Gå til innhold

Fikk du bestemme navnet?

Gjest navnetråd

Anbefalte innlegg

Gjest Jacoba

'' Aldri hørt om bøtelegging, men at staten tildeler barnet et navn dersom navn ikke registreres innen 6 mnd etter fødsel?''

hm går de da etter 10 på topplista? Kanskje det er helt tilfeldig hvilket navn det blir?

Har også lurt veldig på hvilket navn man da ville få tildelt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• morsan

4

• jubalong70

3

• Ugga

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ikke jubalong70, men jeg tror kanskje ikke barnet heter X. Jeg tror hun satte inn X i stedet for navnet for å anonymisere historien...

Det var bare formuleringen "liknet på en X" jeg stusset over, men man kan jo sikkert si f.eks. at en unge likner på en Arne eller en Petter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnetråd

Jeg tror det skal MYE til før den regelen tas i bruk. Man får opptil flere purringer på innsending av navneskjemaet, så man har bedre tid enn 6 mnd i praksis. Poenget er jo at barnet skal ha et navn, ikke at noen skal få brukt favorittnavnene sine.

Jeg vet ikke hva som ville skje dersom noe bevisst saboterte navnevalget. Det er jo upraktisk for alle dersom barnet ikke har noe navn når det nærmer seg et år.

''Jeg vet ikke hva som ville skje dersom noe bevisst saboterte navnevalget. Det er jo upraktisk for alle dersom barnet ikke har noe navn når det nærmer seg et år.''

Ja de (myndighetene) kan jo true med å gi barnet et stygt lovlig navn, da tror jeg det blir fatt i navneprosessen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Aldri hørt om bøtelegging, men at staten tildeler barnet et navn dersom navn ikke registreres innen 6 mnd etter fødsel?''

hm går de da etter 10 på topplista? Kanskje det er helt tilfeldig hvilket navn det blir?

Mener det stod at barnet ville få navn etter mor. Hvis mor heter Trine Olsen, vil barnet hete Trinedatter/Trinesønn Olsen. Og det ønsker man kanskje ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener det stod at barnet ville få navn etter mor. Hvis mor heter Trine Olsen, vil barnet hete Trinedatter/Trinesønn Olsen. Og det ønsker man kanskje ikke...

De kan jo true med å kalle barnet skikkelig teit, som Olga Melissa (sorry hvis jeg tråkket noen på tærnet.) Da tror jeg de hadde bestemt seg kjapt ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...