Gå til innhold

Kulturskolen

MHC

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Du sier ikke noe om sjanger, så beklager hvis forslagene ikke passer;-)

Chelsea Cain og Mo Hayder - flotte krimforfattere, men jeg vet ikke om bøkene finnes i pocket enda...

Er akkurat ferdig med Ondskapens hjerte av Chelsay Cain.

Veldig godt skrevet bok, veldig fengslende - men en forferdelig historie :-( Liker egentlig ikke sånne detaljer...

Er neste bok like ille ift bestialske metoder? Har lyst til å lese den, men vet ikke helt om jeg orker....

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

11

• Lillemus

4

• frosken

2

• MHC

1

Mest aktive i denne tråden

Er akkurat ferdig med Ondskapens hjerte av Chelsay Cain.

Veldig godt skrevet bok, veldig fengslende - men en forferdelig historie :-( Liker egentlig ikke sånne detaljer...

Er neste bok like ille ift bestialske metoder? Har lyst til å lese den, men vet ikke helt om jeg orker....

Takk for tipset!

Hei du...

Har vært på ferie, så jeg har ikke hatt nett den siste uka... Ja bøkene hennes er egentlig veldig bestialske mtp. beskrivende detaljer...så du får vurdere hva du vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hei du...

Har vært på ferie, så jeg har ikke hatt nett den siste uka... Ja bøkene hennes er egentlig veldig bestialske mtp. beskrivende detaljer...så du får vurdere hva du vil gjøre.

OK. Takk uansett.

Har begynt på en helt annen bok nå, av Marina Fiorato - den heter Madonna of the Almonds på engelsk - nå står det helt stille hva den heter på norsk. Jeg leser den på norsk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk uansett.

Har begynt på en helt annen bok nå, av Marina Fiorato - den heter Madonna of the Almonds på engelsk - nå står det helt stille hva den heter på norsk. Jeg leser den på norsk altså.

Fruen fra Saronno?

Ser fine ut bøkene hun har skrevet, kanskje jeg skal gi dem en sjanse? Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Fruen fra Saronno?

Ser fine ut bøkene hun har skrevet, kanskje jeg skal gi dem en sjanse? Takk for tipset.

Stemmer. Er ferdig med den. Den var fin, lærte en god del om Italia på Middelalderen. Men den var ganske forskjellig fra den krim'en du anbefalte meg! Skal anbefale den til min mor - hun likte veldig godt Glassblåseren fa Murano.

Nå er jeg igang med Hotellet på hjørnet av bitter og søtt. Har vel lest rundt 100 sider. Går litt treigt, hvis ikke det blir noe mer fart, tror jeg ikke jeg orker lese den ferdig. Har du lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Er ferdig med den. Den var fin, lærte en god del om Italia på Middelalderen. Men den var ganske forskjellig fra den krim'en du anbefalte meg! Skal anbefale den til min mor - hun likte veldig godt Glassblåseren fa Murano.

Nå er jeg igang med Hotellet på hjørnet av bitter og søtt. Har vel lest rundt 100 sider. Går litt treigt, hvis ikke det blir noe mer fart, tror jeg ikke jeg orker lese den ferdig. Har du lest den?

''Nå er jeg igang med Hotellet på hjørnet av bitter og søtt. Har vel lest rundt 100 sider. Går litt treigt, hvis ikke det blir noe mer fart, tror jeg ikke jeg orker lese den ferdig. Har du lest den?''

Den er sååå fiiiiiin!!! Jeg synes den var aldeles nydelig og klarte nesten ikke å legge den fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel lest de første 40-50 siden av "hotellet på hjørnet osv osv"... Som deg syntes jeg den var utrolig treg, og ga opp tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå er jeg igang med Hotellet på hjørnet av bitter og søtt. Har vel lest rundt 100 sider. Går litt treigt, hvis ikke det blir noe mer fart, tror jeg ikke jeg orker lese den ferdig. Har du lest den?''

Den er sååå fiiiiiin!!! Jeg synes den var aldeles nydelig og klarte nesten ikke å legge den fra meg!

Hmm, jeg klarte den ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Den er sååå fiiiiiin!!! Jeg synes den var aldeles nydelig og klarte nesten ikke å legge den fra meg!

''

Oi -. her var det to helt forskjellige meninger, gitt! Kommer det seg etterhvert, eller er det samme tempo hele boke gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg har vel lest de første 40-50 siden av "hotellet på hjørnet osv osv"... Som deg syntes jeg den var utrolig treg, og ga opp tidlig...

Hm... Du og LIllemus har ulik smak da ja.... Tror nok helst jeg heller mot din smak,...

Irriterende å bruke tid på en dårlig bok. Men jeg trodde den var god, siden jeg har sett så mye reklame for den, og at den har solgt så godt i Norge.

Ikke mange bøker jeg har gitt opp. Skal lese litt lenger og se om det kommer seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den er sååå fiiiiiin!!! Jeg synes den var aldeles nydelig og klarte nesten ikke å legge den fra meg!

''

Oi -. her var det to helt forskjellige meninger, gitt! Kommer det seg etterhvert, eller er det samme tempo hele boke gjennom?

Det var jo ingen høy-tempo-bok akkurat, men jeg likte den veldig, veldig godt. :o) Om du vil ha action og full fart er det nok ikke boka for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Du og LIllemus har ulik smak da ja.... Tror nok helst jeg heller mot din smak,...

Irriterende å bruke tid på en dårlig bok. Men jeg trodde den var god, siden jeg har sett så mye reklame for den, og at den har solgt så godt i Norge.

Ikke mange bøker jeg har gitt opp. Skal lese litt lenger og se om det kommer seg....

Ja, Lillemus og jeg deler nok noe av interessen for bøker, på andre punkter heller vi nok i helt ulike retninger.

Nå er jo jeg temmelig altetende når det kommer til bøker, så de fleste vil finne noen like referansepunkter...

Sjekk forresten bloggen www.ritaleser.no - der er det mange gode boktips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det var jo ingen høy-tempo-bok akkurat, men jeg likte den veldig, veldig godt. :o) Om du vil ha action og full fart er det nok ikke boka for deg.

Jeg kjøpte den ikke for å være action-bok, men jeg har jo lest mange andre rolige gode bøker som jeg har lest i en jafs:

*Fruen fra Saronno

*Glassblåseren fra Murano

*La meg synge deg stille salmer

* Den der bie-boka (husker ikke hva den het)

*Øya

osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Ja, Lillemus og jeg deler nok noe av interessen for bøker, på andre punkter heller vi nok i helt ulike retninger.

Nå er jo jeg temmelig altetende når det kommer til bøker, så de fleste vil finne noen like referansepunkter...

Sjekk forresten bloggen www.ritaleser.no - der er det mange gode boktips:-)

Den adressen virket ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den adressen virket ikke :-(

Kremt - nei selvfølgelig gjorde den ikke det, det manglet noe:-)

Prøv: www.ritaleser.blogg.no

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den ikke for å være action-bok, men jeg har jo lest mange andre rolige gode bøker som jeg har lest i en jafs:

*Fruen fra Saronno

*Øya

osv....

''*La meg synge deg stille salmer

*Øya''

La meg synge deg stille sanger og Bienes hemmelige liv - nyyyyydelige! :o) Øya fenget meg også og jeg "tuslet omkring" blant de spedalske mens jeg leste den. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fruen fra Saronno

*Øya

osv....

Åååå, Øya er fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, Øya er fin!!

Øya var kjempefin, men jeg kom ingen vei med hennes andre bok "Hjemkomsten" og har fått samme tilbakemelding fra _mange_ lånere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øya var kjempefin, men jeg kom ingen vei med hennes andre bok "Hjemkomsten" og har fått samme tilbakemelding fra _mange_ lånere.

''Øya var kjempefin, men jeg kom ingen vei med hennes andre bok "Hjemkomsten" og har fått samme tilbakemelding fra _mange_ lånere.''

Akkurat den samme erfaringen har jeg, jeg orket ikke å lese Hjemkomsten - det var klasseforskjell på de to bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg lånte Hjemkomsten en gang, men den var så tjukk at jeg ikke orket begynne en gang....

Har kjøpt en annen tjukk bok for flere år siden - Balanse... et eller annet. Den skal visst være veldig god, men jeg sliter litt med å begynne på bøker som er veldig tjukke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...