Gjest Det lurer jeg på her Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hadde egentlig tenkt å kjøpe en sånn medisin som stopper akutt diare (Imog...ett eller annet 2 mg?), men så på pakningen at det ikke skal gis til barn under 12 år. Ble anbefalt på apoteket å kjøpe Idoform travel i stedet. Pleier dere å gi sånt forebyggende når dere skal til syden. Barna er 6 og 7 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det heter Imodium, det som stopper akutt diaré. Til deg/dere voksne kan dere sikkert kjøpe det der dere skal på ferie, det er antakelig langt billigere også. Ido-form er forebyggende. Jeg har ikke erfaring med bruk av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gått bra uten Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 ''Pleier dere å gi sånt forebyggende når dere skal til syden. Barna er 6 og 7 år.'' Nei, har aldri gjort det , det har gått veldig bra uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ville vurdert det om jeg skulle til Egypt eller Tyrkia, hvor maten og bakteriefloraen er mer annerledes, men ville ikke brydd meg det om jeg skulle til Spania. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Imodium for akutt diare er greitt å ha, men det fåes kjøpt i de fleste land. Uansett er det lurt å kun bruke det dersom du må bevege deg fra A til B, har du fått litt bakterier i systemet bør dere få disse ut, Imodium forsinker prosessen. Selv har vi det alltid med i toalettvesken, det er greitt å ha i nødstilfeller. Spørs hvor jeg skal om jeg tar Idoform eller ikke, generelt tar vi det ikke. Jeg har det som oftes med meg, men jeg har trøblete tarm og mister fort den naturlige bakteriefloraen. Mange tar det forebyggende og mener det er smart, men jeg hadde ikke tatt for det for en tur til Mallorca akkurat, men før en Egypttur kan det være greitt, da det er så annerledes bakterieflora bl.a der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ja, gav det til ungene da vi skulle til Tyrkia. Åpnet kapslene, og helte pulveret i litt vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.