Gå til innhold

Ido-form når man skal til syden?

Gjest Det lurer jeg på her

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på her

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en sånn medisin som stopper akutt diare (Imog...ett eller annet 2 mg?), men så på pakningen at det ikke skal gis til barn under 12 år. Ble anbefalt på apoteket å kjøpe Idoform travel i stedet. Pleier dere å gi sånt forebyggende når dere skal til syden. Barna er 6 og 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Det heter Imodium, det som stopper akutt diaré. Til deg/dere voksne kan dere sikkert kjøpe det der dere skal på ferie, det er antakelig langt billigere også.

Ido-form er forebyggende. Jeg har ikke erfaring med bruk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gått bra uten

''Pleier dere å gi sånt forebyggende når dere skal til syden. Barna er 6 og 7 år.''

Nei, har aldri gjort det :), det har gått veldig bra uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ville vurdert det om jeg skulle til Egypt eller Tyrkia, hvor maten og bakteriefloraen er mer annerledes, men ville ikke brydd meg det om jeg skulle til Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Imodium for akutt diare er greitt å ha, men det fåes kjøpt i de fleste land. Uansett er det lurt å kun bruke det dersom du må bevege deg fra A til B, har du fått litt bakterier i systemet bør dere få disse ut, Imodium forsinker prosessen. Selv har vi det alltid med i toalettvesken, det er greitt å ha i nødstilfeller.

Spørs hvor jeg skal om jeg tar Idoform eller ikke, generelt tar vi det ikke. Jeg har det som oftes med meg, men jeg har trøblete tarm og mister fort den naturlige bakteriefloraen.

Mange tar det forebyggende og mener det er smart, men jeg hadde ikke tatt for det for en tur til Mallorca akkurat, men før en Egypttur kan det være greitt, da det er så annerledes bakterieflora bl.a der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...