Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 O kloke og erfarne dolforeldre, hjelp meg litt! Jeg skal ha taco til ca 21 barn, hvor mye må jeg handle? (det er 10-åringer, både gutter og jenter) Hvor mange kjøttdeiger? Og hvor får jeg rimelig kjøttdeig forresten, er en smule skrapet om dagen. Sånne pakker med taco, kanskje bedre å kjøpe 3-pk med krydder og noen pakker tortilla, og evnt noe nachos eller tubs til? Eller må jeg kanskje ha noen skjell også? Holder det med en isbergsalat? Agurker, mais, tomat kanskje, må vel kanskje ha løk også. Salsa, rømme, mon tro om jeg må ha guacamole også? Guttungen spiser alt på taco, hele pakken, men jeg har jo skjønt på besøk her at mange ikke spiser løk og stæsj osv. Brus også ja, hvor får jeg rimelig det? Det slår ikke feil, når guttungen skal feire er jeg selvsagt dårlig, pappaen er såklart ikke hjemme, og det ramler inn med avtaler hist og pist. I tillegg regner det! Vi har tilgang til gymsalen og uteområdet på skolen, må jeg ha noen aktiviteter da? Ta med noen spill kanskje? Vi pleier å ha bowling og pizzabursdag, men det har vi ikke her lengre, så jeg må til å gjøre noe selv i år, nei og nei. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1106 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du får 1 kg frossenkjøttdeig på Rema til 50,- First price tacopakke (skjell, krydder og saus) til 8 kr (kiwi, spar og meny har disse), evt 10 kr på COOP (de har mild saus). Mais på Europris til 3 kr. 500 gr Revet Ost på Rema til 50 kr. Rømme ca 20 kr. 10 flasker (1,5 L) brus på Rema til 69 kr (flere sorter). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1106 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du får 1 kg frossenkjøttdeig på Rema til 50,- First price tacopakke (skjell, krydder og saus) til 8 kr (kiwi, spar og meny har disse), evt 10 kr på COOP (de har mild saus). Mais på Europris til 3 kr. 500 gr Revet Ost på Rema til 50 kr. Rømme ca 20 kr. 10 flasker (1,5 L) brus på Rema til 69 kr (flere sorter). du får også 1kg ost på Rema til 56 kr. Landlord. Den er god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du får 1 kg frossenkjøttdeig på Rema til 50,- First price tacopakke (skjell, krydder og saus) til 8 kr (kiwi, spar og meny har disse), evt 10 kr på COOP (de har mild saus). Mais på Europris til 3 kr. 500 gr Revet Ost på Rema til 50 kr. Rømme ca 20 kr. 10 flasker (1,5 L) brus på Rema til 69 kr (flere sorter). Det var billig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Tror jeg ville beregnet ca. tre kilo kjøttdeig. Bør være rikelig. Videre ville jeg valgt både skjell og "lefser", det går antakelig flest lefser, men litt artig med begge deler. Husk at barn er veldig glade i mais, det går det alltid mer av enn man tror. Samt ost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du får 1 kg frossenkjøttdeig på Rema til 50,- First price tacopakke (skjell, krydder og saus) til 8 kr (kiwi, spar og meny har disse), evt 10 kr på COOP (de har mild saus). Mais på Europris til 3 kr. 500 gr Revet Ost på Rema til 50 kr. Rømme ca 20 kr. 10 flasker (1,5 L) brus på Rema til 69 kr (flere sorter). Tusen takk! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Tror jeg ville beregnet ca. tre kilo kjøttdeig. Bør være rikelig. Videre ville jeg valgt både skjell og "lefser", det går antakelig flest lefser, men litt artig med begge deler. Husk at barn er veldig glade i mais, det går det alltid mer av enn man tror. Samt ost. Mais og ost ja, det må jeg ha rikelig av. Kjøttdeig også må være nok av. Takker for råd. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1106 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Tror jeg ville beregnet ca. tre kilo kjøttdeig. Bør være rikelig. Videre ville jeg valgt både skjell og "lefser", det går antakelig flest lefser, men litt artig med begge deler. Husk at barn er veldig glade i mais, det går det alltid mer av enn man tror. Samt ost. Lefsene koster 12 kr (first price) for 8 stk hvis jeg ikke husker feil. Like gode er de også. Er enig med deg i at det sikkert går flere av de enn skjell. Men tror jeg ville valgt 4 kg kjøttdeig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Lefsene koster 12 kr (first price) for 8 stk hvis jeg ikke husker feil. Like gode er de også. Er enig med deg i at det sikkert går flere av de enn skjell. Men tror jeg ville valgt 4 kg kjøttdeig :-) Må si jeg beundrer deg for at du i det hele tatt orker å lage taco til en så stor gjeng! Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Lefsene koster 12 kr (first price) for 8 stk hvis jeg ikke husker feil. Like gode er de også. Er enig med deg i at det sikkert går flere av de enn skjell. Men tror jeg ville valgt 4 kg kjøttdeig :-) Lefsene til First Price er gode ja. Det er ingen krise om det er mat til overs, spesielt ikke kjøttdeig, den tar jeg bare med hjem igjen, kan hives på en pizza e.l. Eller kanskje jeg ikke kan varme den opp så mange ganger, det er jo noe også. Skal steke hjemme, så varme opp der vi skal være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Må si jeg beundrer deg for at du i det hele tatt orker å lage taco til en så stor gjeng! Stå på! Taco er egentlig grei skuring, steke kjøttdeigen og hakke opp. Så vil de fleste finne noe de liker, eller dvs jeg vet at ene barnet ikke spiser taco så jeg har pølser i tillegg. Jeg kan når jeg bare vil. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1106 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1306309530' post='4586269] Lefsene til First Price er gode ja. Det er ingen krise om det er mat til overs, spesielt ikke kjøttdeig, den tar jeg bare med hjem igjen, kan hives på en pizza e.l. Eller kanskje jeg ikke kan varme den opp så mange ganger, det er jo noe også. Skal steke hjemme, så varme opp der vi skal være. resten av kjøttdeigen kan du også fryse ned også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 resten av kjøttdeigen kan du også fryse ned også :-) Det kan jeg. ) Sambo kommer hjem den kvelden også, så han er sikkert sulten, så uansett skal jeg klare å bli kvitt eventuelle rester. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg ser du har fått svar fra noen som har Rema-prisene i hodet. I tilfelle det er et stykke til Rema, vil jeg tipse deg om at Borg-brusen de selger på Rimi, er billig og helt grei. Det finnes mange sorter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du får first price kjøttdeig på kiwi, 700 gram til under 40,00. Den er ikke frossen.. De har også first price lefser, krydder og salsa, de er helt ok, og mye billgere enn santa maria blant annet På kiwi har de også billig first price brus, 7,00 for 1,5 liter, helt grei brus. Gutten min liker den iallefall. De har også 1 kg first price gulost på kiwi - er ikke sikker på prisen, men rundt 50-lappen på osten tror jeg Sønnen min vil kun ha ost, kjøtt og maiskorn på sin lefse - tror mange barn bruker lite av tilbehøret, men noe må man jo så klart ha Lykke til med selskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Tror jeg ville beregnet ca. tre kilo kjøttdeig. Bør være rikelig. Videre ville jeg valgt både skjell og "lefser", det går antakelig flest lefser, men litt artig med begge deler. Husk at barn er veldig glade i mais, det går det alltid mer av enn man tror. Samt ost. Ikke mer enn 150 gram kjøttdeig pr barn? Syns det høres lite ut. Jeg ville tatt 4 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg ser du har fått svar fra noen som har Rema-prisene i hodet. I tilfelle det er et stykke til Rema, vil jeg tipse deg om at Borg-brusen de selger på Rimi, er billig og helt grei. Det finnes mange sorter. Takk. ) Rema og Rimi ligger sånn noenlunde i nærheten av hverandre og jeg har outsourcet hele bruskjøpinga. Noen ganger er det OK å være syk og ikke kunne bære tungt. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du får first price kjøttdeig på kiwi, 700 gram til under 40,00. Den er ikke frossen.. De har også first price lefser, krydder og salsa, de er helt ok, og mye billgere enn santa maria blant annet På kiwi har de også billig first price brus, 7,00 for 1,5 liter, helt grei brus. Gutten min liker den iallefall. De har også 1 kg first price gulost på kiwi - er ikke sikker på prisen, men rundt 50-lappen på osten tror jeg Sønnen min vil kun ha ost, kjøtt og maiskorn på sin lefse - tror mange barn bruker lite av tilbehøret, men noe må man jo så klart ha Lykke til med selskap. Takker! ) Jeg har handlet inn first pricevarer i dag. Kiwi har vi ikke, Meny hadde ikke sånn billig kjøttdeig, så det må bli kjøttdeigen på Rema tror jeg. Coop har sånn coopkjøttdeig til grei pris, men hva hjelper det når de aldri tar den inn. Jeg har ikke så mye tilbehør, men noe, guttungen er glad i alt på, så han blir vel fornærmet om jeg er kjip. ;o) Har kjøpt mye mais da, og lite salat, he he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.