Gå til innhold

Hurtigruten - hva er greia.

Anbefalte innlegg

Jeg elsker programmet! :o) Hadde ikke trodd det på forhånd, men har sett en god del på, spesielt i helgen naturlig nok.

Det er, som flere sier, noe mediterende over det, noe avslappende og deilig avstressende. I tillegg var det jo utrolig koselig å se hjemtraktene fra barndommen og det er fint å se hvordan folket langs kysten stiller opp og vinker og finner på ablegøyer! :o)

Det høres i grunn hyggelig ut:-) Jeg har ikke fått med meg hele konseptet bak.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

10

• tonie

5

• ekte nick

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Mista nikket

Fram til i dag har det vel vært nydelig vær.

Ja programmet går døgnet rundt, og selv i Japan er det visst mange som ser på det!

Jeg ser også på programmet og syns det er helt ok å se på innimellom. Men jeg tenker på om det er noen japanere som ser alle de menneskene som vinker og båter som følger og tenker at den turen vil de også ta. Trror nok de må se langt etter de samme opplevelsene som de får på denne turen.

Jeg synes det er utrolig kult konsept, og kjempeartig at det har blitt en slik suksess! :-)

Jeg har hatt på tv'en i bakgrunnen dann og vann, som f eks nå når jeg er på dol.

Det har vært en del kjedelige strekninger mens tv'en har stått på slik, men det har vært mange flotte naturbilder og vakkert vært, folk som er glade og opplagte og møter fram på kaia osv og vifter med flagg. Det er artig å se entusiasmen til lokalbefolkningen.

Jeg får enda mer lyst enn jeg hadde før til å ta en tur på Hurtigruta. Men hvis jeg skal gjøre det nå mens jeg fortsatt er forholdsvis ung, må det være en "kort og intens" tur, ala Bodø - Tromsø uten å sove i det hele tatt. Skal jeg ta hele turen må jeg nok bli 60 år eller mer først for å orke å holde meg i ro :-)

Et annet aspekt som jeg synes er kult ved programmet, er at alt skjer "live". Jeg blir rent misunnelig på de ekstremt lyse nette der oppe i nord...

Gjest ambrose

Jeg synes det er utrolig kult konsept, og kjempeartig at det har blitt en slik suksess! :-)

Jeg har hatt på tv'en i bakgrunnen dann og vann, som f eks nå når jeg er på dol.

Det har vært en del kjedelige strekninger mens tv'en har stått på slik, men det har vært mange flotte naturbilder og vakkert vært, folk som er glade og opplagte og møter fram på kaia osv og vifter med flagg. Det er artig å se entusiasmen til lokalbefolkningen.

Jeg får enda mer lyst enn jeg hadde før til å ta en tur på Hurtigruta. Men hvis jeg skal gjøre det nå mens jeg fortsatt er forholdsvis ung, må det være en "kort og intens" tur, ala Bodø - Tromsø uten å sove i det hele tatt. Skal jeg ta hele turen må jeg nok bli 60 år eller mer først for å orke å holde meg i ro :-)

Et annet aspekt som jeg synes er kult ved programmet, er at alt skjer "live". Jeg blir rent misunnelig på de ekstremt lyse nette der oppe i nord...

Samme her. Kunne tenkt meg å reist selv, men det er jo så dyrt..

Annonse

Gjest ambrose

Beroligende! :0) Så herlig med et program som er kjemisk fritt for intriger, plastikkdamer, døde folk eller de som dreper dem.

Det er hverdag og virkelighet. (Hvis man ser bort i fra alle tullingene på kaia hver gang båten legger til..) ;0D

Nettopp!

Jeg ble helt rørt mens jeg så slutten nå i morges. Passering av dronning Sonja på Kongebåten, telefon til Hurtigruta fra Jens Stoltenberg, løfte om mange år til med hurtigbåt, prat med samferdselsministeren, siste havn med oppmøte og flagg.

Det har jo vært en folkefest hele veien, på direkten.

Nydelige landskaper. Blir kjent med hvordan Norge ser ut. Live. Rørende å se alle menneskene som kommer ut på bryggene for å hilse "oss" velkommen. Minner meg om en signingsferd. Noen steder har jeg selv vært og det er særlig fint å se.

Programmet er rolig, meditativt. En motvekt til mye annet.

Kjempegod ide. Verdens lengste program.

Må bare signere denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...