Gjest Ikke langt på vei Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva hvis man må gjøre en tannjobb mens man er gravid? Og ofte må de jo kanskje borre i en gammel amalgam fylling eller skifte den, vil ikke det være skadelig for barnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Dette er flaut å fortelle, men likevel: Da jeg gikk gravid med mitt yngste barn måtte jeg til tannlegen og bytte ut 6 fyllinger. Og det gikk helt fint det, men jeg passet på å fortelle tannlegen at jeg var gravid. Barnet er i dag 7 år, frisk og oppegående og uten problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Tidligere fikk gravide kvinner tilskudd til tannbehandling og derfor gikk alle til tannlege når de var gravide, det har gått helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg var til vanlig tannlegetime da jeg var gravid. Eneste de ikke gjorde var å ta røntgen - men hadde det vært behov hadde de gjort det. Stråledosen er nemlig minimal. Jeg har også tatt CT av magen som fersk gravid etter at jeg ble påkjørt på sykkel og fikk hele sykkelstyret inni magen. Hun er i dag 8 år og fullstendig frisk. Jeg ble beroliget med at stråledosene er langt lavere enn noe som er noe som helst farlig. Det hadde ikke hjulpet fosteret mitt særlig om mor hadde tatt kvelden av indre skader og blødninger fordi de skulle redde barnet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.