kartet. De som bor sammen kommer i samme klasse. En veldig praktisk løsning for foreldrene hvertfall... Du kan jo høre hva som ligger bark fordelingen? Det kan jo hende de har en lur plan... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Her er klassene slavisk inndelt etter kartet. De som bor sammen kommer i samme klasse. En veldig praktisk løsning for foreldrene hvertfall... Du kan jo høre hva som ligger bark fordelingen? Det kan jo hende de har en lur plan... ''Her er klassene slavisk inndelt etter kartet. De som bor sammen kommer i samme klasse. En veldig praktisk løsning for foreldrene hvertfall...'' Hos oss er det "motsatt", de sprer barna geografisk. Til mange foreldres ergrelse, tildels også oss. Bakgrunnen er jo at at det ikke skal skapes "klasseskiller" mellom klassene, da det finnes svært ulike typer boligfelt i området. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg hadde ringt skolen i morgen. Klassene er ikke spikret ennå. Selv måtte dattera begynne i 8 klasse i høst som den eneste fra sitt trinn på en annen skole, pga skolegrenser. Etter litt detektivvirksomhet fant vi fire kjente navn. Rikngte skolen og fikk henne inn der uten problemer. Trivsel er viktigere enn læring de aller første dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 ''Her er klassene slavisk inndelt etter kartet. De som bor sammen kommer i samme klasse. En veldig praktisk løsning for foreldrene hvertfall...'' Hos oss er det "motsatt", de sprer barna geografisk. Til mange foreldres ergrelse, tildels også oss. Bakgrunnen er jo at at det ikke skal skapes "klasseskiller" mellom klassene, da det finnes svært ulike typer boligfelt i området. Jeg kan forsåvidt se argumentet, men samtidig er det noe med at det er veldig mye enklere å organisere hverdagen når man skal ta følge med de samme barna til samme klokkeslett fra samme sted til samme skole - hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, jeg synes du skal ringe skolen og høre om hun kan bytte til en av de andre gruppene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg kan forsåvidt se argumentet, men samtidig er det noe med at det er veldig mye enklere å organisere hverdagen når man skal ta følge med de samme barna til samme klokkeslett fra samme sted til samme skole - hver dag. ''når man skal ta følge med de samme barna til samme klokkeslett fra samme sted til samme skole - hver dag.'' Hos oss begynner alle barneskolebarna samtidig hver dag. Men det er jo ganske mye greiere om småskolebarna etter skolen kan besøke klassekamerater uten å måtte følges av foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 ''når man skal ta følge med de samme barna til samme klokkeslett fra samme sted til samme skole - hver dag.'' Hos oss begynner alle barneskolebarna samtidig hver dag. Men det er jo ganske mye greiere om småskolebarna etter skolen kan besøke klassekamerater uten å måtte følges av foreldre. Ja, sånn er det her også - og så er det litt lettere å organisere alt egentlig når man bor i nærheten av hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Bor ungene hun er satt opp sammen med i nærheten, eller er de spredd geografisk sett? Jeg ville nok ha forsøkt å kontakte skolen for å høre om hun ikke kan få gå sammen med minst en hun kjenner fra før. Jeg ser på listene nå. Det virker som at alle de andre har en eller annen i rimelig nærhet, å gå til skolen sammen med. Det får forsåvidt også snuppa - de starter og slutter på samme tidspunkt, alle disse klassene. Det som har vært "problemet" for henne, er at det er svært få jenter på årskullet, så hun har ingen venninner på dette trinnet, sett bort i fra et par som bor 2 km borte, i hver sin retning.. Venninnene er året eldre, og året yngre. Men hun hadde virkelig trodd at hun skulle i samme klasse som de 3 gutta i gata. Sånn i det minste! Jeg får se. Jeg er litt skuffet på ungens vegne. Klasselista ser ut som oppsop geografisk, og det er ikke tilfelle med de andre klasselistene på trinnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, jeg ville tatt kontakt med skolen i dette tilfellet. Jeg heller til det, jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Er det flere unger i gata, noen andresom kom i hennes klasse?? Om ikke ville jeg bedt om å bytte til samme som de i gata, ja. det er 3 gutter i gata, de kom i de andre klassene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, jeg synes du skal ringe skolen og høre om hun kan bytte til en av de andre gruppene. Tror jeg gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg hadde ringt skolen i morgen. Klassene er ikke spikret ennå. Selv måtte dattera begynne i 8 klasse i høst som den eneste fra sitt trinn på en annen skole, pga skolegrenser. Etter litt detektivvirksomhet fant vi fire kjente navn. Rikngte skolen og fikk henne inn der uten problemer. Trivsel er viktigere enn læring de aller første dagene. Ja, jeg tror jeg ringer.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Her er klassene slavisk inndelt etter kartet. De som bor sammen kommer i samme klasse. En veldig praktisk løsning for foreldrene hvertfall... Du kan jo høre hva som ligger bark fordelingen? Det kan jo hende de har en lur plan... Jeg vet ikke. Tror neppe det ligger noen lur plan bak dette. Jeg er irritert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Vi hadde det jo akkurat på samme måten da jentungen her begynte på skolen. De var rundt 70 unger på trinnet og ble delt i tre grupper og alle vennene til jentungen havnet på de andre to gruppene. Etter en mnd fikk vi byttet gruppe etter å ha innsett at det overhode ikke fungerte for henne. Hun ble som en ny unge over natta! Hun var og er vanligvis en unge som snakker fra hun våkner om morran og til hun snakker seg selv i søvn om kvelden, men de fire ukene sa hun knapt ett eneste ord på skolen ifølge læreren. Men det er jo ikke sikkert jentungen din reagerer sånn som min gjorde da. Nei, hun er jo fremmelig og tøff, litja her. Men skuffelsen var synlig, for å si det sånn ;-( Ah, jeg får vel ta kontakt med skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kjipt Her veit jeg at de barnehageansatte har et møte med skolen i forkant, der klassene planlegges. Hun som var avdelingsleder på Datras avdeling uttalte i fjor at de i svært utstrakt grad ble hørt i sine råd. Jeg veit at de også prøver å legge til rette for følgegrupper, slik at de som bor i nærheten av hverandre kommer i samme gruppe. Datra går i klasse med bestevenninna og en gutt til, og vi bor på samme tun. Da Guttungen begynte, var det slik at de var fire unger fra tunet her i samme skolealder, da delte de dem to og to på de to klassene det året. Jeg tror kanskje jeg ville ringt, selv om jeg i utgangspunktet mener at man ikke skal gjøre det. Det betyr mye for barna å ha EN de kjenner i gruppa... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.