Gå til innhold

Tar bare samme bryst hver gang - avviser det andre


Gjest grethe

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kommet hjem fra sykehuset for 3 dager siden. Jeg har en liten datter som sover og spiser og virker veldig fornøyd. Men hun suger bare av mitt venstre bryst, det høyre patter hun, og det virker som hun ikke ønsker det. Mener jeg bruker samme teknikk på begge bryst. Jeg pumper meg på høyresiden slik at begge bryst blir tømt i løpet av dagen.

Hvordan får jeg henne til å ta begge bryst ??

Er redd hun ikke får i seg nok mat....... men hun gråter ikke mye, og virker fornøyd de gangene hun er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som helt fint klarer produsere nok mat på ett bryst,men det er jo praktisk om man får det til på begge!

Prøv å trille brystknoppen eller pumpe til utdrivningsrefleksen settes i gang før du legger henne til den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror nok det er lurt å legge henne til det upopulære brystet også. Kanskje du kan begynne med den av og til?

Jeg har tvillinger som har hver sitt bryst. Det ble slik fordi den ene ville bare ha det ene brystet. Men hun var venstrevridd i ryggen og vi fikk påbud å bytte bryst fra fysioterapeuten. Jeg sier ikke at barnet ditt har samme problem med ryggen, men å lære barnet å ta begge bryst kan kanskje forebygge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å legge henne samme vei selvom hun får fra det andre brystet? At hun ligger med kroppen under armen din (tvilling ammestilling), slik at stillingen blir den samme? Det kan jo hende det er derfor hun kun vil ta det ene brystet, at hun ligger best den ene veien. Tilby henne det brystet hun ikke vil ha først ved hver amming slik at hun lærer seg å ta det også. Kan hende hun tar det da?

Ellers har jeg ikke noen flere råd jeg kommer på i farten, lykke til med ammingen fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære grethe. Fortsett å tilby høyre bryst, men ikke press henne. Så tar hun det nok til slutt. Du må selvfølgelig oppretholde produksjonen ved pumping eller håndmelking. Prøv også forskjellige stillinger. Er du i tvil om hun får nok så kan du jo ta en tur på helsestasjonen for å veie for å se om hun er på vei oppover i vekt. Det at hun er rolig behøver ikke nødvendigvis bety at hun får i seg nok melk. Det er et litt usikkert tegn. Bæsjer hun mye hver dag og du kjenner tydelig forskjell på brystet etter amming, da kan du være ganske sikkert at hun får i seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...