trollemor;o) Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Som mor hadde jeg ønsket å vite, sånn at jeg kunne lære poden skillet mellom mitt og ditt om han faktisk ikke skjønte at han ikke skulle gå inn i andres private hager. Hadde det kommet et ektepar i besteforeldregenerasjonen og fortalte at "ungene sikkert ikke mente noe vondt med det, men at det likevel ikke var så greit for dem" ville jeg synes det var prima og lett å forholde seg til, og ikke pinelig i det hele tatt. Men skjønner at vi tenker ulikt her . Men her virket det som om moren til denne gutten var snurt fordi de hadde satt på hengelås... altså, moren vet om det. Jeg ville ALDRI latt mine barn gå inn i noen andres hage for å leke uten tillatelse fra de som bor der. Men det har denne moren tydelivis gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Du er ikke kjip! Vi har selv hatt naboer som selv synes det er ok og ta seg tilrette- det har de og lært barna sine til. Faren fulgte barna gjennom vår hage for at barna skulle lære en ny snarvei der de kunne spare ca. 15 meter. OG- ba oss om å binde hunden ett annet sted for det ene barnet likte ikke å gå der når hunden var ute!!!! Nå har vi gjerdet inn hele tomten og gitt beskjed om at hunden innimellom går løs. Ingen reking av hverken barn eller voksne lenger. PS For noen år siden hadde de nyttårsfest i vår hage med våre utemøbler osv. for det var finere å stå der å se på rakettene + skyte opp selv. Fikk lettere bakoversveis da vi kom hjem og måtte rydde søppel og bære på plass stoler etter naboens festligheter...... ''Fikk lettere bakoversveis da vi kom hjem og måtte rydde søppel og bære på plass stoler etter naboens festligheter......'' Er det virkelig mulig? Fristende å anmelde slikt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg synes det lukter skikkelig kjerring av å sette hengelås på sandkassa, det må jeg si. Likevel, du er jo i din fulle rett, og ungene er frekke som tar seg tilrette på den måten... Hva er det som er så kjerring med å sette hengelås på sandkassa. Spesielt når de ikke rydder opp etter seg. Man har lokk på sandkassen blant annet for å unngå kattepiss. Om noen stadig vekk tar av lokket uten å legge det tilbake, er det ikke mye gang i. Lukter vel verre kjerring av å ha problemer med at andre setter grenser for egen eiendom. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hva er det som er så kjerring med å sette hengelås på sandkassa. Spesielt når de ikke rydder opp etter seg. Man har lokk på sandkassen blant annet for å unngå kattepiss. Om noen stadig vekk tar av lokket uten å legge det tilbake, er det ikke mye gang i. Lukter vel verre kjerring av å ha problemer med at andre setter grenser for egen eiendom. mvh Enig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg gir naboungene beskjed om at de verken får bruke trampolina eller plaskebassenget når vi ikke er hjemme... Foreldrene gir blaffen - de er av den oppfatning at et godt nabolag består av åpne armer og åpne hager for alle til enhver tid... Jeg ser poenget, men jeg mener fortsatt at jeg ikke vil at unger skal styre her når vi ikke er hjemme. Har jo ikke full oversikt over om det overholdes, men jeg har ihvertfall vært tydelig på hva jeg mener! Ingen av ungene her i huset får være i andres hager heller, hvis de ikke leker med ungene som bor der... Mulig jeg er streng, men... Vi har som oftest hagen full av unger og det er helt greit, så lenge vi er hjemme. Men jeg syns ikke det er greit at nabounger tar seg tilrette på trampoline og i basseng når vi er borte eller uten å spørre. Det er helt greit at ungene "snylter" på vårt basseng, men det er vi som bestemmer når. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.