Gå til innhold

Ute etter et sjeldent navn på babyen?

morsan

Anbefalte innlegg

''Disse navnene var det få babyer som fikk i fjor

Jentenavn:

Bjørg - under 4

Aud - under 4

Trude - under 4

Hege - under 4

Mette - under 4

Tove - under 4

Berit - under 4

Sigrun - under

Grete - under 4

Beate - under 4

Guttenavn:

Geir - under 4

Yngve - under 4

Stein - 4

Kåre - 5

Vidar -5

Odd - 6

Terje - 6

Arild - 7

Tore - 8

Pål - 9 ''

http://www.dagbladet.no/2011/06/17/tema/klikk/helse/foreldre/16961891/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest zipper

Der var det bra mange navn som jeg har gått i klasse med, gitt. Vittig! Det er bare å konstatere at min generasjon ikke er inne i besteforeldregenrerasjonen, for det er vel ofte besteforeldrene som blir oppkalt. Så om en 10 års tid, så ser sikkert statistikken helt anderledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøsj, hvorfor velge så traust om en vil være original? Nå for tida er vi så kreative at vi finner opp egne. Noen forslag fra meg helt gratis(snill): Keso, Chili, Vinegar, Taco, eller kanskje Pesto? Pesto Pettersen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det bra mange navn som jeg har gått i klasse med, gitt. Vittig! Det er bare å konstatere at min generasjon ikke er inne i besteforeldregenrerasjonen, for det er vel ofte besteforeldrene som blir oppkalt. Så om en 10 års tid, så ser sikkert statistikken helt anderledes ut.

Ja, mange navn fra dem som gikk på skolen sammen med meg, pluss/minus et år eller to.

Dvs Bjørg og Aud og Sigrun var ikke så vanlige, og heller ikke Kåre og Odd, men resten var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøsj, hvorfor velge så traust om en vil være original? Nå for tida er vi så kreative at vi finner opp egne. Noen forslag fra meg helt gratis(snill): Keso, Chili, Vinegar, Taco, eller kanskje Pesto? Pesto Pettersen:)

Ja, det er mange muligheter. Fra Seinfeld har vi jo også Seven og Soda.

Jeg regner med at det i sommer blir født noen "Hurtigruta".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange muligheter. Fra Seinfeld har vi jo også Seven og Soda.

Jeg regner med at det i sommer blir født noen "Hurtigruta".

Ja, det ble vel skapt en Rørvik eller fem i kveld om en skal dømme etter ola nordmanns nærmest orgasmiske begeistring for denne greia...:/

Kortformene kan bli Røre og Røra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, samtlige av disse navna var representert i skolekullet mitt på grunnskolen! En nabofamilie hadde tre barn, alle tre har navn fra denne lista...

Spooky - eller et sikkert tegn på at jeg begynner å bli gammel *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker av en eller annen grunn ofte navn med diftong. Dvs. unntatt au-navn, som jeg ikke liker, de er så stygge på østnorsk. "Ævvd" og "Ævvdun" - mye penere på enkelte andre dialekter.

Men vi overveide i hvert fall å kalle vår eldste for Eirin. Vi valgte til slutt et annet og vanligere navn. Likevel var hun aldri "nr. 2" i klassen med sitt eget navn, men gikk i klasse med en Eirin i mange år.

Hadde vi valgt Eirin, er det svært sannsynlig at lillebroren ville blitt kalt Geir. Litt rart at Geir og Stein har forsvunnet mens Eivind og ikke minst Eirik har holdt seg veldig godt. Jeg synes også det er litt merkelig at Inger er helt borte, mens Ingrid har blomstret som bare det, også i årene før prinsessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, der fikk jeg bekreftet det jeg lenge har antatt. Dog visste jeg ikke at de var _så_ uvanlige som du viser til her!

Men bare vent - alt fluktuerer - om noen år kommer nok også disse tilbake og da ikke bare grunnet oppkalling etter besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der fikk jeg bekreftet det jeg lenge har antatt. Dog visste jeg ikke at de var _så_ uvanlige som du viser til her!

Men bare vent - alt fluktuerer - om noen år kommer nok også disse tilbake og da ikke bare grunnet oppkalling etter besteforeldre.

Ja, det vær færre enn jeg ville ha trodd, men som du sier: De kommer nok tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker av en eller annen grunn ofte navn med diftong. Dvs. unntatt au-navn, som jeg ikke liker, de er så stygge på østnorsk. "Ævvd" og "Ævvdun" - mye penere på enkelte andre dialekter.

Men vi overveide i hvert fall å kalle vår eldste for Eirin. Vi valgte til slutt et annet og vanligere navn. Likevel var hun aldri "nr. 2" i klassen med sitt eget navn, men gikk i klasse med en Eirin i mange år.

Hadde vi valgt Eirin, er det svært sannsynlig at lillebroren ville blitt kalt Geir. Litt rart at Geir og Stein har forsvunnet mens Eivind og ikke minst Eirik har holdt seg veldig godt. Jeg synes også det er litt merkelig at Inger er helt borte, mens Ingrid har blomstret som bare det, også i årene før prinsessen.

Ja, det er ikke lett å skjønne hvorfor to relativt sett like navn har så ulik popularitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...