jubalong70 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 I morgen skal den lille babyen min på første bli-kjent-dag på skolen. Det er så rart å tenke på. Han er en stor og flott gutt som er veldig klar for å begynne på skolen, selv om han er født litt sent på året (oktober). Han leser små ord og kan både legge sammen og trekke fra tall under 10. Men, han er nå babyen min. Den lille kosegutten som gjerne sitter krøllet sammen i fanget mitt, og som gjerne kommer tuslende inn i senga mi på morgenen for å kose. Nå skal han bli skolegutt, få lekser, ransel og begynne å gå til skolen (etterhvert i alle fall). Godt han har 2 storesøstre til å passe på seg Han gleder seg heldigvis, men jeg synes det er litt vemodig. Jeg vil ikke ha flere barn, men det er litt rart å ikke ha småbarn også. Ja, ja - litt snufs fra en sliten mor som leser til eksamen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Gratulerer med skolegutt! Det er rart når det går opp for en at de ikke er små lenger. Vi har jo hatt minstejenta på skolen i ett år nå, men hun var så veldig selvstendig siste året på barnehagen også, at det ikke ble så brå overgang. Nå for tiden tenker jeg mer på at dette er siste året før vi får tenåringer. Ungene vokser så fort, og snart er de ungdommer og hele livet ligger foran dem - alt de skal gjøre av valg og avgjørelser de skal ta - og gleder og sorger de skal oppleve. Når jeg tenker på det, er det så vanvittig stort og enormt.... Gutten min, som er 12, er fremdeles kosete - jeg "legger ham" hver kveld, og vi ligger og prater og koser i senga ennå. Han er tydelig skuffet hvis jeg ikke har tid til "å legge ham", så han setter pris på det ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Gratulerer med skolegutt! Det er rart når det går opp for en at de ikke er små lenger. Vi har jo hatt minstejenta på skolen i ett år nå, men hun var så veldig selvstendig siste året på barnehagen også, at det ikke ble så brå overgang. Nå for tiden tenker jeg mer på at dette er siste året før vi får tenåringer. Ungene vokser så fort, og snart er de ungdommer og hele livet ligger foran dem - alt de skal gjøre av valg og avgjørelser de skal ta - og gleder og sorger de skal oppleve. Når jeg tenker på det, er det så vanvittig stort og enormt.... Gutten min, som er 12, er fremdeles kosete - jeg "legger ham" hver kveld, og vi ligger og prater og koser i senga ennå. Han er tydelig skuffet hvis jeg ikke har tid til "å legge ham", så han setter pris på det ennå. Jeg tenker også på eldstemor. Til høsten starter hun i 7. klasse - siste året på barneskolen. Så blir det ungdomsskole med alt det innebærer. Jeg kjenner meg IKKE klar for det. Men jeg har jo ikke særlig valg Heldigvis er alle ungene her veldig kosete, og det håper jeg de fortsetter med. Jeg skal i alle fall gjøre meg tilgjengelig for kos når de ønsker og trenger det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jomfruland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Gratulerer! Vær obs på mobbing, selv om det ikke skjer så mye av det i 1. klasse. Er vel mer i 3. klasse det kan skje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Sukk, eldstejenta her skal også begynne til høsten. Hun er også høstbarn (september), men jeg tror hun kommer til å takle overgangen bra. Det er verre for mammaen ) Vi skal flytte også, så hun begynner på en skole hvor hun ikke kjenner noen fra før...Uææææ...! Men det går vel helst bra, håper jeg i alle fall ) Lykke til på bli kjent dag i morgen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Snuppa mi skal også begynne på skolen nå. Hun er født i november, og er dermed enda hakket yngre enn din... De skal på skolen torsdag og fredag her... 5-åringen er klar.... Mora derimot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Å! Jeg kjenner meg så godt igjen!!! Da eldstemann begynte for 6 år siden, var det bare stort, moro og slik det skulle være, liksom. Mellomste var skoleklar fra 4-årsalderen, og leste flytende i 5-årsalderen.. Vi gikk liksom bare og venta på hennes første skoledag.. Men- når 3.mann skulle begynne, var det helt uvirkelig!!! Lillemann, nurket, snusken og småtten skulle være på skolen!?!?!? Og gå i 1.klasse?!?! Bli stor gutt!?!? Herremin, plutselig gikk det virkelig opp for meg at tida virkelig går veldig fort!!!! Nå går det mot slutten av 1.klasse, og han gleder seg som bare det til å begynne i 2.! :-) Tjohoi!!! Så lykke til!! Been there, done that! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Gratulerer! Vær obs på mobbing, selv om det ikke skjer så mye av det i 1. klasse. Er vel mer i 3. klasse det kan skje. Hm... Det var da også noe å melde!?!? Skal selvfølgelig passe på, men.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg tenker også på eldstemor. Til høsten starter hun i 7. klasse - siste året på barneskolen. Så blir det ungdomsskole med alt det innebærer. Jeg kjenner meg IKKE klar for det. Men jeg har jo ikke særlig valg Heldigvis er alle ungene her veldig kosete, og det håper jeg de fortsetter med. Jeg skal i alle fall gjøre meg tilgjengelig for kos når de ønsker og trenger det Kosen kan vare.... men kanskje endre form. Når mine tenåringsgutter ønsker nærhet, så bøller de på meg og vil rase med meg. Klart jeg leker med! Minsten på 14 kan ta i mot gode klemmer særlig om morgenen når h*n er trøtt. Eldste på 20 kommer selv og gir klem i blant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Gratulerer! Vær obs på mobbing, selv om det ikke skjer så mye av det i 1. klasse. Er vel mer i 3. klasse det kan skje. '' Vær obs på mobbing, selv om det ikke skjer så mye av det i 1. klasse. Er vel mer i 3. klasse det kan skje.'' Skjer det noe spesielt i 3. klasse siden du mener det er særlig mye mobbing der? Jeg er akkurat ferdig med min andre runde som mamma til 3.klassing og har ikke merket at tredje trinn er særlig utsatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Spennende - og rart! Synes ikke det er lenge siden du var gravid, jeg . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg husker det var vemodig da minstemann og vi tok farvel med barnehagen, 9 år etter at den eldste begynte der. Utrolig at du har bare skolebarn, det virker ikke lenge siden minsten ble født. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Å, så spennende for han. Lykke til, håper han får en fin opplevelse. Tiden flyr... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Oi, som tiden går! Synes ikke det er lenge siden du hadde baby! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Dette blir gøy Vi måtte til pers for to år siden, allerede, men det gikk veldig bra. Gratulerer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hadde han en fin dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Sukk, eldstejenta her skal også begynne til høsten. Hun er også høstbarn (september), men jeg tror hun kommer til å takle overgangen bra. Det er verre for mammaen ) Vi skal flytte også, så hun begynner på en skole hvor hun ikke kjenner noen fra før...Uææææ...! Men det går vel helst bra, håper jeg i alle fall ) Lykke til på bli kjent dag i morgen! Det er skummelt å sende førstemann til skolen. Vår eldste er desemberbarn, og var bare 5,5 da hun begynte. Jeg syntes det var grusomt. Nå begynner hun snart i 7. klasse, og gjør det kjempebra både faglig og sosialt på skolen Da nr. 2 skulle begynne var det helt greit. Men med sistemann er det litt vemodig... Vil også si at vår eldste kjente bare 1 i klassen da hun begynte, og denne personen ville helst være sammen med kusinen sin som også begynte i samme klasse. Men, det gikk greit. Hun fikk ingen "hjertevenninne", men lekte litt med alle sammen. Slik er det i grunnen enda - hele klassen er litt slik. Alle leker med alle i forskjellige konstellasjoner. Veldig koselig Dagen i går var flott. Vi fikk vite lærer og klasse - og det var kjekt. Læreren kjenner jeg godt, og han tror jeg blir super. Klassen blir stor, 23/24 stk, og bare 9 jenter... Godt med en mannlig lærer som er vant til å takle utfordringer Lykke til videre med skolestart til dere også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Snuppa mi skal også begynne på skolen nå. Hun er født i november, og er dermed enda hakket yngre enn din... De skal på skolen torsdag og fredag her... 5-åringen er klar.... Mora derimot... Ja, det er rart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Å! Jeg kjenner meg så godt igjen!!! Da eldstemann begynte for 6 år siden, var det bare stort, moro og slik det skulle være, liksom. Mellomste var skoleklar fra 4-årsalderen, og leste flytende i 5-årsalderen.. Vi gikk liksom bare og venta på hennes første skoledag.. Men- når 3.mann skulle begynne, var det helt uvirkelig!!! Lillemann, nurket, snusken og småtten skulle være på skolen!?!?!? Og gå i 1.klasse?!?! Bli stor gutt!?!? Herremin, plutselig gikk det virkelig opp for meg at tida virkelig går veldig fort!!!! Nå går det mot slutten av 1.klasse, og han gleder seg som bare det til å begynne i 2.! :-) Tjohoi!!! Så lykke til!! Been there, done that! :-) Sukk, får litt tårer i øynene. Omtrent slik har det vært her også. Rart når førstemann begynte, men stort. Helt greit med 2. mann. Men nå er det vemodig. Lille snuppen blir stor. En epoke er over, og kommer aldri igjen. Ikke mer barnehage. Det var i alle fall godt å se at han stortrivdes på besøksskole i går. Vi fikk også vite klassen og læreren, og det var bra. Til høsten har jeg en skolegutt i klasse 1b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Kosen kan vare.... men kanskje endre form. Når mine tenåringsgutter ønsker nærhet, så bøller de på meg og vil rase med meg. Klart jeg leker med! Minsten på 14 kan ta i mot gode klemmer særlig om morgenen når h*n er trøtt. Eldste på 20 kommer selv og gir klem i blant. Storesøstrene hans er veldig kosete, og jeg regner ikke med at han vil slutte å kose sånn helt brått. Men det er så rart at han skal vokse seg stor, og ikke få plass i fanget lenger :'( Men jeg skal naturligvis alltid være tilgjengelig for kos med både ham og søstrene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.