morsan Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 ''Disse navnene var det få babyer som fikk i fjor Jentenavn: Bjørg - under 4 Aud - under 4 Trude - under 4 Hege - under 4 Mette - under 4 Tove - under 4 Berit - under 4 Sigrun - under Grete - under 4 Beate - under 4 Guttenavn: Geir - under 4 Yngve - under 4 Stein - 4 Kåre - 5 Vidar -5 Odd - 6 Terje - 6 Arild - 7 Tore - 8 Pål - 9 '' http://www.dagbladet.no/2011/06/17/tema/klikk/helse/foreldre/16961891/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zipper Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Der var det bra mange navn som jeg har gått i klasse med, gitt. Vittig! Det er bare å konstatere at min generasjon ikke er inne i besteforeldregenrerasjonen, for det er vel ofte besteforeldrene som blir oppkalt. Så om en 10 års tid, så ser sikkert statistikken helt anderledes ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Pøsj, hvorfor velge så traust om en vil være original? Nå for tida er vi så kreative at vi finner opp egne. Noen forslag fra meg helt gratis(snill): Keso, Chili, Vinegar, Taco, eller kanskje Pesto? Pesto Pettersen:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Der var det bra mange navn som jeg har gått i klasse med, gitt. Vittig! Det er bare å konstatere at min generasjon ikke er inne i besteforeldregenrerasjonen, for det er vel ofte besteforeldrene som blir oppkalt. Så om en 10 års tid, så ser sikkert statistikken helt anderledes ut. Ja, mange navn fra dem som gikk på skolen sammen med meg, pluss/minus et år eller to. Dvs Bjørg og Aud og Sigrun var ikke så vanlige, og heller ikke Kåre og Odd, men resten var der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Pøsj, hvorfor velge så traust om en vil være original? Nå for tida er vi så kreative at vi finner opp egne. Noen forslag fra meg helt gratis(snill): Keso, Chili, Vinegar, Taco, eller kanskje Pesto? Pesto Pettersen:) Ja, det er mange muligheter. Fra Seinfeld har vi jo også Seven og Soda. Jeg regner med at det i sommer blir født noen "Hurtigruta". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Ja, det er mange muligheter. Fra Seinfeld har vi jo også Seven og Soda. Jeg regner med at det i sommer blir født noen "Hurtigruta". Ja, det ble vel skapt en Rørvik eller fem i kveld om en skal dømme etter ola nordmanns nærmest orgasmiske begeistring for denne greia...:/ Kortformene kan bli Røre og Røra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jøss, samtlige av disse navna var representert i skolekullet mitt på grunnskolen! En nabofamilie hadde tre barn, alle tre har navn fra denne lista... Spooky - eller et sikkert tegn på at jeg begynner å bli gammel *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg liker av en eller annen grunn ofte navn med diftong. Dvs. unntatt au-navn, som jeg ikke liker, de er så stygge på østnorsk. "Ævvd" og "Ævvdun" - mye penere på enkelte andre dialekter. Men vi overveide i hvert fall å kalle vår eldste for Eirin. Vi valgte til slutt et annet og vanligere navn. Likevel var hun aldri "nr. 2" i klassen med sitt eget navn, men gikk i klasse med en Eirin i mange år. Hadde vi valgt Eirin, er det svært sannsynlig at lillebroren ville blitt kalt Geir. Litt rart at Geir og Stein har forsvunnet mens Eivind og ikke minst Eirik har holdt seg veldig godt. Jeg synes også det er litt merkelig at Inger er helt borte, mens Ingrid har blomstret som bare det, også i årene før prinsessen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ja, der fikk jeg bekreftet det jeg lenge har antatt. Dog visste jeg ikke at de var _så_ uvanlige som du viser til her! Men bare vent - alt fluktuerer - om noen år kommer nok også disse tilbake og da ikke bare grunnet oppkalling etter besteforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Ja, der fikk jeg bekreftet det jeg lenge har antatt. Dog visste jeg ikke at de var _så_ uvanlige som du viser til her! Men bare vent - alt fluktuerer - om noen år kommer nok også disse tilbake og da ikke bare grunnet oppkalling etter besteforeldre. Ja, det vær færre enn jeg ville ha trodd, men som du sier: De kommer nok tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg liker av en eller annen grunn ofte navn med diftong. Dvs. unntatt au-navn, som jeg ikke liker, de er så stygge på østnorsk. "Ævvd" og "Ævvdun" - mye penere på enkelte andre dialekter. Men vi overveide i hvert fall å kalle vår eldste for Eirin. Vi valgte til slutt et annet og vanligere navn. Likevel var hun aldri "nr. 2" i klassen med sitt eget navn, men gikk i klasse med en Eirin i mange år. Hadde vi valgt Eirin, er det svært sannsynlig at lillebroren ville blitt kalt Geir. Litt rart at Geir og Stein har forsvunnet mens Eivind og ikke minst Eirik har holdt seg veldig godt. Jeg synes også det er litt merkelig at Inger er helt borte, mens Ingrid har blomstret som bare det, også i årene før prinsessen. Ja, det er ikke lett å skjønne hvorfor to relativt sett like navn har så ulik popularitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.