Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Min 10-åring er litt sånn dramaqueen-aktig, og når hun slår seg ett eller annet sted så foregår det slett ikke i stillhet. Det gjør at vi ikke helt greier å ta henne sånn ordentlig på alvor bestandig, i alle fall ikke om vi ikke er direkte øyenvitner til episoden. Og derfor blir jeg så i tvil når hun har sine vondter, for det er ikke så lett å skille de alvorlige fra de mindre alvorlige. Unntatt om det renner blod, da, for av og til er lydnivået helt "på sin plass" også. Vel, nå har hun klaget over hodet sitt i mange dager. Hun har en flekk på høyre side ved pannen, eller rettere sagt rett oppi hårfestet over pannen, som gjør så vondt både utenpå og inni at hun krymper seg om jeg tar på håret hennes. Hun har ikke slått seg, sier hun, og det burde hun jo ha husket om hun hadde gjort. I tillegg har hun endel "merker" på kroppen, ikke kviser eller blåmerker, men sånne små røde utslett, nærmest. Både i ansiktet og ellers. Det er hodet jeg er mest i tvil om, det har vart siden lørdag og ikke blitt noe bedre. Disse utslettslignende greiene har også kommet i løpet av de siste 2 ukene, de er ømme og klør litt før de forsvinner og dukker opp andre steder. I all hovedsak er jeg tilhenger av kuren "det går nok over, skal du se", men når det blir noe med hodet er det litt vanskeligere... Hva hadde dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 til legen.. ? Det hadde jeg gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I landet hvor jeg bor har vi et lavterskeltilbud hvor man kan ringe og be om råd i forhold til alle helsemessige utfordringer. Det er utrolig praktisk, da de vil fortelle deg om du burde gjøre noe, ringe fastlegen din, kjøre til legevakta eller ringe ambulanse I dette tilfellet vet jeg ikke. Har du sjekket på nettet hva det eventuelt kan være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg ville gått til legen med henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg ville i første omgang rådført meg over telefon med enten fastlege eller legevakt. Og uansett så er det vel bedre med et legebesøk for mye enn for lite? Kan jo være sunt for jenta di også; enten opplever hun å bli tatt seriøst, eller så opplever hun at det ikke var så farlig med nettopp den vondten. Gode erfaringer å ta med seg uansett tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg ville i første omgang rådført meg over telefon med enten fastlege eller legevakt. Og uansett så er det vel bedre med et legebesøk for mye enn for lite? Kan jo være sunt for jenta di også; enten opplever hun å bli tatt seriøst, eller så opplever hun at det ikke var så farlig med nettopp den vondten. Gode erfaringer å ta med seg uansett tror jeg. Ja, en prat med legekontoret er nok på sin plass. Jeg skal dit og hente en resept i morgen, så da kan jeg i alle fall snakke med sekretæren om ikke annet, de siler jo uansett. Takk for svar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg ville gått til legen med henne. OK, tar i alle fall en prat med legekontoret i morgen. Takk! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 I landet hvor jeg bor har vi et lavterskeltilbud hvor man kan ringe og be om råd i forhold til alle helsemessige utfordringer. Det er utrolig praktisk, da de vil fortelle deg om du burde gjøre noe, ringe fastlegen din, kjøre til legevakta eller ringe ambulanse I dette tilfellet vet jeg ikke. Har du sjekket på nettet hva det eventuelt kan være? Et sånn telefonisk tilbud hadde vært veldig kjekt! Jeg har ikke lett på nettet, for jeg vet neimen ikke hva jeg skal søke på. Og bare søke på hodesmerter gir jo alt mulig rart av forferdelige sykdommer, er ikke sikker på om jeg vil utsette meg for det akkurat. Skal ta en prat med legekontoret i morgen når jeg allikevel må innom og hente en resept. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 til legen.. ? Det hadde jeg gjort. OK, takk for svar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Et sånn telefonisk tilbud hadde vært veldig kjekt! Jeg har ikke lett på nettet, for jeg vet neimen ikke hva jeg skal søke på. Og bare søke på hodesmerter gir jo alt mulig rart av forferdelige sykdommer, er ikke sikker på om jeg vil utsette meg for det akkurat. Skal ta en prat med legekontoret i morgen når jeg allikevel må innom og hente en resept. Høres ut som en god plan 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg er heller ikke den som øper til legen for all verdens. Men dette hadde jeg sjekket ut fort... Jeg hadde ikke bare vært bekymret for hodet, men for alle merkene som plutselig har dukkket opp... Håper de finner utav noe, og at det ikke er alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg er heller ikke den som øper til legen for all verdens. Men dette hadde jeg sjekket ut fort... Jeg hadde ikke bare vært bekymret for hodet, men for alle merkene som plutselig har dukkket opp... Håper de finner utav noe, og at det ikke er alvorlig. Helt enig. Merkene har jo ingen sammenheng med om hun er en dramaqueen eller ikke, de ER jo der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei bestill time uansett Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ja, en prat med legekontoret er nok på sin plass. Jeg skal dit og hente en resept i morgen, så da kan jeg i alle fall snakke med sekretæren om ikke annet, de siler jo uansett. Takk for svar! :-) Bestill nå en time til jenta uansett, har litt varierende effekt med å snakke med sekretærene, noen tror de er leger og avfeier ting som har vært alvorlige. Jeg er selv legesekretær og er ikke en av de, men har selv dårlige erfaringer når jeg har oppsøkt legekontor. Bestill en time og forlang at ungen blir sett på av en lege. Jeg syns du skal ta dette alvorlig jeg, selv om det mest sannsynlig bare er en filleting. Bedre en gang for mye til legen enn en gang for lite! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Helt enig. Merkene har jo ingen sammenheng med om hun er en dramaqueen eller ikke, de ER jo der. Akkurat.. Og det ville skremt meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Bestill nå en time til jenta uansett, har litt varierende effekt med å snakke med sekretærene, noen tror de er leger og avfeier ting som har vært alvorlige. Jeg er selv legesekretær og er ikke en av de, men har selv dårlige erfaringer når jeg har oppsøkt legekontor. Bestill en time og forlang at ungen blir sett på av en lege. Jeg syns du skal ta dette alvorlig jeg, selv om det mest sannsynlig bare er en filleting. Bedre en gang for mye til legen enn en gang for lite! Ja, jeg mente å ta en prat med legen jeg da, ikke sekretæren! Min lege kan jeg iallefall få prate med over telefon de gangene jeg har følt at det har vært viktig, men kanskje ikke alle som praktiserer sånn? Dersom hun ikke får pratet med lege, synes jeg også hun skal bestille time! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Akkurat.. Og det ville skremt meg... Snakket med en sykepleier jeg kjenner i dag, og hun mente at vi kunne se det an til over helga. Er hodet fortsatt vondt, burde vi ta kontakt med legen, sa hun. Merkene mente hun var elveblest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Bestill nå en time til jenta uansett, har litt varierende effekt med å snakke med sekretærene, noen tror de er leger og avfeier ting som har vært alvorlige. Jeg er selv legesekretær og er ikke en av de, men har selv dårlige erfaringer når jeg har oppsøkt legekontor. Bestill en time og forlang at ungen blir sett på av en lege. Jeg syns du skal ta dette alvorlig jeg, selv om det mest sannsynlig bare er en filleting. Bedre en gang for mye til legen enn en gang for lite! Problemet er at vi bare ikke kan springe til legen hver gang den ungen har en vondte, for hennes vondter er så vonde at hun nesten dør - selv om vi snakker om flis i finger'n. Snakket med en sykepleiervenninne i dag, som mente vi kunne se det an til over helga. Så da gjør vi det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Snakket med en sykepleier jeg kjenner i dag, og hun mente at vi kunne se det an til over helga. Er hodet fortsatt vondt, burde vi ta kontakt med legen, sa hun. Merkene mente hun var elveblest. Ok.. Jeg har hatt elveblest, det er for jævlig, for å si det mildt.. Håper ikke hun får det slik.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Meslinger eller vannkopper? Feber eller nakkestivhet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ikke lett med slike dramadronninger. Du får trøste deg med at det ikke er en unik egenskap, og at leger kan ha forståelse for at foreldre som ikke har medisinskfaglig bakgrunn kan trenge noen ekstra legekonsultasjoner for å avklare ting. Hva ville du gjort om barnet ikke var høydramatisk og hadde slike symptomer? For mitt vedkommende er de symptomene du beskriver noe jeg ville gått til lege med, uavhengig av barnets opplevelse av situasjonen. Jeg ville ikke selv vært kvalifisert til å bedømme det. Og det kan være noe skummelt selv om det meste som regel er bagatellmessig. Med andre ord går jeg til lege med barna når jeg ikke synes jeg kan stole på egen vurderingsevne. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.