Gå til innhold

må jeg ha 2 selskaper?

Gjest Sophie2

Anbefalte innlegg

Vi har samme problem i min familie. Jeg orker ikke ha to selskaper fordi voksne folk ikke tør treffes. Jeg arrangerer ett selskap og ber alle, så får heller den ene besteforelderen (i mitt tilfelle) la være å komme.

-akkurat i år kommer vi til å mangle flere besteforeldre av andre grunner, så kanskje den mest hårsåre dukker opp allikevel?

Vi har forklart ungene at bestemor og bestefar er skilt, men ikke noe særlig om hvor dyp konflikten er. (de har ikke vært i samme rom siden eldstemanns dåp) Det er voksenstoff.

..kjenner igjen det du skriver.. Trist at voksne mennesker skal komme så på kant med hverandre..

-men veldig godt å høre at dette ikke bare gjelder hos oss... Grådig slitsomt å skulle arrangere juleselskaper, når det er umulig å gjøre alle tillags.. -har derfor begynt som deg.. ber de jeg vil, så kan de komme, de som vil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Madelenemie

Vi har samme problem i min familie. Jeg orker ikke ha to selskaper fordi voksne folk ikke tør treffes. Jeg arrangerer ett selskap og ber alle, så får heller den ene besteforelderen (i mitt tilfelle) la være å komme.

-akkurat i år kommer vi til å mangle flere besteforeldre av andre grunner, så kanskje den mest hårsåre dukker opp allikevel?

Vi har forklart ungene at bestemor og bestefar er skilt, men ikke noe særlig om hvor dyp konflikten er. (de har ikke vært i samme rom siden eldstemanns dåp) Det er voksenstoff.

Hei!

det ble et selskap, mange kom ikke, men vi valgte min psykiaters råd, "hold et selskap, vær rettlinjet", så vi gjorde som mange sa, det gikk ganske bra, men jeg tror det vil gå bedre neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

:) Det er alltid noen, i enhver familie, som liker å manipulere andre.. enten bevisst eller ubevisst..

Har flere av den sorten i min og mine barns familie, men jeg har lært meg til, at passer det ikke dem å kommer fordi jeg også ønsker å be den og den, må de bare la være. JEG vil ikke være den som ekskluderer. Kan de ikke svelge kameler og oppføre seg som voksne et par timer i året, får de heller sitte hjemme :)

Ikke gå i diskusjon med de, men si bare at, "ok, men hyggelig hvis dere kommer en annen dag isteden. Det hadde barnet satt pris på" :) F.eks..

Dette ordner seg på et vis :) Klems

Hei!

Takk for svar.

Det gikk bra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg synes den opptredenen og ordbruken du beskriver ikke er akseptabel fra de potensielle gjestenes side.

Samtid er det ikke alltid en god strategi å for en hver pris skulle skjerme seg mot konflikter, nekte å sette seg inn i det og ta side.

Noen ganger gjør folk ting som er fullstendig uakseptable mot andre i familien/slekta. Om andre familie-/slektsmedlemmer aksepterer dette ved ikke å ta stilling til det, kan det oppleves som et dobbelt svik.

Visse ting er så grove at det ikke går an å være nøytral. Man samtykker om man tier eller stikker hodet i sanden.

Om de konfliktene du beskriver er av en slik art, kan selvfølgelig ikke jeg vite.

Gjelder dette din manns familie, bør han ordne opp.

mvh

Hei!

Ja jeg er enig i det.

I min familie er det ikke et så stort problem, problemet er mer at de må baksnakke og lage konflikter hele tiden.

Hvis noen burde ha et problem så er det oss, for vi misliker banning, men vi velger å overhøre det som min mann sier, men barna sier ofte i fra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Noen mennesker lager intriger for intrigens skyld, og det er ikke alltid det for utenforstående synes å være god grunn for en krangel.

Andre har opplevd svik eller overgrep eller andre ting som setter så spor at det er umulig å være i samme rom. Det må man i grunnen bare akseptere.

Hvor sørgelig barnet synes dette er handler nok også om hva dere voksne sier om situasjonen. De fleste barn liker å bli gjort stas på flere ganger, så det trenger jo slettes ikke å være en forferdelig situasjon for dagens hovedperson.

Hei!

Jo hovedpersonen ble lei seg, da mange ikke kom,

men vi var forberedt og vi føler nå at vi gjorde det riktige valget.

I vår familie er det helt utrolig hvem som plutselig krangler og aldri skal treffes og det skifter stadig og jeg forstår lite av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...