Gå til innhold

Ikke akkurat hjemlengsel, men...

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Jeg var fire år eldre enn du var da du dro på leir for første gang da jeg flyttet hjemmefra.....:/

Det er sunt og bra for dem å utforske verden, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt, det er sunt................Osv. Akkja.

Det får bli vårt mantra i kveld: Det er sunt at de utforsker verden, det er sunt at de utforsker verden, det er sunt at de utforsker verden.

Vi har heldigvis greit med videregående skoler i nærheten her, så jeg regner med at de bor hjemme til de er russ.

Men franskundervisning skorter det på på ungdomsskolen :-( (jfr et innlegg jeg skrev om det her i vår...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• frosken

7

• Dark-Angel 82

7

• tonie

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Selvstendig gutt du har :-)

Han har jo blitt det.

Han er nok mye lik meg, jeg var også tidlig på farten. Søsteren min derimot var stikk motsatt. Uansett hvor han har vært så har jeg jo visst at han har vært trygg!

Han har reist på leir siden 2.kl og stortrives. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du må være en helt fantastisk tante, frosken :-)))

''

Kremmmt.... det er ikke alltid foreldrene til de håpefulle er _helt_ enige i det. Som f.eks. da jeg forrige helg lot nevøen og kompisen hans lage sukkertøy... Eller de gangene jeg lar de få ting de har lyst på, sånn helt uten grunn...

Tror det kan være litt utfordrende med aktive tanter også.

Synes du skal begynne med familie-planking. Det skal vi, inspirert av en god gammel doler. Det er så ut-in at jeg synes det er tingen:)

Husk å sende bilder til foreldrene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal begynne med familie-planking. Det skal vi, inspirert av en god gammel doler. Det er så ut-in at jeg synes det er tingen:)

Husk å sende bilder til foreldrene da!

''Husk å sende bilder til foreldrene da!

''

Nå ble jeg ganske svett her et øyeblikk. Trodde du mente at jeg skulle sende bilder til foreldrene av deltagerne på den kommende ungdomsfesten (eller husfesten som det visstnok heter), og det merker jeg at jeg ikke har så veldig lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husk å sende bilder til foreldrene da!

''

Nå ble jeg ganske svett her et øyeblikk. Trodde du mente at jeg skulle sende bilder til foreldrene av deltagerne på den kommende ungdomsfesten (eller husfesten som det visstnok heter), og det merker jeg at jeg ikke har så veldig lyst til...

Hehe, nei det synes jeg virkelig ikke du skal gjøre. Når alt er under en viss kontroll tror jeg "det du ikke vet har du ikke vondt av" er en god filosofi.

Men familieplanking er flott. Ungdommene fniser seg halvt ihjel av skam, og det adder sikkert en ekstra dimensjon hvis mor og far får litt angst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det synes jeg virkelig ikke du skal gjøre. Når alt er under en viss kontroll tror jeg "det du ikke vet har du ikke vondt av" er en god filosofi.

Men familieplanking er flott. Ungdommene fniser seg halvt ihjel av skam, og det adder sikkert en ekstra dimensjon hvis mor og far får litt angst;)

''Når alt er under en viss kontroll tror jeg "det du ikke vet har du ikke vondt av" er en god filosofi.

''

Det kjennes ikke helt ut som om _alt_ er under kontroll, men jeg foretar i det minste opptelling og sjekk av "almentilstand" før de legger seg til å sove alle de 12 som visstnok skal sove her. Også er jeg i huset hele kvelden, og har noen allierte blant ungdommene som er mer stødige enn flertallet.

Også håper jeg på det beste! Ikke så kult å evt. måtte avbryte festen fordi noen ikke klarer å oppføre seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Når alt er under en viss kontroll tror jeg "det du ikke vet har du ikke vondt av" er en god filosofi.

''

Det kjennes ikke helt ut som om _alt_ er under kontroll, men jeg foretar i det minste opptelling og sjekk av "almentilstand" før de legger seg til å sove alle de 12 som visstnok skal sove her. Også er jeg i huset hele kvelden, og har noen allierte blant ungdommene som er mer stødige enn flertallet.

Også håper jeg på det beste! Ikke så kult å evt. måtte avbryte festen fordi noen ikke klarer å oppføre seg...

De gjør jo de samme greiene uansett, et annet sted, og kanskje under atskillig mindre kontrollerte forhold. Jeg tenker det går fint, jeg. Bare det at de vet at noen faktisk lar dem boltre seg men følger litt med sørger sikkert for at de slapper av uten å stupe fra femmeteren i halvmørket.

Jeg kunne godt sendt min 16 år gamle sønn på fest hos frosken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør jo de samme greiene uansett, et annet sted, og kanskje under atskillig mindre kontrollerte forhold. Jeg tenker det går fint, jeg. Bare det at de vet at noen faktisk lar dem boltre seg men følger litt med sørger sikkert for at de slapper av uten å stupe fra femmeteren i halvmørket.

Jeg kunne godt sendt min 16 år gamle sønn på fest hos frosken:)

''Jeg kunne godt sendt min 16 år gamle sønn på fest hos frosken:)

''

Det var godt å høre. Vi kan jo komme tilbake til saken om noen år...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Jeg opplevde noe morsomt i går, apropos speideren: Jeg gikk på speideren i byen (tok bussen dit , var aldri noen voksne med), og gikk inn i et portrom og ned i en kjeller. Der hadde vi lokaler.

I går skulle jeg på et møte med jobben i byen - og av alle steder i byen, så var dette møtet i de samme kjellerlokalene som speideren hadde for 30 år siden! Samme steinmurene - men det var jo pusset opp da.

Tror jeg sluttet der da jeg var 12, så da var det 28 år siden jeg hadde vært der!

Få med guttene dine i speideren ja - det er knallmoro. Vi har speider her og, men ungene mine har valgt andre aktiviteter. HUn midterste har snakket litt om speideren, men hun har ikke tid til det.

Hehe, så gøy, tenker det kom mange minner tilbake da. :)

Ja, jeg må nok få han med der, og jjentungeogså etterhvert.

Så får vi se om de syns det er så harly moro som moren! ;)

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen der... Det er noe annet når de er sammen med besteforeldre og overnattingsbesøk hos en venn..

Vi var gjennom dette for første gang i fjor med eldste som da var like gammel som din eldste er nå.

I år er det mellomste som skal på leir i 4 netter. Hun gleder seg veldig, så det blir nok moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og at jeg ikke lenger har ubegrenset tid på å gi ungene mine opplevelser og verdier og MINNER som jeg ønsker de skal ha med seg i voksenlivet....''

Ååååå... her er en skikkelig 'snyftare' om akkurat det temaet

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som om det er på høy tid ;-)

De har det helt sikkert kjempefint.

Min 12-åring har alltid elsket å sove borte osv. Her er det stort sett ungdomsfotballen som får dra på cup utenlands, så han er veeeldig klar for Aarhus neste sommer.

Det er tradisjon her at alle lagene herfra drar til Elverum, men det er bare to netter. Så fredag om en uke skal de dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-På Dol av og til

Heldigvis er det slik at en som regel får gradvis tillvenning med å slippe ungene ut i verden. Jeg har aldri savna så veldig, men er alltid redd for at noe skal skje.Ungene har også blitt veldig selvstendige og lengter aldri. Heldigvis. Nå er tenåringene mine klare for weekendturer til Berlin og Praha i sommer, sammen med kjærester.

Engstelig, men håper de vokser på det, lærer og storkoser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

:-)

Barna er til låns.

Gradvis løsriver de seg fra oss. Kjenner meg igjen i det du skriver. Reagerte likens som deg når de dro på sine første turer.

Er vemodig fremdeles i perioder- for mine er i ferd med å fly ut av redet.

Savner barna som var- og elsker de ungdommene jeg nå har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er helt lov å savne barnet sitt, og mene at det er tomt i huset uten han/henne! :-)

Men tenk så heldige både dagens mødre (og fedre) og ungdommer er - nå er ikke mor eller ungdommen mer enn et tastetrykk på mobilen unna. :-) Da kan jo mor slappe av i visshet om at hvis han hadde hatt hjemlengsel eller lignende, så hadde han garantert _ringt_!

Ja, det er fint med mobil.

Tror likevel det er viktig at mor IKKE ringer når poden er på tur. Bedre at poden ringer - om han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fint med mobil.

Tror likevel det er viktig at mor IKKE ringer når poden er på tur. Bedre at poden ringer - om han vil.

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...