Gå til innhold

Ikke akkurat hjemlengsel, men...

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Dark-Angel 82

Min 7 åring har heller ikke reist noe ennå (bortsett fra noen få overnattinger hos venninner og mormor). Neste år får hun dra på leir, tenker jeg.

Hun opptrådde på teateret i går med balletten. Utrolig søte jenter, og veldig moro å se hvor flinke de er til å følge ballettlærerens instruksjoner :-)

Å, så herlige, kan tenke det var moro å se ja! :D

Jeg tror nok ikke min gutt er klar for leir neste år.. Han er litt hjemmekjær når det går for lang tid..Men hvem vet, mye kan endre seg på et år. Jentungen derimot (4,5år) hun kunne nok vært borte en uke nå, uten å mukke... *sukk*

Jeg var mye på Fredheim leir da jeg var litn, med Blå kors, kjempe moro! Så jeg må nok jage dem på leir etterhvert, mange fine minner. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• frosken

7

• Dark-Angel 82

7

• tonie

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Husker jeg ville på språkreise til England da jeg var ca 15. Venninna mi fikk lov hvis jeg fikk lov, men så fikk ikke jeg lov. Gjett om vi var sure på mine foreldre!!!!

Men det var visst mye festing og sånt på disse språkreisene. Skulle likevel ønske at jeg hadde lært engelsk bedre enn jeg gjorde.

3 uker avgårde når en er femten, må være litt tøft for foreldre ja...

Apropos det å få lov: Jeg hadde to søstre som tok støyten/krangelen med foreldrene (helst den eldste), så det var i grunnen ganske greit å vise til at både x og y hadde fått lov før meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det var jo i grunnen på tide:-)

I fjor så jeg eldstejenta i ei uke i løpet av 10 måneder. Da savnet jeg henne så det gjorde vondt.

Nå flytter hun hjemmefra til høsten (hvis hun kommer inn på studiet) og det blir både godt og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Kan ikke husker jeg heller lengtet noe hjem. Var muligens en periode i Frankrike da jeg savnet de hjemme en del - men ikke noe voldsomt.

Hehe, nei, jeg lengter mer hjem nå, enn jeg gjorde da jeg var liten. Og jeg lengter hjem selv om hele familien er på tur... Ingen seng er så god som min egen.. Så jeg har alltid med med puten min..*knise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borte en uke hver sommer med Blå kors, kan ikke huske jeg ringte hjem. Ikke lengtet jeg hjem heller..Men de hjemme syns nok det var stille uten meg kan jeg tenke meg. :)

Jeg lengtet heller ikke hjem.

Det er nok rarere for de voksne - for ungdommene er det jo ganske så naturlig å ikke være med foreldrene hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Jeg lengtet heller ikke hjem.

Det er nok rarere for de voksne - for ungdommene er det jo ganske så naturlig å ikke være med foreldrene hele tiden :-)

Hehe, ja det er sant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke si det. Noen av våre beste venner har også en snart 17 åring, og hun skal til England snart.

Jeg selv var 19 da jeg dro til Frankrike.

Selv om det kommer til å være tungt for mammahjertet, kommer jeg nok til å anbefale mine barn å reise utenlands et år eller to.

Men - frem til de reiser, så skal jeg nyte hver kveld og kveldskos jeg får av dem!

''Men - frem til de reiser, så skal jeg nyte hver kveld og kveldskos jeg får av dem!

''

Jeg driver med litt intensiv bortskjemming før hun skal dra. Er f.eks. i ferd med å bli erfaren "arrangør" (dvs. huseier) av ungdomsfester... En ganske interessant erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Og at jeg ikke lenger har ubegrenset tid på å gi ungene mine opplevelser og verdier og MINNER som jeg ønsker de skal ha med seg i voksenlivet....''

Ååååå... her er en skikkelig 'snyftare' om akkurat det temaet

Ååååå nå vokste klumpen i halsen skikkelig, og tårene sprenger på. Har jo sett den filmen "hundre ganger", men ikke lyttet sånn til teksten før.

Natta før jeg skulle gifte meg, sov jeg hjemme hos mamma. Hun vekket meg med noe helt nydelig musikk, og kom inn med en liten krystallbolle med en rosa stor rose oppi. Og så gav hun meg et dikt som jeg har tatt vare på... husker det ikke nå.

Nei, nå blir jeg virkelig sentimental her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå nå vokste klumpen i halsen skikkelig, og tårene sprenger på. Har jo sett den filmen "hundre ganger", men ikke lyttet sånn til teksten før.

Natta før jeg skulle gifte meg, sov jeg hjemme hos mamma. Hun vekket meg med noe helt nydelig musikk, og kom inn med en liten krystallbolle med en rosa stor rose oppi. Og så gav hun meg et dikt som jeg har tatt vare på... husker det ikke nå.

Nei, nå blir jeg virkelig sentimental her....

Så hyggelig og rørende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Å, så herlige, kan tenke det var moro å se ja! :D

Jeg tror nok ikke min gutt er klar for leir neste år.. Han er litt hjemmekjær når det går for lang tid..Men hvem vet, mye kan endre seg på et år. Jentungen derimot (4,5år) hun kunne nok vært borte en uke nå, uten å mukke... *sukk*

Jeg var mye på Fredheim leir da jeg var litn, med Blå kors, kjempe moro! Så jeg må nok jage dem på leir etterhvert, mange fine minner. :D

Jeg var merkelig nok ikke på leir før jeg var 12 år, og da husker jeg det var så gøy at jeg nesten var sint for at foreldrene mine ikke hadde latt meg få dra på dette før. Og jeg bestemte meg for at mine barn i alle fall skulle få dra på leir tidlig.

De to eldste var på besteforeldre-leir med mormor da de var 6 år. Mormor orket ikke det i fjor med hun yngste, og heller ikke i år. Så det får nå være.

Men så var de to eldste på leir flere år på rad. I år ville ikek han eldste, men han får jo denne fotballturen. Hun midterste skal på Havglimt :-)

Jeg kjenner ikke til Fredheim.

Leir er kjempemoro, og ungene har så godt av å reise bort. Jeg var speiderleder noen år, og da var det flere barn som ikke var vant til å sove borte fra foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det var jo i grunnen på tide:-)

I fjor så jeg eldstejenta i ei uke i løpet av 10 måneder. Da savnet jeg henne så det gjorde vondt.

Nå flytter hun hjemmefra til høsten (hvis hun kommer inn på studiet) og det blir både godt og trist.

Ei uke i løpet av ti måneder? Det var ekstremt lite... :-(

Vet jo at det blir lenge mellom hver gang når de blir voksne, men det er liksom så rart å tenke på at gutten min holder på å bli stor og selvstendig.

Og kanskje er tanken over meg selv like sterk - at jeg nå kanskje har passert midten av livet - at alt det som lå foran meg når jeg var tenåring, noe er gjennomført, men veldig mye er ugjort, og mye av det som er ugjort, vil ikke bli gjennomført...

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Jeg var merkelig nok ikke på leir før jeg var 12 år, og da husker jeg det var så gøy at jeg nesten var sint for at foreldrene mine ikke hadde latt meg få dra på dette før. Og jeg bestemte meg for at mine barn i alle fall skulle få dra på leir tidlig.

De to eldste var på besteforeldre-leir med mormor da de var 6 år. Mormor orket ikke det i fjor med hun yngste, og heller ikke i år. Så det får nå være.

Men så var de to eldste på leir flere år på rad. I år ville ikek han eldste, men han får jo denne fotballturen. Hun midterste skal på Havglimt :-)

Leir er kjempemoro, og ungene har så godt av å reise bort. Jeg var speiderleder noen år, og da var det flere barn som ikke var vant til å sove borte fra foreldrene.

Så koslig med besteforeldre tur! :D

Jeg var på mor-barn uke i regi av Blå kors, kjempe fint.

Husker ikke når jeg begynte dra på leir, men det var kjempe moro!

Speideren ja, hehe, der var jeg med i mange år!

Utrolig gøy, vi lærte masse og var på fine turer.

Tenkte at guttungen snart skal få begynne der, de har jo egen guttespeider her. Blir nok stas. :)

Alltid beredt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Men - frem til de reiser, så skal jeg nyte hver kveld og kveldskos jeg får av dem!

''

Jeg driver med litt intensiv bortskjemming før hun skal dra. Er f.eks. i ferd med å bli erfaren "arrangør" (dvs. huseier) av ungdomsfester... En ganske interessant erfaring!

Ja, det kan jeg tenke meg er interessant!

Du må være en helt fantastisk tante, frosken :-)))

Jeg er en elendig tante... men det har litt sammenheng med forholdet mitt til min søster. Synes jo det er koselig å være sammen med tantebarna når jeg først er det - men jeg har jo aldri fått noe nært forhold til dem - i alle fall ikke de store, som er tenåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg er glad for at det finnes mobiler og internett jeg i dag. Da jeg dro avgårde på diverse så snakket jeg jo ikke med mamma omtrent.

Som 15-åring var vi en uke i England, ikke en gang snakket jeg med dem hjemme.

Jeg har dessverre måtte være borte fra guttungen endel. Det er greiere når det er jeg som er borte, rarere når jeg er hjemme og ikke han. Lengste han var borte var over 3 uker, jeg var borte 2 uker, men den siste ukanår jeg var kommet hjem var rar. Han var også på Sydentur i to uker uten meg som 5-åring, det var to lange uker for meg, 2 raske uker for han.

Han selv elsker å dra bort. Helger, langhelger, hele uker farter han til familie på tur, sjelden han ber meg med. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ei uke i løpet av ti måneder? Det var ekstremt lite... :-(

Vet jo at det blir lenge mellom hver gang når de blir voksne, men det er liksom så rart å tenke på at gutten min holder på å bli stor og selvstendig.

Og kanskje er tanken over meg selv like sterk - at jeg nå kanskje har passert midten av livet - at alt det som lå foran meg når jeg var tenåring, noe er gjennomført, men veldig mye er ugjort, og mye av det som er ugjort, vil ikke bli gjennomført...

:-(

Ja, det var ekstremt lite, men hun kunne ikke besøke oss i jula, da hun skulle bruke jula til å jobbe med skolerevyen. Det var liksom ikke mulig å ta en liten svipptur innom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Så koslig med besteforeldre tur! :D

Jeg var på mor-barn uke i regi av Blå kors, kjempe fint.

Husker ikke når jeg begynte dra på leir, men det var kjempe moro!

Speideren ja, hehe, der var jeg med i mange år!

Utrolig gøy, vi lærte masse og var på fine turer.

Tenkte at guttungen snart skal få begynne der, de har jo egen guttespeider her. Blir nok stas. :)

Alltid beredt. ;)

Jeg opplevde noe morsomt i går, apropos speideren: Jeg gikk på speideren i byen (tok bussen dit , var aldri noen voksne med), og gikk inn i et portrom og ned i en kjeller. Der hadde vi lokaler.

I går skulle jeg på et møte med jobben i byen - og av alle steder i byen, så var dette møtet i de samme kjellerlokalene som speideren hadde for 30 år siden! Samme steinmurene - men det var jo pusset opp da.

Tror jeg sluttet der da jeg var 12, så da var det 28 år siden jeg hadde vært der!

Få med guttene dine i speideren ja - det er knallmoro. Vi har speider her og, men ungene mine har valgt andre aktiviteter. HUn midterste har snakket litt om speideren, men hun har ikke tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1306965519' post='4591089]

Jeg er glad for at det finnes mobiler og internett jeg i dag. Da jeg dro avgårde på diverse så snakket jeg jo ikke med mamma omtrent.

Som 15-åring var vi en uke i England, ikke en gang snakket jeg med dem hjemme.

Jeg har dessverre måtte være borte fra guttungen endel. Det er greiere når det er jeg som er borte, rarere når jeg er hjemme og ikke han. Lengste han var borte var over 3 uker, jeg var borte 2 uker, men den siste ukanår jeg var kommet hjem var rar. Han var også på Sydentur i to uker uten meg som 5-åring, det var to lange uker for meg, 2 raske uker for han.

Han selv elsker å dra bort. Helger, langhelger, hele uker farter han til familie på tur, sjelden han ber meg med. ;o)

Selvstendig gutt du har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg tenke meg er interessant!

Du må være en helt fantastisk tante, frosken :-)))

Jeg er en elendig tante... men det har litt sammenheng med forholdet mitt til min søster. Synes jo det er koselig å være sammen med tantebarna når jeg først er det - men jeg har jo aldri fått noe nært forhold til dem - i alle fall ikke de store, som er tenåringer.

''Du må være en helt fantastisk tante, frosken :-)))

''

Kremmmt.... det er ikke alltid foreldrene til de håpefulle er _helt_ enige i det. Som f.eks. da jeg forrige helg lot nevøen og kompisen hans lage sukkertøy... Eller de gangene jeg lar de få ting de har lyst på, sånn helt uten grunn...

Tror det kan være litt utfordrende med aktive tanter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fire år eldre enn du var da du dro på leir for første gang da jeg flyttet hjemmefra.....:/

Det er sunt og bra for dem å utforske verden, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt................Osv. Akkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fire år eldre enn du var da du dro på leir for første gang da jeg flyttet hjemmefra.....:/

Det er sunt og bra for dem å utforske verden, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt................Osv. Akkja.

''Det er sunt og bra for dem å utforske verden, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt................Osv. Akkja.

''

Det der tror jeg at jeg skal lime opp på veggen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...