Kelia Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Får barna deres hoppe flere på trampolina samtidig? Hos oss kan de hoppe 2 eller 3 samtidig. Yngstemann vil nå begynne med å ta salto på trampolina, men jeg har sagt nei, for jeg er redd for nakkeskader. Hvilke "regler" har dere for bruk av trampoline? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Vi har hatt trampoline i mange år og aldri hatt noen regler annnet enn at de må være forsiktig når de er mange på. Det har aldri vært en eneste liten skade engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Vi har hatt trampoline i mange år og aldri hatt noen regler annnet enn at de må være forsiktig når de er mange på. Det har aldri vært en eneste liten skade engang. Om jeg ikke husker feil hadde vi regler for trampolinebruken i ca en halv time. De må selvsagt være allminnelig forsiktige. Noen smeller har det blitt. Men ingen skader. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampolinen Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har hatt trampoline i 13 år, og det har ikke vært en eneste skade. Jeg har strenge regler. Trampolinen er min, og jeg må spørres om lov hvis andre enn mine barn skal hoppe. Dette for å ha kontrollen. Voksne kan bare hoppe en og en. Barn kan være intill 3 om gangen, men da må de være omtrent like tunge. Hvis små og store hopper sammen, så kommer de små lett i ubalanse. Saltomotale er absolutt ikke lov. Man må hoppe uten sko. Bare lov å hoppe på tørr trampoline. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Her får de være opp til fem samtidig, om barna er noenlunde jamnstore. Ingen spesielle regler her, bare at de skal være forsiktige. Om de ikke fikk ta salto på trampolina så tror jeg den ble stående ubrukt her gitt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppla Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Her er det fritt frem. Salto. Vannspreder under på varme dager. Sendte barnet mitt på turing da han begynte med akrobatiske øvelser som ganske ung. Mitt inntrykk er at de tar hensyn til hverandre. Vanligvis er de to på trampolina. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vi eier heldigvis ikke trampoline. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vi eier heldigvis ikke trampoline. Maser dine unger om trampoline? Mine gjør det, særlig hun minste på 7 år. Vi har ikke lyst til å ha det, men jeg forstår veldig godt at ungene synes det er gøy. hva svarer du når de maser (hvis de maser da)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Njaaa... Ingen direkte regler, men jeg syns de er flinke til å passe på selv. Regel type kun en av gangen hadde aldri fungert hos oss. Halve moroa er jo å hoppe sammen med noen andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Maser dine unger om trampoline? Mine gjør det, særlig hun minste på 7 år. Vi har ikke lyst til å ha det, men jeg forstår veldig godt at ungene synes det er gøy. hva svarer du når de maser (hvis de maser da)? Guttungen har spurt noen ganger. Jeg sier bare det er uaktuelt. Enkelte ting tas ikke opp til diskusjon, hehe Jeg har ikke lyst på trampoline i det hele..Så kan ikke se for meg at det blir noe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Om jeg ikke husker feil hadde vi regler for trampolinebruken i ca en halv time. De må selvsagt være allminnelig forsiktige. Noen smeller har det blitt. Men ingen skader. mvh ''Om jeg ikke husker feil hadde vi regler for trampolinebruken i ca en halv time.'' he he sånn var det her også. Hos oss har vi vel hatt et par tilfeller av neseblod og en som "hoppet over" (tråkket over) og fikk vondt i ankelen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Guttungen har spurt noen ganger. Jeg sier bare det er uaktuelt. Enkelte ting tas ikke opp til diskusjon, hehe Jeg har ikke lyst på trampoline i det hele..Så kan ikke se for meg at det blir noe... Får dine unger hoppe på andres trampoliner? Og - er det andre i nabolaget som har trampoliner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Maser dine unger om trampoline? Mine gjør det, særlig hun minste på 7 år. Vi har ikke lyst til å ha det, men jeg forstår veldig godt at ungene synes det er gøy. hva svarer du når de maser (hvis de maser da)? Hvorfor vil dere ikke ha trampoline? Det er fantastisk god trim! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 De kan være flere på trampolina om gangen, men de kan ikke drive med triks samtidig. Vi har stor trampoline, og skal de ta salto må de andre sitte stille helt ute ved sikkerhetsnettet og på samme side. Dette skjønner de sjøl, da, så vi har ikke noe mas om regler. Og ja, de får selvfølgelig ta saltoer. Mine er turnere, og tar saltoer av ymse slag, både framover og bakover. Det er jo halve poenget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest god trim og fysikk Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Vi eier heldigvis ikke trampoline. En fysioterapaut som var på barneskolen hos oss, så stor positiv forskjell på barn som hoppet mye på trampoline kontra de som sjeldent gjorde det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvorfor vil dere ikke ha trampoline? Det er fantastisk god trim! :-) Fordi jeg er redd for skader, særlig brudd. Men jeg er ikke helt konsekvent, fordi ungene får lov til å hoppe hos andre. Jeg tenker da at når de hopper sjelden, er risikoen for å bli skadet mindre. Men ser også at oftere hopping gir større mestring, så det er ikke helt svart hvitt. Vi har plass til trampoline, og det hadde vært kjempemoro for barna, og jeg ville nok ha hoppet litt jeg og.... Så jeg blir ikke helt enig med meg selv. Det vanskeligste har egentlig vært de to naboene som har trampoline uten nett - og der ungene mine er ganske ofte og hopper. Det synes jeg er veldig nifst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Fordi jeg er redd for skader, særlig brudd. Men jeg er ikke helt konsekvent, fordi ungene får lov til å hoppe hos andre. Jeg tenker da at når de hopper sjelden, er risikoen for å bli skadet mindre. Men ser også at oftere hopping gir større mestring, så det er ikke helt svart hvitt. Vi har plass til trampoline, og det hadde vært kjempemoro for barna, og jeg ville nok ha hoppet litt jeg og.... Så jeg blir ikke helt enig med meg selv. Det vanskeligste har egentlig vært de to naboene som har trampoline uten nett - og der ungene mine er ganske ofte og hopper. Det synes jeg er veldig nifst. Jeg lar ikke mine hoppe på trampoliner uten sikkerhetsnett, så gjør dere det er sjansen mange ganger større for alvorlige skader. Jeg er ikke redd for bruddskader som håndledd eller fot. Jeg er pissredd for nakke- og ryggskader, og ifølge en statistikk jeg fant et sted en gang (som jeg selvfølgelig ikke finner igjen nå...) var det knapt registrert slike alvorlige skader på trampoliner med sikkerhetsnett festet innenfor den blå ringen. Hvis man er imot trampoline og ikke vil kjøpe selv, så mener jeg at man også må si nei til å la ungene hoppe på andres trampoliner. Jeg har vært så brutal at jeg har tvunget foreldre til å stå sammen med sine håpefulle her hos oss, og da snakker jeg om foreldre som ikke vil ha det i egen hage fordi "det er så farlig". Vel, det har ikke gått så mange timer før de har handlet selv. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Fordi jeg er redd for skader, særlig brudd. Men jeg er ikke helt konsekvent, fordi ungene får lov til å hoppe hos andre. Jeg tenker da at når de hopper sjelden, er risikoen for å bli skadet mindre. Men ser også at oftere hopping gir større mestring, så det er ikke helt svart hvitt. Vi har plass til trampoline, og det hadde vært kjempemoro for barna, og jeg ville nok ha hoppet litt jeg og.... Så jeg blir ikke helt enig med meg selv. Det vanskeligste har egentlig vært de to naboene som har trampoline uten nett - og der ungene mine er ganske ofte og hopper. Det synes jeg er veldig nifst. ''Det vanskeligste har egentlig vært de to naboene som har trampoline uten nett - og der ungene mine er ganske ofte og hopper. Det synes jeg er veldig nifst. '' Da hadde jeg heller kjøpt trampoline selv og med skikkelig sikkerhetsnett. Heller det enn at det ble hoppet uten hos naboene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg lar ikke mine hoppe på trampoliner uten sikkerhetsnett, så gjør dere det er sjansen mange ganger større for alvorlige skader. Jeg er ikke redd for bruddskader som håndledd eller fot. Jeg er pissredd for nakke- og ryggskader, og ifølge en statistikk jeg fant et sted en gang (som jeg selvfølgelig ikke finner igjen nå...) var det knapt registrert slike alvorlige skader på trampoliner med sikkerhetsnett festet innenfor den blå ringen. Hvis man er imot trampoline og ikke vil kjøpe selv, så mener jeg at man også må si nei til å la ungene hoppe på andres trampoliner. Jeg har vært så brutal at jeg har tvunget foreldre til å stå sammen med sine håpefulle her hos oss, og da snakker jeg om foreldre som ikke vil ha det i egen hage fordi "det er så farlig". Vel, det har ikke gått så mange timer før de har handlet selv. :-) ''Vel, det har ikke gått så mange timer før de har handlet selv.'' Det er jo ikke alle som har råd til å bruke penger på ei trampoline heller, da. Synes det er litt synd dersom de blir presset til det,fordi de må være med rundt og passe på ungene sine når de er på besøk hos naboen/venner. Vi har trampoline, med sikkerhetsnett, og når banra hopper her, så er det vårt ansvar, mener jeg. Hos oss gjelder de reglene som vi finner fornuftige, og jeg forutsetter at andre foreldre også har noenlunde fornuftige regler når de har barn på besøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 ''Vel, det har ikke gått så mange timer før de har handlet selv.'' Det er jo ikke alle som har råd til å bruke penger på ei trampoline heller, da. Synes det er litt synd dersom de blir presset til det,fordi de må være med rundt og passe på ungene sine når de er på besøk hos naboen/venner. Vi har trampoline, med sikkerhetsnett, og når banra hopper her, så er det vårt ansvar, mener jeg. Hos oss gjelder de reglene som vi finner fornuftige, og jeg forutsetter at andre foreldre også har noenlunde fornuftige regler når de har barn på besøk. Her vi bor handlet det ikke om dårlig økonomi, men om a) at trampoline var for farlig å eie og at det er stygt å ha i hagen. Det er helt OK for meg at folk tror at trampoline er farlig, men da kan de heller ikke la ungene sine hoppe hos andre. Det er ikke mindre farlig hos andre. Jeg har ansvaret hos meg, men jeg vet jo ikke hvorfor det er så farlig (kanskje ungene er dårlig motorisk, kanskje ungen blir spinnvill?), og da mener jeg at foreldre med den holdningen får passe sine egne unger. At trampoline i hagen er stygt er for meg et meningsløst argument, men det må jo folk få mene hva de vil om. Men igjen, da kan de heller ikke la ungene fly og mase på andre om å hoppe andre steder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.