Gå til innhold

sopp og såre brystvorter


Gjest em

Anbefalte innlegg

Sønnen min har fått påvist trøske i munnen, og behandles med Mycostatin 1 ml fire ganger i døgnet. Samtidig smører jeg egne brystvorter med denne miksturen, brystvortene hadde nemlig blitt forferdelig såre og fått sprekker som av og til blør. Vi har nå smurt i halvannen uke, men jeg har fortsatt veldig vondt i brystvortene ved amming og lenge etterpå. Har ingen smerter en halvtimes tid etter amming. Kan det virkelig være soppen som fortsatt sitter igjen?

En lege så på munnen til sønnen min en ukes tid etter påbegynt behandling. Han sa at det ikke var spor av sopp lenger, så jeg kunne slutte behandlingen. Siden jeg mener å ha lest her på ammeforum at behandling bør foregå i minst to uker, ble jeg i tvil og fortsatte vel med en mellomting, der jeg ikke fulgte opp så godt jeg ellers ville gjort. Jeg ser nå at sønnen min fortsatt, evt på ny, har synlig trøske i munnen. Hvor lenge skal jeg egentlig fortsette behandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett til brystene dine er bra! Jeg har hørt at barnet kan ha trøske uten å ha synlige symptomer.

Husk dessuten å koke smokkene hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære em. Det er nok riktig det du husker at du tidligere har lest. Det skal behandles minst i to uker og etter hver amming. Har du sprekker og sår og du fortsatt ikke blir bedre så ta kontakt med lege for å ta prøve fra såret. Da kan det hende at du har fått bakterier i såret og dette oppretholder sårheten. Dette må da behandles. Om det er sopp så må enkelte behandles i mye lengre tid en to uker før de blir helt bra.Du må derfor fortsette behandlingen til du har hatt flere dager uten symptomer. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...