Gå til innhold

tannregulering - voksne

Gjest lurer litt på noe her..

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på noe her..

Er det noen her inne som har fått tannregulering i voksen alder??

Jeg vurderer dette, pga. glis mellom tennene... (men jeg kunne tenkt meg det på baksiden av tennene...) Jeg kunne fått regulering i en alder av 17-18 år, men da var jeg litt for opptatt av andre ting, noe jeg angrer på i dag....

Noen som vet hvor mye dette koster??? (tror ikke jeg trenger på alle tennene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grublendeikveld

å ha tannregulering går ikke ut på å ikke ha på alle tennene. enten har du både oppe og nede, eller bare en av delene. og det er tannlegen som finner ut av det. vanlig regulering ligger vel på 22000-25000, og tannregulering på baksiden koster omtrent det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha tannregulering går ikke ut på å ikke ha på alle tennene. enten har du både oppe og nede, eller bare en av delene. og det er tannlegen som finner ut av det. vanlig regulering ligger vel på 22000-25000, og tannregulering på baksiden koster omtrent det dobbelte.

Det er vel prisen vi betaler for barn og da har NAV sponset ganske mye. Jeg har betalt 10 000 for minstemann allerede og han får dekket 60% og har holdt på under et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det kommer HELT an på feilstilling, lengde og annet.

Vi har fått estimert 15.000 på Billa grunnet kryssbitt, NAV dekker 60% - hun bar på baksiden og må ha det i seks måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Det kommer HELT an på feilstilling, lengde og annet.

Vi har fått estimert 15.000 på Billa grunnet kryssbitt, NAV dekker 60% - hun bar på baksiden og må ha det i seks måneder.

Refusjon fra HELFO til tannregulering gjelder bare for barn og ungdom.

''Betingelse for støtte fra HELFO er at behandling starter senest det året man fyller 18 år - og at man er henvist av tannlege eller tannpleier til spesialist i kjeveortopedi. ''

http://www.kjeveortopediskforening.no/c-95-Er-tannregulering-dyrt.aspx

http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/kjeveortopedi.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Refusjon fra HELFO til tannregulering gjelder bare for barn og ungdom.

''Betingelse for støtte fra HELFO er at behandling starter senest det året man fyller 18 år - og at man er henvist av tannlege eller tannpleier til spesialist i kjeveortopedi. ''

http://www.kjeveortopediskforening.no/c-95-Er-tannregulering-dyrt.aspx

http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/kjeveortopedi.aspx

Men er det ikke noe medisinske årsaker som ikke er aldersbegrenset? Jeg husker ikke altså, var bare litt usikker.

Uansett er det forskjellige priser på forskjellige typer reguleringer, og det er umulig for oss å spå hva det vil koste når vi ikke engang vet helt hva som skal reguleres :)

(altså, vi vet jo ikke noe om kryssbitt, antall tenner, str på kjeve osv - så det kan hende det er en superenkel affære, eller en komplisert...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke noe medisinske årsaker som ikke er aldersbegrenset? Jeg husker ikke altså, var bare litt usikker.

Uansett er det forskjellige priser på forskjellige typer reguleringer, og det er umulig for oss å spå hva det vil koste når vi ikke engang vet helt hva som skal reguleres :)

(altså, vi vet jo ikke noe om kryssbitt, antall tenner, str på kjeve osv - så det kan hende det er en superenkel affære, eller en komplisert...)

Jeg vet bare om hareskår som ikke er aldersbetinget. Men det kan selvfølgelig være andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Trådstarter skrev dette:

''Jeg vurderer dette, pga. glis mellom tennene...''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Trådstarter skrev dette:

''Jeg vurderer dette, pga. glis mellom tennene...''

Ja. Det så jeg. Det er mellomrom mellom fortennene. Men hva skyldes det? For få tenner? For stor kjeve? Tommelsuging?

Det er jo like umulig å si pris på noe sånt som å diagnostisere noe uten symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg vet bare om hareskår som ikke er aldersbetinget. Men det kan selvfølgelig være andre ting også.

Jeg tror ikke kryssbitt er aldersbetinget heller. Jeg lurer på om det handler om mer eller mindre medisinske årsaker vs kosmetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke kryssbitt er aldersbetinget heller. Jeg lurer på om det handler om mer eller mindre medisinske årsaker vs kosmetiske.

Eldstemann hadde det så han fikk dekket 90%, heldigvis for han hadde reguleringen på i seks år tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...