Gå til innhold

Bør vi til legen, eller....?

Mammantil3

Anbefalte innlegg

Ikke lett med slike dramadronninger.

Du får trøste deg med at det ikke er en unik egenskap, og at leger kan ha forståelse for at foreldre som ikke har medisinskfaglig bakgrunn kan trenge noen ekstra legekonsultasjoner for å avklare ting.

Hva ville du gjort om barnet ikke var høydramatisk og hadde slike symptomer?

For mitt vedkommende er de symptomene du beskriver noe jeg ville gått til lege med, uavhengig av barnets opplevelse av situasjonen. Jeg ville ikke selv vært kvalifisert til å bedømme det. Og det kan være noe skummelt selv om det meste som regel er bagatellmessig.

Med andre ord går jeg til lege med barna når jeg ikke synes jeg kan stole på egen vurderingsevne.

mvh

Nei, det er dette som er så vanskelig...

I dag tidlig mente hun at det ikke lenger var så vondt i hodet, men derimot i kneet. Sukk.

Vi ser det an til over helga, tror jeg, både utslettene og hodet, er det ikke veldig mye bedre eller helt bra til mandag så kommer vi inn på øyeblikkelig hjelp (snakket med legekontoret i dag).

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Vet ikke helt hva du skal gjøre i akkurat denne settingen - men jeg har jo også en dramaqueen hjemme på snart ti år, så jeg kjenner til det samme.

jeg har, helt fra de var små, fortalt eventyret om Ulv ulv - om hvordan det kan gå dersom de "roper Ulv" mange ganger når det ikke er farlig. Hun glemmer seg jo innimellom, men har forstått poenget emd det eventyret - og kan vel egentlig hvis hun tenker etter forstå logikken i at en ikke skal grine så sabla hvis det bare gjør litt vondt--

Men jeg må altså minne dem på det (gjelder begge jentene, men mest hun eldtse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Snakket med en sykepleier jeg kjenner i dag, og hun mente at vi kunne se det an til over helga. Er hodet fortsatt vondt, burde vi ta kontakt med legen, sa hun. Merkene mente hun var elveblest.

Gi henne en halv zyrtec... Da skal det gi seg fort dersom det er elveblest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du skal gjøre i akkurat denne settingen - men jeg har jo også en dramaqueen hjemme på snart ti år, så jeg kjenner til det samme.

jeg har, helt fra de var små, fortalt eventyret om Ulv ulv - om hvordan det kan gå dersom de "roper Ulv" mange ganger når det ikke er farlig. Hun glemmer seg jo innimellom, men har forstått poenget emd det eventyret - og kan vel egentlig hvis hun tenker etter forstå logikken i at en ikke skal grine så sabla hvis det bare gjør litt vondt--

Men jeg må altså minne dem på det (gjelder begge jentene, men mest hun eldtse).

Det eventyret har vi snakket mye om her hjemme også! Dessverre så glemmer hun seg rimelig fort, så det må gjentas og gjentas og gjentas.

Synes forøvrig at hun ble bedre en periode i vinter, men nå har det tatt av igjen.

Ja-ja. Vi ser an hodet og utslettene til over helga, vi får en øyeblikkelig hjelp-time om vi trenger på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en halv zyrtec... Da skal det gi seg fort dersom det er elveblest.

Hun går allerede på allergimedisin, så jeg tror ikke det vil gjøre noen forskjell egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hun går allerede på allergimedisin, så jeg tror ikke det vil gjøre noen forskjell egentlig.

Ok.... litt rart hun har elveblest da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.... litt rart hun har elveblest da..

Det er kanskje det? Hm.

Vi får legetime på mandag om ting ikke har blitt bedre/bra, og nå har visst et vondt kne tatt over for hodet. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er kanskje det? Hm.

Vi får legetime på mandag om ting ikke har blitt bedre/bra, og nå har visst et vondt kne tatt over for hodet. Sukk.

Har en likedan dramaqueen her hjemme også (fylte 11 for to uker siden) ;)

Uansett tenker jeg at siden hun har synlige tegn på at noe er galt, så kan det være lurt å få sjekka det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei og nei. :-)

Det var bra, det er slike ting en bør utelukke selv om det er lite sannsynlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra, det er slike ting en bør utelukke selv om det er lite sannsynlig:)

Det er helt klart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen tanker

Nei, det er dette som er så vanskelig...

I dag tidlig mente hun at det ikke lenger var så vondt i hodet, men derimot i kneet. Sukk.

Vi ser det an til over helga, tror jeg, både utslettene og hodet, er det ikke veldig mye bedre eller helt bra til mandag så kommer vi inn på øyeblikkelig hjelp (snakket med legekontoret i dag).

Takk for svar! :-)

På et eller annet tidspunkt så synes jeg du kan fortelle henne historien om ulv, ulv. jeg husker at jeg fortalte min sønn aat jeg ønsket å ta han på fullt alvor, men da måtte han love meg i "gjengjeld" å være dønn ærlig med meg. For eks ikke si at han hadde vondt i hodet for å slippe å gå til skolen når det egentlig var en annen grunn. Dette har fungert veldig bra. Så det har hendt at han har fått være hjemme bare fordi han rett og slett trengte en pausedag av ulike årsaker som han snakker om med meg. Han opplever at jeg virkelig tar han på alvor, og jeg minner han på viktigheten av ærlighet innimellom, så han ikke skal utnytte det. Ærlighet og nyansering av ulike smerter. Siden han har migrene kunne han brukt den som en unnskyldning. Men jeg tror ikke han gjør det.

Han setter så stor pris på at jeg, i motsetning til faren, tar han på alvor.

Ja, bare no

en tanker fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...