Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

Men er det tap av selvrespekt å si til han at jeg er glad i han og når det ikke gjengjeldes må jeg kutte ut det andre også? (Han er glad i meg, men ikke på den måten..) Jeg synes egentlig det setter meg i et bedre lys - "jeg gjorde dette fordi jeg ville noe mer fra starten - jeg er forelsker"

'' Jeg synes egentlig det setter meg i et bedre lys - "jeg gjorde dette fordi jeg ville noe mer fra starten - jeg er forelsker"''

Beklager, men jeg synes ikke det setter deg i et bedre lys. Det viser bare at du gikk inn under uredelige fortsetter. Du gav inntrykk av å ville ha sex, men egentlig ville du ha hele ham. Hadde du vært singel, så hadde det satt deg i et bedre lys. Men når du var i et forhold, så ser det ikke pent ut å prøve seg på en annen.

Skrevet

Jeg er sååå forvirret. I det ene øyeblikket vil jeg blottlegge meg helt, men så tenker jeg må de tvetydige signalene han har sendt meg og at han nå er bortreist i pinsa med henne... Da får jeg lyst til at dette skal svi litt for han også....

(Herregud for noen egenskaper jeg har fått i løpet av tiden jeg har holdt på med han...)

Tenk på hvordan du skal opptre mest mulig _ryddig_ og prøv å holde alle følelsene unna handlingene.

Å utbrodere dine forsmådde følelser rydder ikke opp, hverken for han eller deg. Tvert imot. Dessuten blir det selvdestruktivt.

En kort beskjed om at dere har så ulike forventninger til hva forholdet skal innebære og at du er lei av uttroskp er sannsynligvis enklere både for ham og deg å forholde seg til.

mvh

Skrevet

'' Jeg synes egentlig det setter meg i et bedre lys - "jeg gjorde dette fordi jeg ville noe mer fra starten - jeg er forelsker"''

Beklager, men jeg synes ikke det setter deg i et bedre lys. Det viser bare at du gikk inn under uredelige fortsetter. Du gav inntrykk av å ville ha sex, men egentlig ville du ha hele ham. Hadde du vært singel, så hadde det satt deg i et bedre lys. Men når du var i et forhold, så ser det ikke pent ut å prøve seg på en annen.

Nå kan man ikke se bort fra at elskeren med hensikt har sendt falske signaler om at han ønsker noe mer for å oppnå sex.

mvh

Skrevet

Jeg synes at selvrespekten din bør ses i forhold til den du er sammen med fra før av, og som faktisk bruker livet sitt på deg mot bedre vitende.

Synes likevel ikke hun skal straffe seg selv ved å gjøre avvisningen fra elskeren størst og mest mulig ydmykende.

Å gjøre slutt med elskeren bør være et mest mulig tydelig brudd, ikke en botsøvelse.

Den ydmykheten og angeren får hun heller spare til samboeren.

mvh

Skrevet

'' men for meg ville det bety et tap av selvrespekt, som ville plaget meg lenge etterpå''

Det tror jeg ikke ville betydd noe fra eller tid for meg i denne situasjonen. Jeg ville synes det var for sent å tenke på selvrespekten.

Jeg synes det kan være greit å ta vare på det som er igjen av selvrespekt.

Anger og ydmykhet bør hun heller spare til han som har blitt bedratt. Ingen grunn til å gjøre bruddet med elskeren til en ren straffeeksersis.

mvh

• 3 måneder senere...
Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Takk for svar :)

Han har aldri lovet meg noe, men meldinger som - "hva mener du, skal vi gi faen og bli sammen?" "Det blir oss" og "Du har like taket på meg" - har gjort at jeg har "hektet" meg på og håpet at det var noe mer. I helga meldet vi borti 100 sms med hverandre - mye seksuelt innhold. Når jeg da senere på søndagskvelden sender et solnedgangsbilde fra et vakkert sted i Norge og skriver at jeg håper han blir med neste gang , så svarer han ikke. 2 døgn før skriver han "det blir oss."

Jeg skal tenke gjennom pinsen og så regner jeg med at jeg følger ditt råd. Takk.

En annen ting er at det ble brukt mange penger på et sigøynerprosjekt for noen år tilbake som også innbefattet at de fikk gratis boliger. Disse ble ramponert.

Til det hadde Sør og si for noen måneder siden at det var en fornærmelse og gi boliger til sigøynere siden de var et reisende folk.Hva skulle de med boliger, lurte han på den gangen siden de likevel skulle reise videre?

Likevel er det altså nå fordommer som er årsak til at de ikke får jobb. Logikken er ikke helt tilstedeværende.

Skrevet

En annen ting er at det ble brukt mange penger på et sigøynerprosjekt for noen år tilbake som også innbefattet at de fikk gratis boliger. Disse ble ramponert.

Til det hadde Sør og si for noen måneder siden at det var en fornærmelse og gi boliger til sigøynere siden de var et reisende folk.Hva skulle de med boliger, lurte han på den gangen siden de likevel skulle reise videre?

Likevel er det altså nå fordommer som er årsak til at de ikke får jobb. Logikken er ikke helt tilstedeværende.

Du postet innlegget i feil tråd; men det har du kanskje allerede sett?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du postet innlegget i feil tråd; men det har du kanskje allerede sett?

Nei, jeg har ikke sett det, men det er noe merkelig som skjer. Jeg vet ikke om det er min pc eller hva det er, men hver gang jeg skal inn på dol, havner jeg i denne tråden og slik har det vært lenge. Jeg trodde nå at jeg svarte Nord og ned. I tillegg er pc`min svært treg i kveld.

Skrevet

Du finner sikkert en link til der hvor jeg skal ha skrevet dette?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Dette skrev du i oktober i fjor.

''Altså, hvis din kultur er å reise rundt i hundrevis av år, hva skal du da med hus?

Det er jo omtrent like nyttig som en sykkel er for en fisk''

Og dette.

''Spørsmål: Hva skal folk som reiser hele tiden med hus?''

Du kom også med et forslag om flyttbare skoler

Siden du mener de ikke trenger hus ( de ramponeres) fordi de reiser hele tiden, hvorfor skulle en arbeidsgiver da satse på å gi dem jobb?

For å få jobb, må de ville bo her.Ikke ramponere husene. Du kan ikke hevde at spiser hunder og rotter pga nordmenns fordommer.

Skrevet

Ikke til meg, nei :)

Skrevet

Ikke til meg, nei :)

Tråden ble gjenopplivet pga. en feilposting. Diskusjonen har ingenting med dine innlegg å gjøre.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg har ikke sett det, men det er noe merkelig som skjer. Jeg vet ikke om det er min pc eller hva det er, men hver gang jeg skal inn på dol, havner jeg i denne tråden og slik har det vært lenge. Jeg trodde nå at jeg svarte Nord og ned. I tillegg er pc`min svært treg i kveld.

Kanskje du var inne på denne tråden da du lagret bokmeret/favoritten (burde ikke skje likevel, men kan være en forklaring).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...