Gjest GA Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Korpset jeg er dirigent for skal på utenlandstur neste uke. Min datter på 9 er med i korpset. Nå har hun hanglet hele halvåret, være på skolen maks 3 dager pr uke siden i februar, og de har ikke greid å finne ut hva som er galt. jeg mistenker ME, men hun er relativt oppegående hvis det er det det er. Dilemmaet er nå: skal hun bli med eller ikke på turen? Akkurat nå er hun ekstremt avhengig av meg, så hvis hun har en dårlig dag der nede må hun nesten være med der jeg er, dvs følge gruppas opplegg. Opplegget er fornøyelsespark, 2 konserter, marsjering, sight seeing, sene kvelder og tidlig opp i 3 dager, pluss 2 reisedager med fly/buss til og fra. Vi er veldig i tvil. Hun gleder seg naturlig nok til turen, som har vært planlagt et par år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Oj, den var vanskelig, GA. Jeg vet sannelig ikke. Du kjenner henne jo best. Jeg skjønner godt at hun har lyst til å bli med, og kanskje vil hun holde seg i ok form også. Samtidig har dere ingen garanti for det, og det vil være veldig slitsomt for henne om hun blir dårlig. Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Dere skal vel være med flere voksne på turen? Kan du ikke alliere deg med en av dem, slik at de kan se etter henne mens du evt dirigerer. Eller om du kan få med en ekstra person, (pappa, bestemor, ungdom, e.l ) som kan se etter henne mot betalt tur? Blir jo nesten litt for ille å ikke komme på tur når det har vært et lyspunkt gjennom en lang sykdomsperiode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Dere skal vel være med flere voksne på turen? Kan du ikke alliere deg med en av dem, slik at de kan se etter henne mens du evt dirigerer. Eller om du kan få med en ekstra person, (pappa, bestemor, ungdom, e.l ) som kan se etter henne mot betalt tur? Blir jo nesten litt for ille å ikke komme på tur når det har vært et lyspunkt gjennom en lang sykdomsperiode. Jo, hadde hun hatt en litt annen personlighet kunne jeg gjort det. Hun stoler overhode ikke på fremmede, og vil nok ikke tørre å bli passet av en annen voksen på campingen mens jeg blir med de andre på utflukter/konserter. Det er ille nok når hun er frisk, og når hun ikke er i form er det uaktuellt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jo, hadde hun hatt en litt annen personlighet kunne jeg gjort det. Hun stoler overhode ikke på fremmede, og vil nok ikke tørre å bli passet av en annen voksen på campingen mens jeg blir med de andre på utflukter/konserter. Det er ille nok når hun er frisk, og når hun ikke er i form er det uaktuellt. Har pappaen anledning til å bli med også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Har pappaen anledning til å bli med også? Nei, han kan nok ikke ta seg fri. Tror ikke det er mulig å etteranmelde heller dessverre. -jeg heller visst mest mot å reise uten henne kjenner jeg. Ihvertfall akkurat nå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvordan har hun hatt det andre ganger det har vært noe spesielt i denne perioden? Har det gjort noe fra eller til for formen hennes, om hun har hatt mulighet til å være med på noe hun gjerne ville - bursdag, klasseutflukt el.l.? Jeg antyder på ingen måte at hun kan ta seg sammen om hun vil eller noe i den retning, jeg tenker bare på hvor sannsynlig det er at hun vil få en dårlig periode i løpet av turen. Noen ganger blir jo både voksne og barn så positivt gira at de klarer seg gjennom det de ellers ikke ville orket - kanskje for så å bli ekstra slitne når det er over. Hvis det er omtrent sikkert at hun ikke vil klare å være med som omtrent vanlig deltaker, men blir nødt til å ha rollen som "medbrakt sykt barn" store deler av turen, er det jo trist for både henne, deg og korpset - og da er det kanskje best for alle at hun står over. Det jeg skrev ovenfor, var et forsøk på å lansere et håp om at det kunne gå bedre enn fryktet. For jeg kan forestille meg at det vil bli forferdelig vanskelig å ta opp avlysningen med henne, hvis hun ikke har tenkt tanken selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvordan har hun hatt det andre ganger det har vært noe spesielt i denne perioden? Har det gjort noe fra eller til for formen hennes, om hun har hatt mulighet til å være med på noe hun gjerne ville - bursdag, klasseutflukt el.l.? Jeg antyder på ingen måte at hun kan ta seg sammen om hun vil eller noe i den retning, jeg tenker bare på hvor sannsynlig det er at hun vil få en dårlig periode i løpet av turen. Noen ganger blir jo både voksne og barn så positivt gira at de klarer seg gjennom det de ellers ikke ville orket - kanskje for så å bli ekstra slitne når det er over. Hvis det er omtrent sikkert at hun ikke vil klare å være med som omtrent vanlig deltaker, men blir nødt til å ha rollen som "medbrakt sykt barn" store deler av turen, er det jo trist for både henne, deg og korpset - og da er det kanskje best for alle at hun står over. Det jeg skrev ovenfor, var et forsøk på å lansere et håp om at det kunne gå bedre enn fryktet. For jeg kan forestille meg at det vil bli forferdelig vanskelig å ta opp avlysningen med henne, hvis hun ikke har tenkt tanken selv. Hun klarer som regel å ta seg sammen hvis det er noe hun veldig gjerne vil være med på. F.eks 17.mai. Spørsmålet er om hun klarer det 3 dager på rad pluss de to reisedagene. Skal sjekke med legen på fredag hva han tror.... dette er enda mer vanskelig når man er både mamma og fagperson... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.