Gå til innhold

Matrett til 'koldtbord' på skolen

Gjest tusen takk - alle sammen

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Jepp ;)

Og uansett hvor mye vi hyler om at cabaret ikke er noe man serverer i 2011, så foreslås det stadigvekk cabaret her inne. Jeg skjønner det ikke flyfly..

Verden er gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Verden er gal.

LIker litt galskap jeg, særlig når det er snakk om cabaret, eller aspik, som vi sier (eller staves det aspic?)!

Er faktisk litt usikker på om ungene mine spiser det - tror faktisk hun midterste spiser det med stor iver når hun bare kommer i gang :-) Eldstemann liker helst ikke ting som har vært i sjøen først.

I dag hadde vi stekt makrell - og begge jentene grein på nesa da jeg sa det - men de gaflet i seg som bare det, særlig hun eldste. Mmmmmm - det smaker sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Verden er gal.

Å ja!

Ser nå at kabaret skrives med k og ikke c så jeg får rette på det, men egentig burde det jo ikke skrives i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

LIker litt galskap jeg, særlig når det er snakk om cabaret, eller aspik, som vi sier (eller staves det aspic?)!

Er faktisk litt usikker på om ungene mine spiser det - tror faktisk hun midterste spiser det med stor iver når hun bare kommer i gang :-) Eldstemann liker helst ikke ting som har vært i sjøen først.

I dag hadde vi stekt makrell - og begge jentene grein på nesa da jeg sa det - men de gaflet i seg som bare det, særlig hun eldste. Mmmmmm - det smaker sommer!

Stekt makrell er nydelig! Begge mine spiste store mengder av det da de fiska den sjøl på en hyttetur for et par år sida. Jeg har ikke hatt guts til å lage det her hjemme, for jeg synes aldri jeg får ut lukta, og kjøkkenvifta i dette huset er så utrolig mye dårligere enn den jeg hadde før. Men jeg kan jo slenge den på grillen i sommer, det kan da ikke være så vanskelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Lag en stor eggeomelett i ildfast form. Ferdigstill den kvelden før ved å ha i masse egg, skinke, bacon, paprika, løk eller hva du nå har liggende.. Krydre og pepre godt... Sett i stekovnen ca 30- 40 min før dere drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Stekt makrell er nydelig! Begge mine spiste store mengder av det da de fiska den sjøl på en hyttetur for et par år sida. Jeg har ikke hatt guts til å lage det her hjemme, for jeg synes aldri jeg får ut lukta, og kjøkkenvifta i dette huset er så utrolig mye dårligere enn den jeg hadde før. Men jeg kan jo slenge den på grillen i sommer, det kan da ikke være så vanskelig? :)

Nei, jeg lufter for fullt her nå - føler det sitter i både hår og i gardiner :-( - selv om jeg hadde på vifta.

Veldig greit på grillen ja!

Moro å fiske dem selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en stor eggeomelett i ildfast form. Ferdigstill den kvelden før ved å ha i masse egg, skinke, bacon, paprika, løk eller hva du nå har liggende.. Krydre og pepre godt... Sett i stekovnen ca 30- 40 min før dere drar.

Omelett er godt ja, men

''paprika, løk''

Her hadde mine barn rygget. Det finnes nesten ikke noe verre enn paprika og løk synes de ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg skulle likt å se den 4. klassingen som gafla innpå med cabaret. *kvalm*

;)

Men foreldrene skulle også dit, vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Omelett er godt ja, men

''paprika, løk''

Her hadde mine barn rygget. Det finnes nesten ikke noe verre enn paprika og løk synes de ;-)

Ser den ;) (men de voksne liker det :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Eeeek!! Nei og nei og nei..

Det må være riktig saus til og da mener jeg saus for å helle over. Det er ikke godt slik mange lager det med bare en klatt majones til. Jeg lager en blanding med kefir, remulade og sukker. (mest kefir)

Snadder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det må være riktig saus til og da mener jeg saus for å helle over. Det er ikke godt slik mange lager det med bare en klatt majones til. Jeg lager en blanding med kefir, remulade og sukker. (mest kefir)

Snadder :-)

Veldig enig :-)

Jeg har en supergod oppskrift på saus/dressing.

Har blitt SÅ skuffet flere ganger når det er aspik, og det bare er simpel majones til. Sausen er halve gleden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Veldig enig :-)

Jeg har en supergod oppskrift på saus/dressing.

Har blitt SÅ skuffet flere ganger når det er aspik, og det bare er simpel majones til. Sausen er halve gleden!

'' Sausen er halve gleden!''

Helt enig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tusen takk - alle sammen

Omelett ja :) Det var et godt forslag, og enkelt.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...