Gjest 1106 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Har noen her erfaring med dette? Har en kano lett for å velte og/eller "gå rundt"? Forsøker å roe 12åringen slik at h*n kan glede seg og ikke grue seg til en 3 timers kanotur med klassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flossy Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 En kano er mer stabil enn en kajak og har aldri opplevd at den har gått rundt. Har 2 speiderungdommer i huset og de har padlet kano siden de var 7-8 år uten uhell.. Den eldste er nå leder for speidere fra 6 år og oppover og det største problemt er at de blir våte ;-) De klarer ikke sette åra riktig og "skummer" bare vannet og lager defor en kjempesprut ;-) Dette kommer til å gå kjempebra!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Vi var på kanotur (3 dagers tur) med klassen da vi gikk i 6. klasse (vi var vel 12-13 år da) - og det var utrolig moro! Husker at lærerne var nøye med å gå gjennom regler for padlingen på forhånd. Det viktigste er vel at en ikke må stå i kanoen (sette seg med en gang), og at bare en må flytte seg om gangen. Turen gikk kjempefint. Det var faktisk én velt, og det var den strengeste læreren som veltet da han var ute alene en liten tur. Husker vi syntes det var moro! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 På leirskolen her bruker de kanoer nesten hver dag, og jeg har aldri hørt om noen som har veltet. Dessuten går jeg ut fra at de skal bruke redningsvest. Jeg har padlet kano i over 20 år og har aldri veltet, men bruker alltid flytevest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Min har padlet kano siden han var 7 og har aldri hatt et ikke-fram-provosert uhell ;-) Barn liker ofte å padle kano, for det skal ikke store krefter til for å manaurere kanoen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Våre 2 har vært på kanotur siden de var født, minsten var ikke fylt 6 uker da han var med på sin første kanoferie. Selv om ungene herjer til tider har vi ennå ikke veltet. Vi har holdt på med barn i kano i over 10 år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1106 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 12 åringen gleder seg nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.