Gjest Melatonin? Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 10-åringen min sliter veldig med å sovne om kvelden. Vi har gode rutiner, spiser kveldsmat kl 20, begynner å gå på badet kl 20.30 og er i seng 20.45. Så er avtalen at hun leser i 10-15 minutter, og at det er sovetid kl. 21. Dette gjør hun, men blir liggende og vri seg gjerne til kl. 23-23.30. Og om morgnen er hun veldig trøtt, men står opp etter egen vekkeklokke. Vi prøvde en periode på 3 uker i vinter å la henne legge seg 30 minutter senere (altså forskjøv hele rutinen med 30 minutter), men med det resultat at hun sovnet akkurat like sent. I helgene kan hun legge seg inntil 1 time senere enn vanlig, og sover godt om morgnen til ca 8.30-09.00 når vi ikke skal noe. En venninne med et ikke-sovende barn har begynt å bruke Melatonin på sin 3-åring, slik at han sovner om kvelden (fått på resept av lege, ja). Kan dette være et alternativ for oss også? Slik at hun sovner, mener jeg? Noen som har prøvd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Vi har gitt barna melatonin i forhold til jet-lag. Det har fungert veldig bra. De har vært i rute innen 1 døgn. Jeg hadde vurdert å prøve det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Melatonin brukes gjerne til barn med ADHD hvis de har vansker med å sovne på kvelden. Jeg vet ihvertfall flere som bruker det. Det skader ikke å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.