Gjest maktesløse Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Poden på snart syv år skal opp i andre klasse til høsetn. Han skal da ha samme læreren han har hatt i år. Poden liker godt læreren. Men jeg føler ikke et godt samarbeid med henne. Vi har hatt noen småkonflikter ang. vår sønn, noe jeg ikke kan komme inn på her. Læreren svarer meg arrogant. Hun misforstår med vilje det jeg sier og sladrer til andre lærere. Hun har også løyet for meg. Dette gjør at jeg misliker henne sterkt. Jeg prøver å skjule dette så godt jeg kan for min sønn men er redd han nå har begynt å skjønne litt likevel. Sl ke små får jo med seg mye mer enn en skulle tro var mulig. Jeg syns det er håpløst å snakke med henne p.g.a jeg ikke tror på det hun sier og fordi hun har en arrogant holdning. Så hva gjør jeg? Er det grunn nok for å prøve å bytte klasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kkoo Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Nei, det er ikke god nok grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Det avgjørende er hvordan læreren og klassen fungerer for gutten din. Trives han, er klassemiljøet sunt, utvikler han seg i en positiv rettning og lærer det han skal, får man bite i seg egen frustrasjon og gjøre det beste ut av situasjonen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg forstår det slik at gutten ikke har noen problemer med læreren, klassemiljøet eller skolen... ergo synes jeg du skal legge dine negative tanker helt vekk, og la gutten ha det bra på skolen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 For meg ville det at barnet trives med læreren veie tyngst. Så fikk jeg heller bite i meg mine antipatier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Så lenge ungen trives ser jeg ikke helt hvorfor han skal bytte gruppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det afhænger vel lidt af hvordan skolehverdagen er organiseret. På vores skole er eleverne inddelt i grupper - ikke i klasser. Disse grupper kan ændres op gennem årene og betragtes som væsentligt mere fleksible end "gammeldags" klasser. - Typisk ændres organiseringen fra 4 grupper på 1. trinn til 3 grupper fra 2. trinn siden lærertætheden går ned mellem 1. og 2. trinn. Hos os ville det være oplagt at flytte gruppe, hvis man så at der var problemer med samarbejdet med læreren. Men som sagt, dette er organiseringen på vores skole, og det kan være anderledes hos jer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er vel litt drøyt å ta gutten ut av et klassemiljø han trives i, for å "komme unna" en lærer du ikke liker? Det kan bli store forandringer når det gjelder lærere i årene som kommer. Hvis han bytter neste skoleår og så får læreren du ikke liker, tilbake 3. året - skal du da bytte tilbake igjen? Etter hvert får de mange flere lærere, gruppene blir også mindre fastlåst på mange skoler. Hvis du vet at en lærer lyver deg rett opp i ansiktet, må dere voksne oppklare det mens situasjonen fremdeles er mulig å ta opp, ikke ruge over det i månedsvis. Likedan hvis hun "misforstår med vilje" (hva slags påstand er det?). Det høres ut som et kommunikasjonsproblem dere imellom, og det må dere løse det uten å la det gå ut over skolehverdagen til sønnen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.