Gå til innhold

Par- bruker dere mobilen til partneren?

Anbefalte innlegg

''Kanskje hun rett og slett ringte alle kvinner på adresselista hans?''

Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...

''Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...''

Uff, det må være fælt å være så sjalu og også å ha en så sjalu partner.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lillemus

6

• ShitDiddelyDo

4

• jubalong70

3

Gjest Hulderen

Jeg skjønte rett og slett ikke sammenhengen mellom historien om den sjalu dama og spørsmålet ditt. Hvordan hadde hun (mis) brukt hans telefon?

Jeg lurte også på det, og prøvde å stille et oppklarende spørsmål. Ikke noe svar så langt.

''Men kan du ikke koble deg på fri familie også?''

Jo, egentlig kan jeg det men det er ikke nødvendig fordi vi har det på hans mobil.

Ja, hvis dere er fornøyd, så. Men jeg synes det er kjekt at begge foreldrene er tilkoblet fri famlie, hvilket også har betydnng for telefonering mellom oss foreldrene.

''Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...''

Uff, det må være fælt å være så sjalu og også å ha en så sjalu partner.

Enig. Tror ikke jeg hadde orket å være sammen med en person som var så sjalu.

ShitDiddelyDo

''Kanskje hun rett og slett ringte alle kvinner på adresselista hans?''

Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...

'' Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...''

I og med at han sa det høyt vil jeg tro det var et skrik om hjelp.

Det er altså din jobb å finne en deilig forførerske som kan knulle ham, sørge for at han blir oppdaget og dumpet, og sånn sett kommer seg ut av dette helvete.

Annonse

'' Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...''

I og med at han sa det høyt vil jeg tro det var et skrik om hjelp.

Det er altså din jobb å finne en deilig forførerske som kan knulle ham, sørge for at han blir oppdaget og dumpet, og sånn sett kommer seg ut av dette helvete.

he he... Han klarte nok fint å bli 'fri' uten min hjelp :-)

Enig. Tror ikke jeg hadde orket å være sammen med en person som var så sjalu.

Jeg skjønner ikke at det går an å bekymre seg for mobilkontakter av motsatt kjønn hos partneren uten noen som helst vurdering av hvem dette er og hvorfor vedkommende har personen på lista. Det kan jo være alt fra skoleforeldre til tannlegen man har behov for å føre opp.

Blir man sjalu om mannen har kvinnelig tannlege? Kvinnelig frisør? Eller enda verre: Kvinnelig fastlege? Hun kan jo tross alt ende opp med å se ham naken.

Gjest togli

Jeg skjønner ikke at det går an å bekymre seg for mobilkontakter av motsatt kjønn hos partneren uten noen som helst vurdering av hvem dette er og hvorfor vedkommende har personen på lista. Det kan jo være alt fra skoleforeldre til tannlegen man har behov for å føre opp.

Blir man sjalu om mannen har kvinnelig tannlege? Kvinnelig frisør? Eller enda verre: Kvinnelig fastlege? Hun kan jo tross alt ende opp med å se ham naken.

Jeg er enig... Blir noen ganger helt matt ved tanken på å måtte leve med en slik usikkerhet i forhold til partneren sin som man burde stole på... Jeg var i et fast forhold i 23 år og opplevde aldri noensinne sjalusi siden jeg stolte 100 % på ham...

Det må være fryktelig slitsomt å føle at man ikke stoler på sin partner...

ShitDiddelyDo

Jeg er enig... Blir noen ganger helt matt ved tanken på å måtte leve med en slik usikkerhet i forhold til partneren sin som man burde stole på... Jeg var i et fast forhold i 23 år og opplevde aldri noensinne sjalusi siden jeg stolte 100 % på ham...

Det må være fryktelig slitsomt å føle at man ikke stoler på sin partner...

'' Det må være fryktelig slitsomt å føle at man ikke stoler på sin partner...''

Og ikke minst er det fryktelig slitsomt å ha en partner som ikke stoler på deg. Det vet jeg litt om. Av en eller annen grunn har jeg vært borti opptil flere som ikke har stolt på meg. Snodige greier, forresten. Jeg som er så grei.

Jeg skjønte rett og slett ikke sammenhengen mellom historien om den sjalu dama og spørsmålet ditt. Hvordan hadde hun (mis) brukt hans telefon?

''Jeg har ikke sett han på 12 år, og det har vært sporadisk sms kontakt. ''

Antakelig er vel dette den eneste kontakten trådstarter har hatt med den mannlige kompisen. Så hun regner med kona må ha sett meldingene på mobilen hans, for å kunne mistenke at det er noe mellom dem

tror

Annonse

Gjest togli

'' Det må være fryktelig slitsomt å føle at man ikke stoler på sin partner...''

Og ikke minst er det fryktelig slitsomt å ha en partner som ikke stoler på deg. Det vet jeg litt om. Av en eller annen grunn har jeg vært borti opptil flere som ikke har stolt på meg. Snodige greier, forresten. Jeg som er så grei.

Ja, gubban - det må være like ille!

Men jeg innrømmer glatt at endel illusjoner om ekteskapet brast etter at jeg selv ble singel.... Er rett og slett ganske sjokkert over hvor mange det er som har sine "svin på skogen", og som prøver seg selv om de er gift... :/

ShitDiddelyDo

Ja, gubban - det må være like ille!

Men jeg innrømmer glatt at endel illusjoner om ekteskapet brast etter at jeg selv ble singel.... Er rett og slett ganske sjokkert over hvor mange det er som har sine "svin på skogen", og som prøver seg selv om de er gift... :/

Ja, det er sant. Det gjelder også gifte kvinner på byen, så det går nok begge veier.

Men for meg er dette et argument for å velge en partner man stoler på. Hvis ikke må man jo bli gal.

Gjest togli

Ja, det er sant. Det gjelder også gifte kvinner på byen, så det går nok begge veier.

Men for meg er dette et argument for å velge en partner man stoler på. Hvis ikke må man jo bli gal.

Tror begge kjønn er like ille der, ja...

Det hadde vært uaktuelt for meg å velge en mann jeg ikke følte jeg kunne stole på - hadde ikke orka å blande sjalusi og usikkerhet inn i forholdet mitt!

• 3 uker senere...
Gjest min og din eller vår mobil

Han har antakelig hatt noen sms fra eller til meg som hun har sett. Nå stod det jo ikke noe "farlig" der, men hvis dama er sjalu og han vet det, og de bruker mobilene til hverandre burde han vel slettet sms eller kanskje bare ikke hatt kontakt.

Poenget var at jeg ble paff over at hun hadde lest sms på hans tlf.. men jeg ser jo i tråden at det er ganske vanlig.

Noe jeg blir å tenke over i ettertid, uansett hvem jeg tekster med...

Gjest min og din eller vår mobil?

Hvorfor lurte kona til kompisen din på om det var noe mellom dere? Hadde hun lest SMS-ene på mobilen hans? Var de av flørtende karakter, siden hun begynte å lure?

Hva ville du ha svart henne, om det var noe på gang? Ville du ha tilstått, du som har partner selv? Jeg vil tippe at hun fortsatt er sjalu, og lurer på om du løy eller ikke.

Han har antakelig hatt noen sms fra eller til meg som hun har sett. Nå stod det jo ikke noe "farlig" der, men hvis dama er sjalu og han vet det, og de bruker mobilene til hverandre burde han vel slettet sms eller kanskje bare ikke hatt kontakt.

Poenget var at jeg ble paff over at hun hadde lest sms på hans tlf.. men jeg ser jo i tråden at det er ganske vanlig.

Det var ikke noe romantisk over de smsene, men jeg liker fortsatt ikke tanken på at hun har lest det jeg har skrevet i fortrolighet til han. Var mest i sjangeren hvordan man har det nå og hvordan livet er.

Og jeg får panikk av tanken på at jeg skal forfølges av en gal sjalusi dame.....

Gjest Hulderen

Det var ikke noe romantisk over de smsene, men jeg liker fortsatt ikke tanken på at hun har lest det jeg har skrevet i fortrolighet til han. Var mest i sjangeren hvordan man har det nå og hvordan livet er.

Og jeg får panikk av tanken på at jeg skal forfølges av en gal sjalusi dame.....

Har hun vist noen tegn på å forfølge deg etter at hun fikk den telefonen? Forhåpentligvis er du nå sjekket ut av sjalusilistn hennes.

Jeg er selv overrasket over at så mange leser partnerens SMS. Og jeg er enig med deg, jeg kommer også til å være mer forsiktig med hva jeg tekster fremover. For det er ikke alltid jeg ønsker at partneren skal vite det jeg betror noen. Og slett ikke partnerens kamerater, hvis han skulle inne på å bringe det videre.

Jeg syns det er tillitsbrudd å vise SMS eller mail til andre enn den det var ment for.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har hun vist noen tegn på å forfølge deg etter at hun fikk den telefonen? Forhåpentligvis er du nå sjekket ut av sjalusilistn hennes.

Jeg er selv overrasket over at så mange leser partnerens SMS. Og jeg er enig med deg, jeg kommer også til å være mer forsiktig med hva jeg tekster fremover. For det er ikke alltid jeg ønsker at partneren skal vite det jeg betror noen. Og slett ikke partnerens kamerater, hvis han skulle inne på å bringe det videre.

Jeg syns det er tillitsbrudd å vise SMS eller mail til andre enn den det var ment for.

Jeg synes du har et meget godt poeng. Jeg må kunne sende min gode venn en fortrolig sms, trygg på at dette ikke deles med hans partner, familie og venner.

http://morgenbladet.no/article/20110520/OSPALTISTER/705209977

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...