Gå til innhold

Radikale muslimer: «Cappelen Damm, måtte de bren

Anbefalte innlegg

''De endrer seg ikke av den grunn.''

Fakta er fakta, og om de ikke klarer å ta til deg fakta, så er du enten uvitende eller rett og slett dum!

Hadde mennesker klart å ta til seg fakta under 2. verdenskrig, så hadde mange jøder overlevd!

''Fakta er fakta, og om de ikke klarer å ta til deg fakta, så er du enten uvitende eller rett og slett dum!''

Vel, fakta kan i høyeste grad være relativt og ikke minst presenteres subjektivt, noe du er intet unntak på i denne tråden, Hidi.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• hidi, the scorpion

17

• megler Smekk

9

• Angustia

6

hidi, the scorpion

''Fakta er fakta, og om de ikke klarer å ta til deg fakta, så er du enten uvitende eller rett og slett dum!''

Vel, fakta kan i høyeste grad være relativt og ikke minst presenteres subjektivt, noe du er intet unntak på i denne tråden, Hidi.

''Vel, fakta kan i høyeste grad være relativt og ikke minst presenteres subjektivt, noe du er intet unntak på i denne tråden, Hidi.''

Så fakta under 2. verdenskrig var ikke fakta?

Ja, hva er galt med det?

Vi trenger arbeidskraft og vi trenger "flotte familier"! I motsetning til unge kriminelle!

''Vi trenger arbeidskraft og vi trenger "flotte familier"! I motsetning til unge kriminelle!''

Er selvfølgelig enig i det, men hvordan skal vi selektere "verdige eksemplarer", da? Innføre reklamasjonsrett?

Gjest segunda

''Vi trenger arbeidskraft og vi trenger "flotte familier"! I motsetning til unge kriminelle!''

Er selvfølgelig enig i det, men hvordan skal vi selektere "verdige eksemplarer", da? Innføre reklamasjonsrett?

Jeg er redd det kunne blitt vanskelig. Vi trenger vanlige mennesker, de er berikelse for samfunnet. Det blir så vanvittig å ha en subjektiv sortering som Frp f.eks. vil.

hidi, the scorpion

''Er selvfølgelig enig i det, men hvordan skal vi selektere "verdige eksemplarer", da? Innføre reklamasjonsrett''

Selvfølgelig ikke, men vi kan være mer skeptiske til unge single menn, og litt mer åpen for familier;) Tenker jeg!

''Vel, fakta kan i høyeste grad være relativt og ikke minst presenteres subjektivt, noe du er intet unntak på i denne tråden, Hidi.''

Så fakta under 2. verdenskrig var ikke fakta?

''Så fakta under 2. verdenskrig var ikke fakta?''

Jo definitivt, til tross for at enkelte rabiate ekstremister fortsatt fornekter historiske fakta er holocaust et udiskutabelt faktum og en av de største tragediene i menneskehetens historie!

Beklager INDERLIG om du misforsto meg på dette, og at jeg uttrykte meg så klønete.

Poenget mitt var meir generelt ifb med at du skreiv noe slikt som at "fakta er fakta" og "uvitende og dum om du ikke er enig" til en som ikke var enig med deg i _innvandringspolitikken i Norge_ (og jeg er 98% uenig med N&N 98% av tida i dette temaet, bare så det er sagt!).

Annonse

Jeg er redd det kunne blitt vanskelig. Vi trenger vanlige mennesker, de er berikelse for samfunnet. Det blir så vanvittig å ha en subjektiv sortering som Frp f.eks. vil.

Nettopp, det var det jeg indirekte prøvde å uttrykke, men innser nok en gang at ironi ofte egner seg usedvanig dårlig på trykk...

''Er selvfølgelig enig i det, men hvordan skal vi selektere "verdige eksemplarer", da? Innføre reklamasjonsrett''

Selvfølgelig ikke, men vi kan være mer skeptiske til unge single menn, og litt mer åpen for familier;) Tenker jeg!

Ja, i teorien er det fint, men hvordan skal vi omgå regelverk for håndtering av kvoteflyktninger, asylsøkere og innvandrere på humanitært grunnlag for å oppfylle denne utsilinga? For ikke å snakke om at det minner urovekkende om politikk / menneskesyn i nær historie vi ikke ønsker å sammenlikne oss med.

Nord og ned

1 million over 10 år er 100000 i året. Det vil øke Norges befolkning fra ca 5 millioner til 6 millioner, hvis det er snakk om individer, eller til kanksje 8 millioner, hvis det er snakk om familier.

Det ville redusert mangelen på arbeidskraft, og er for øvrig hvordan store land som USA ble bygget opp.

Sinnsforvirret ralling. Ja, USA ble bygget opp av mange utvandrere fra et Norge som på den tid var _overbefolket_ tross bare rundt 2 millioner mennesker.

Å sette likhetstegn mellom hvor mange folk et land har ressurser og meningsfullt arbeid til å brødfø, og antall kvadratmeter fysisk plass som finnes, er som å høre en uvitende 5-åring snakke.

petter smart

...eh... ut av Norges litt under 100000 muslimer var det 10 stykker som kom til demonstrasjonen.

Sånn for å sette ting i perspektiv.

Med vennlig hilsen

Enklere å sende ut 10 stk, enn titusenvis :-)

Det ble heldigvis en laber oppslutning om denne demonstrasjonen. Noe som viser at de aller fleste muslimer i Norge er relativt moderate (hvis en kan bruke et slikt ord om muslimer). Men de har dessverre en stor påvirkningskraft. Ofte blir moderate muslimer tvunget med i frykt for å bli stemplet som vantro.

En må også se dette i sammenheng med tidligere demonstrasjoner, der langt flere har deltatt. Mange hadde nok ikke fått med seg dette og demonstrasjonen ble varslet kort tid i forveien.

petter smart

'' Er spent på hva ditt generelle bilde er?''

Jeg lytter til hva ungdommen har å si om utlendinger. Jeg er voksen, og kan avskrive mye av hva de sier. Men de holder på sitt:(

I mine øyne er begge parter skyldige, men det går ikke hjem hos den hvite befolkningen:( De mener at gjenger med utlendinger startet først!

Jeg har ikke vært tilstede, men tviler sterkt på at det er _kun_ en side av saken.

Men hvit ungdom, har en helt annen mening, så hva jeg sier faller rett i jorden...

Jeg _vet_ at de er like gode, men ingen hører på meg:(

''I mine øyne er begge parter skyldige, men det går ikke hjem hos den hvite befolkningen''

''Jeg har ikke vært tilstede, men tviler sterkt på at det er _kun_ en side av saken.''

Jeg har opplevd å bli angrepet av en innvandrergjeng. De ropte diverse skjellsord. Jeg hadde knapt sett i deres retning engang. Er da begge parter skyldige?

Hva med kvinner som blir voldtatt, har de også en del av skylden?

hidi, the scorpion

''Så fakta under 2. verdenskrig var ikke fakta?''

Jo definitivt, til tross for at enkelte rabiate ekstremister fortsatt fornekter historiske fakta er holocaust et udiskutabelt faktum og en av de største tragediene i menneskehetens historie!

Beklager INDERLIG om du misforsto meg på dette, og at jeg uttrykte meg så klønete.

Poenget mitt var meir generelt ifb med at du skreiv noe slikt som at "fakta er fakta" og "uvitende og dum om du ikke er enig" til en som ikke var enig med deg i _innvandringspolitikken i Norge_ (og jeg er 98% uenig med N&N 98% av tida i dette temaet, bare så det er sagt!).

''Beklager INDERLIG om du misforsto meg på dette, og at jeg uttrykte meg så klønete.''

Helt i orden;) Kan være ganske så klønete selv ;)

Annonse

hidi, the scorpion

''I mine øyne er begge parter skyldige, men det går ikke hjem hos den hvite befolkningen''

''Jeg har ikke vært tilstede, men tviler sterkt på at det er _kun_ en side av saken.''

Jeg har opplevd å bli angrepet av en innvandrergjeng. De ropte diverse skjellsord. Jeg hadde knapt sett i deres retning engang. Er da begge parter skyldige?

Hva med kvinner som blir voldtatt, har de også en del av skylden?

''Hva med kvinner som blir voldtatt, har de også en del av skylden?''

Nå snakket jeg vel mest om ungdomsgjenger. Min datter påstår at det er alltid er de utenlandske som begynner først. Jeg vet ikke, for jeg var ikke der.

petter smart

''Hva med kvinner som blir voldtatt, har de også en del av skylden?''

Nå snakket jeg vel mest om ungdomsgjenger. Min datter påstår at det er alltid er de utenlandske som begynner først. Jeg vet ikke, for jeg var ikke der.

Hva defineres som å starte noe? Det er jo nok at en ser på en del personer av utenlandsk opprinnelse, så blir det bråk. Dette fordi de mener det er mangel på respekt. Jeg mener at det da er den utenlandske gjengen som har startet det hele.

hidi, the scorpion

Hva defineres som å starte noe? Det er jo nok at en ser på en del personer av utenlandsk opprinnelse, så blir det bråk. Dette fordi de mener det er mangel på respekt. Jeg mener at det da er den utenlandske gjengen som har startet det hele.

''Hva defineres som å starte noe?''

Jeg har bare min datters versjon av hendelsene, og de er nok preget av "gjengen" hun da gikk sammen med...

Gjeng mot gjeng, er aldri bra:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...