Gjest Hysj da!!!!! Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vi har et godt forhold til naboene her vi bor, men en nabofamilie begynner å irritere meg veldig. For det første har de et diiiiigert tre på eiendommen som skjuler all utsikta vår, sperrer for sola og er innmari stygt. For det andreklipper de plen og hekk på søndager, og for det tredje har de unger som er ute på trampolina til langt over midnatt. Trampoline = høye hyl og masse bråk. Nå i dag, søndag, har de akkurat avsluttet trampoliningen, men i går, lørdag, holdt de på til over midnatt. Jeg føler ikke at jeg kan si noe, men noen ganger får ikke ungene sove pga bråket og ellers er jeg lei av ungebråk på kveldstid... (dårlig unnskyldning, men...) Hva driver foreldrene med?? De følger iallefall ikke med på hva ungene bedriver tiden med! ungene er tenåringer, men det hjelper våre unger svært lite. Jeg forventer ikke at det skal være stille når 3 åringen skal legge seg, men når klokken er 22.00 og ike inst 23.oo +, da ...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det med trampolinehoppinga tenker de nok kanskje ikke over. Si ifra, det hadde jeg gjort. Selv er jeg mektig irritert på folk som klipper plen på søndager, og andre bråkete gjøremål. Selv har jeg en nabo som kjører vogntog som han parkerer i gata så ingen kommer forbi. Deretter går han løs på vogntoget, først med høytrykkspyler, og deretter med vinkelsliper for å fjerne rust! På søndag selvfølgelig, fordi det er jo den eneste dagen han har fri. Har prøvd å snakke til han, ringe, ringt politiet og henviser til helligdagsfreden. Men han er ikke kristen sier han, så den loven gjelder ikke for han, og det er religionsfrihet i Norge. Så det så!! For en drøy måned siden satte han på flomlys og høytrykkspylte vogntoget sitt kl 12 på natta. Siste nytt er nå at hans 15 år gamle sønn kjører hele vogntoget ut i gata, snur og rygger inn på gårdsplassen igjen. Slike naboer kan man ikke gjøre noe med, det er bare å gi opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det med trampolinehoppinga tenker de nok kanskje ikke over. Si ifra, det hadde jeg gjort. Selv er jeg mektig irritert på folk som klipper plen på søndager, og andre bråkete gjøremål. Selv har jeg en nabo som kjører vogntog som han parkerer i gata så ingen kommer forbi. Deretter går han løs på vogntoget, først med høytrykkspyler, og deretter med vinkelsliper for å fjerne rust! På søndag selvfølgelig, fordi det er jo den eneste dagen han har fri. Har prøvd å snakke til han, ringe, ringt politiet og henviser til helligdagsfreden. Men han er ikke kristen sier han, så den loven gjelder ikke for han, og det er religionsfrihet i Norge. Så det så!! For en drøy måned siden satte han på flomlys og høytrykkspylte vogntoget sitt kl 12 på natta. Siste nytt er nå at hans 15 år gamle sønn kjører hele vogntoget ut i gata, snur og rygger inn på gårdsplassen igjen. Slike naboer kan man ikke gjøre noe med, det er bare å gi opp. Hvis han kjører vogntog for et firma hadde jeg vurdert å ta kontakt med firmaet og fortelle dem hvilken elendig reklame har er for dem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvis han kjører vogntog for et firma hadde jeg vurdert å ta kontakt med firmaet og fortelle dem hvilken elendig reklame har er for dem... Nei, han er selvstendig næringsdrivende. Og han har ikke bare ett men to vigntog. Så han kommer hjem med dem annenhver gang for å vaske og pusse. Han er av den typen man skulle ønske holdt sdeg til gressklipping på søndag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Nei, han er selvstendig næringsdrivende. Og han har ikke bare ett men to vigntog. Så han kommer hjem med dem annenhver gang for å vaske og pusse. Han er av den typen man skulle ønske holdt sdeg til gressklipping på søndag. Grøss!! :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Nei, han er selvstendig næringsdrivende. Og han har ikke bare ett men to vigntog. Så han kommer hjem med dem annenhver gang for å vaske og pusse. Han er av den typen man skulle ønske holdt sdeg til gressklipping på søndag. Han har ikke lov til å sperre gata, ring parkeringsetaten og be dem komme hver gang dere ser ham gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det hadde absolutt irritert meg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 ...og når man først har begynt å irritere seg, så hører man hver minste lyd de lager k j e m p e g o d t også. Skjønner problemstillingen, men vet ikke hvor løsningsorientert du klarer å være...? Stor tenåringsbarn kan man jo snakke til? På en ordentlig måte vel og merke, med ordentlige ord og ikke kjefting, det er jo overhodet ikke sikkert at de tenker et nanosekund over at andre ike vil høre på hylinga og skrålinga deres! Tenåringer flest er jo ganske egosentriske, men de fleste vil også kunne føye seg når man informerer vennlig om hva klokka er og har de tenkt på osv. Og hva er nå egentlig i veien med å klippe plen og hekk på søndager. Dra i gang motorsaga liksom, det blir noe annet, men så lenge man respekterer vanlig "kirketid" så kan det da vel ikke være nøye om man driver med litt hagearbeid? Veien vår ligger 100 m unna en kirke, så det blir veldig naturlig å respektere kirketida, men sånn fra i ett-to-tida så er det jo fritt fram om man vil holde på med litt utearbeid? Når man har naboer, så mener jeg at man har ansvar for å være fleksibel og "løs i kantene" i forhold til at andre syns ikke nødvendigvis alltid som man selv. Det bidrar til et godt nabolag, og det er _hvertfall_ viktig når man har unger så man ikke oppdrar unger som skuler rundt og ser ned på andre som ikke syns og gjør som en selv. Hvis dette blir enveis-opplegg, at man er blid og grei og snill og fleksibel og man likevel har en nabo som helst vil gjøre stikk motsatt av "normal folkeskikk" , og jo mer de klarer å plage deg jo bedre er det, så stiller jo situasjonen seg selvfølgelig helt annerledes. Men jeg syns ikke dette hørtes ut som uopprettelig. Du har nok bare begynt å irritere deg, og det kan det være vanskelig å komme seg ut av. Lykke til, håper det løser seg og at det blir et godt naboskap igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det med trampolinehoppinga tenker de nok kanskje ikke over. Si ifra, det hadde jeg gjort. Selv er jeg mektig irritert på folk som klipper plen på søndager, og andre bråkete gjøremål. Selv har jeg en nabo som kjører vogntog som han parkerer i gata så ingen kommer forbi. Deretter går han løs på vogntoget, først med høytrykkspyler, og deretter med vinkelsliper for å fjerne rust! På søndag selvfølgelig, fordi det er jo den eneste dagen han har fri. Har prøvd å snakke til han, ringe, ringt politiet og henviser til helligdagsfreden. Men han er ikke kristen sier han, så den loven gjelder ikke for han, og det er religionsfrihet i Norge. Så det så!! For en drøy måned siden satte han på flomlys og høytrykkspylte vogntoget sitt kl 12 på natta. Siste nytt er nå at hans 15 år gamle sønn kjører hele vogntoget ut i gata, snur og rygger inn på gårdsplassen igjen. Slike naboer kan man ikke gjøre noe med, det er bare å gi opp. En spiker eller to i dekkene hans vil kanskje få han på bedre tanker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Trær er den vanligste årsaken til uvennskap mellom naboer. Har du prøvd å snakke med dem? Ta dem gjerne med i din hage og vis hvor mye trærne skygger for lys og utsikt. Det er slett ikke sikkert at de har tenkt over det. Hagearbeid på søndag må du nok bare finne deg i. Men trampolinehopping til sent på kveld er ikke greit. Det skal normalt være stille mellom 23-01 (innsovingstiden). Prøv å snakk med dem. Nekter de å innrette seg kontakter du politiet hver eneste gang det skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Vet du, sånt har ergret meg og. Nå når det snart blir sommerferie blir det vel enda mer trampolinebråk da ungene får være oppe så lenge de vil virker det som. Det er jo kjekt med trampoline (selv om de største ikke akkurat ser så pene ut der de dominerer i hagene....), men det blir litt bråk med de ja, spesielt om man bor litt tett, og da kan det være irriterende å høre den hoppinga og gaulinga til langt på natt mens en prøver å legge 3-åringen... hrmf! Er godt isolert huset, men likevel hører vi det godt. Foreldre bør ha litt vett og tenke på naboene og! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysj da!!!!! Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Trær er den vanligste årsaken til uvennskap mellom naboer. Har du prøvd å snakke med dem? Ta dem gjerne med i din hage og vis hvor mye trærne skygger for lys og utsikt. Det er slett ikke sikkert at de har tenkt over det. Hagearbeid på søndag må du nok bare finne deg i. Men trampolinehopping til sent på kveld er ikke greit. Det skal normalt være stille mellom 23-01 (innsovingstiden). Prøv å snakk med dem. Nekter de å innrette seg kontakter du politiet hver eneste gang det skjer. Joda, treet har vi snakket om, men det er bær på treet og det er liksom så kjekt for "ungene".... De plukker kanskje bør en gang pr sommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysj da!!!!! Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Vet du, sånt har ergret meg og. Nå når det snart blir sommerferie blir det vel enda mer trampolinebråk da ungene får være oppe så lenge de vil virker det som. Det er jo kjekt med trampoline (selv om de største ikke akkurat ser så pene ut der de dominerer i hagene....), men det blir litt bråk med de ja, spesielt om man bor litt tett, og da kan det være irriterende å høre den hoppinga og gaulinga til langt på natt mens en prøver å legge 3-åringen... hrmf! Er godt isolert huset, men likevel hører vi det godt. Foreldre bør ha litt vett og tenke på naboene og! Ja, jeg mener det er foreldrenes ansvar å fortelle ungdommen at det faktisk skal være stille etter kl 23.00. Mine unger har noen ganger vært ute sent på trampolina, men da har jeg vært rask å fått de inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysj da!!!!! Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 En spiker eller to i dekkene hans vil kanskje få han på bedre tanker? hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Klart at det ikke er i orden med bråk om natten - i såfald forventer man jo et nabovarsel. Men jeg må da ærligt indrømme at nu hvor mine unger begynder at blive store så virker det frygteligt irriterende med andre hverdagssituationer: - småunger som skal lege ude i gaden, cykle op og ned af egen indkørslen og vi sommer kommer kørende i bil på det som er en normal vej får pludselig pådyttet et ansvar for små unger som ikke kan passe sig for selv en bil som kører langsomt forbi. - ungers om hyler. Enten det er et barn i barnevogn som ikke vil sove, eller det er barn der sidder i sandkassen og vil have hjælp, mens far og mor er gået ind for at få lidt pause - forældre som drar med sig babyer/ småsøskende til alle anledninger, skoleforestillinger hvor alle kommer for at høre de som har forestilling, men hvor forældrene lader sine småunger går snakkende/syngende/bablende rundt så de i nærheden ikke kan høre forestillingen de kom for at høre. Eller forældremøder hvor man ikke kan høre lærene snakke fordi småsøskende forstyrrer. Vi forstyrres vel ofte af den støj vi ikke selv producerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysj da!!!!! Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Klart at det ikke er i orden med bråk om natten - i såfald forventer man jo et nabovarsel. Men jeg må da ærligt indrømme at nu hvor mine unger begynder at blive store så virker det frygteligt irriterende med andre hverdagssituationer: - småunger som skal lege ude i gaden, cykle op og ned af egen indkørslen og vi sommer kommer kørende i bil på det som er en normal vej får pludselig pådyttet et ansvar for små unger som ikke kan passe sig for selv en bil som kører langsomt forbi. - ungers om hyler. Enten det er et barn i barnevogn som ikke vil sove, eller det er barn der sidder i sandkassen og vil have hjælp, mens far og mor er gået ind for at få lidt pause - forældre som drar med sig babyer/ småsøskende til alle anledninger, skoleforestillinger hvor alle kommer for at høre de som har forestilling, men hvor forældrene lader sine småunger går snakkende/syngende/bablende rundt så de i nærheden ikke kan høre forestillingen de kom for at høre. Eller forældremøder hvor man ikke kan høre lærene snakke fordi småsøskende forstyrrer. Vi forstyrres vel ofte af den støj vi ikke selv producerer. Jeg bryr meg fint lite om gråtende barn, gneldrende bikkjer og alt det du ramser opp. Det som irriterer er foreldre som ikke kan fortelle sine barn/ungdommer at det faktisk skal være stille etter kl elleve om kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må tåle Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det skal være stille på natten, etter kl. 23 og på søndager og helligdager. Bortsett fra det må folk ha lov til å lage støy. Mange lager støy rundt oss her også. En må venne seg til slik støy om ikke må en finne et stille sted å bo på. Jeg legger ikke merke til hverken hunder eller gressklippere lenger. Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over slikt selv om jeg også selvsgat synes det er mest behagelig å ha det stillt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Klart at det ikke er i orden med bråk om natten - i såfald forventer man jo et nabovarsel. Men jeg må da ærligt indrømme at nu hvor mine unger begynder at blive store så virker det frygteligt irriterende med andre hverdagssituationer: - småunger som skal lege ude i gaden, cykle op og ned af egen indkørslen og vi sommer kommer kørende i bil på det som er en normal vej får pludselig pådyttet et ansvar for små unger som ikke kan passe sig for selv en bil som kører langsomt forbi. - ungers om hyler. Enten det er et barn i barnevogn som ikke vil sove, eller det er barn der sidder i sandkassen og vil have hjælp, mens far og mor er gået ind for at få lidt pause - forældre som drar med sig babyer/ småsøskende til alle anledninger, skoleforestillinger hvor alle kommer for at høre de som har forestilling, men hvor forældrene lader sine småunger går snakkende/syngende/bablende rundt så de i nærheden ikke kan høre forestillingen de kom for at høre. Eller forældremøder hvor man ikke kan høre lærene snakke fordi småsøskende forstyrrer. Vi forstyrres vel ofte af den støj vi ikke selv producerer. ''Vi forstyrres vel ofte af den støj vi ikke selv producerer.'' Godt sagt. Min støytoleranse følger mine barns alder. Øvrig støy må jeg gi meg selv en fornuftspreken for å ikke irritere meg over. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg kan forstå at dette irriterer deg, men må innrømme at jeg ikke synes det høres så ille ut. Mitt fremste våpen i forhold til støy har vært å vende barna til å sove seg gjennom det. Men det finnes selvsagt grenser. Hvor mye støy irriterer meg, kommer mye an på hvordan jeg velger å se på det. Tenker jeg "De bråker og er hensynsløse og foreldrene gir blanke," blir jeg irritert. Sier jeg deriomt at "Det høres ut som de har det ganske trivelig. Og det må være god trim," blir det en hyggelig og vennlig (u)lyd. Og mindre irriterende. Når folk klipper plenen betyr det at de tar vare på hagene sine. Men jeg er selvsagt glad for å slippe å høre gressklippere klokka 8 søndag morgen. Om sommeren har jeg langt høyere toleranse for nattlig bråk enn om vinteren. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysj da!!! Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det skal være stille på natten, etter kl. 23 og på søndager og helligdager. Bortsett fra det må folk ha lov til å lage støy. Mange lager støy rundt oss her også. En må venne seg til slik støy om ikke må en finne et stille sted å bo på. Jeg legger ikke merke til hverken hunder eller gressklippere lenger. Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over slikt selv om jeg også selvsgat synes det er mest behagelig å ha det stillt. Ja....Det er vel bråket som er etter kl 23.00 som irriterer meg..! Var det ikke det jeg skrev? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.